Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Lenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzić

zaixrulez 21 Kwi 2018 11:24 2442 50
  • #1 21 Kwi 2018 11:24
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Z dnia na dzień komp zaczął strasznie wolno chodzić. Wydaje mi się, że robiłem juz wszystko żeby zdiagnozować problem i nic. Dyski skanowałem scan diskiem i hdtune, aktualizowałem sterowniki, robiłem skanowanie antywirusowe, czyściłem system Adaware i advanced system care, robiłem diagnostykę pamięci ram i pamięci graficznej, testowałem grafikę 3dmarkiem (co wyszło dość słabo). Nie mam pomysłu jaki jest problem a laptop ma 3 miesiące i fajnie by było jakby działał zgodnie z przeznaczeniem.

    specyfikacja Lenovo Legion y520:
    procesor Intel i7- 7700HQ
    RAM 8gb ddr4
    grafiki: intel hd graphics 630
    AMD Radeon RX 560
    dyski: SSD Nvme Samsung MZVLW128HEGR-000L2
    Sata Hitachi HGST HTS721010A9E630
    System Windows 10

    Dajcie znać jakie informacje mam powrzucać, żeby dało się cokolwiek z tym zrobić.

    0 29
  • #3 21 Kwi 2018 12:13
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Screeny z CDI:
    Lenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzić

    Log z FRST dodaję w załączniku.

    Jest jeszcze jedna sytuacja która dosyć mocno mnie zastanawia. Mianowicie postanowilem sprawdzić czy to może jakaś aktualizacja systemu i zastałem coś takiego:
    Lenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzić
    101 aktualizacji pakietu office jednego dnia. dziwne...

    0
  • #5 21 Kwi 2018 12:42
    zaixrulez
    Poziom 8  

    IOBit i Avast został zainstalowany wczoraj, jak próbowałem coś poradzić. Mam wrażenie, że albo coś z dyskiem jest nie tak albo z kartą graficzną. Gry włączają się strasznie długo i tak się tną, że nie jestem w stanie grać. Dodam jeszcze, że wcześniej nie było z żadną z nich problemu. Ale już odisntalowuję IOBita i avasta.

    0
  • #7 21 Kwi 2018 12:53
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Lenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićLenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzić

    Trochę tego jest :P

    0
  • #9 21 Kwi 2018 13:05
    zaixrulez
    Poziom 8  

    W ostateczności dzisiaj zrobię formata pod wieczór, chociaż wolałbym tego uniknąć. Teraz zajmę się odinstalowywaniem tych aktualizacji Offica. Już wyłączyłem aktualizowanie dodatkowych produktów Microsoft więc nie powinny wracać. Zanstanawiające jest to że tam jest pokazane że pobrało update dla Skype i OneDrive których nie mam w systemie. Skanuję jeszcze system MBAM. Mam nadzieję, że coś pomoże.

    0
  • #11 21 Kwi 2018 13:19
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Skype i OneDrive wywaliłem za pomocą konsoli PowerShell już jakiś czas temu. Dlatego mnie to dziwi. Poza tym dzisiaj rano te aktualizacje miały datę 11.04.2018 a po odinstalowaniu jednej data zmienila się na dzisiejszą.

    0
  • #13 21 Kwi 2018 14:22
    zaixrulez
    Poziom 8  

    I chyba problem leży właśnie w tym miejscu. Wyłączyłem dodatkowe aktualizacje i po odinstalowywaniu tych update pakietu office one wracały. Odinstalowałem kilka - tak, że zostało 78 i jak się odinstalowała następna to spowrotem wróciło mi do 94 aktualizacji. Nie wiem czy zrozumiale to opisałem :P wyłączyłem windows update całkiem i dalej jest to samo.

    0
  • #14 21 Kwi 2018 15:01
    PITERRR
    Poziom 43  

    Lenovo Legion y520 - Laptop zaczął strasznie wolno chodzićOchrona systemu jak masz ten Office nic to nie da będzie ściągał tak go już zaprojektowali. One nie mają nic do wolnej pracy systemu ja też mam Office i raz na prę miesięcy pobierze łątki i spokój system działa bez zarzutów. Aktualizację włączone nie mam problemów żadnych.

    0
  • #15 21 Kwi 2018 15:15
    zaixrulez
    Poziom 8  

    A podeślesz screena z aktualizacji offica jak to u Ciebie wyglada?

    0
  • #17 21 Kwi 2018 15:24
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Ok . Sciągnąłem narzędzie do naprawy windows update ze strony MS. Lecę z odinstalowywaniem tych aktualizacji. zobaczymy czy to coś da.


    UP
    Niestety dalej problemy... Kończy mi się cierpliwość :/

    0
  • #18 22 Kwi 2018 00:00
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    Otwórz notatnik i wklej zawartość:

    Cytat:
    HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
    HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender: Ograniczenia <==== UWAGA
    HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
    HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
    HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
    HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
    HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
    HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
    HKU\S-1-5-21-828158865-4223205070-3394793098-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxps://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=619797&pc=UE01&ocid=UE01DHP
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [caljgklbbfbcjjanaijlacgncafpegll] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [ipmkfpcnmccejididiaagpgchgjfajgp] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [caljgklbbfbcjjanaijlacgncafpegll] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ipmkfpcnmccejididiaagpgchgjfajgp] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    S3 DrvAgent64; \??\C:\WINDOWS\SysWOW64\Drivers\DrvAgent64.SYS [X]
    2018-04-20 10:14 - 2018-04-20 13:32 - 000000000 ____D C:\AdwCleaner


    Zapisz jako fixlist.txt obok FRST.exe i w FRST kliknij "FIX" "Napraw".

    0
  • #19 22 Kwi 2018 12:58
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Wczoraj zainstalowałem od nowa system i niestety dalej jest to samo. W takim razie podejrzewam, że problem leży w sprzęcie. Jutro mam zamiar wyciągnąć całkiem dysk SATA i przetestować działanie na samym SSD a później odwrotnie. Macie jakieś pomysły jak zdiagnozować resztę możliwych usterek?

    0
  • #21 22 Kwi 2018 13:11
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Ale wszystkie gry są na HDD. Nie zauważyłem jakiegoś spadku w płynności działania samego systemu. Więc obstawiam dalej albo dysk albo kartę graficzną.

    0
  • #23 22 Kwi 2018 13:27
    zaixrulez
    Poziom 8  

    4 miesiące. Wcześniej nie było problemu z grami, ale faktycznie w międzyczasie aktualizował się BIOS. Spróbuję zajrzeć do niego i ewentualnie spróbuję zrobić roll-back BIOSu.

    0
  • #25 22 Kwi 2018 13:35
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Jest na gwarancji. Ale znając jakość serwisu Lenovo w Polsce chciałbym zdiagnozować problem osobiście, żeby uniknąć informacji, że to wina systemu. No i jeżeli faktycznie problem jest od strony programowej a nie sprzętowej to zdecydowanie szybciej będzie jak sam to rozwikłam.

    Dorwałem coś takiego jak Lenovo Diagnostic Tool, zobaczę co on mi powie.

    No i powiedział. "Video card could not allocate memory" no i "Test was aborted becouse some driver function failed. Please be sure that you have a supported device, and install tje latest proprietary driver version."

    Tylko, że przed testem zainstalowałem najnowsze sterowniki ze strony AMD. Z zakładki "recommended" z instalatora.

    0
  • #27 22 Kwi 2018 14:52
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Jak zaktualizowałem sterownik przez Windows Update to problem z alokacją pamięci zniknął ale dalej nie moge zrobić stress testu przez błędny sterownik. Może nie do końca ten diag tool obsługuje karty radeona.

    0
  • #29 22 Kwi 2018 16:01
    zaixrulez
    Poziom 8  

    Zainstalowałem sterownik ze strony producenta ale dalej jest problem. Ściągnąłem rónież coś takiego jak AMD System Monitor i już piszę co się dzieje:
    -Uruchamiam AMD System Monitor, pokazuje pracę procesora, karty AMD i pamięci graficznej oraz wykorzystanie pamięci RAM
    -Uruchamiam Lenovo Diagnostic Tool
    -Robię test pamięci graficznej karty AMD i tu nie widzę w Monitorze, żeby była używana pamięć graficzna tylko wzrasta użycie RAM
    -Robię test procesora graficznego i tu również wzrasta użycie CPU zamiast GPU
    -oba testy mają wynik pozytywny (passed) wygląda to jakby nie odpalała wogóle karta AMD

    0