Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: BLDC zamiast alternatora-napęd hybrydowy

29 Apr 2018 18:54 5370 131
  • #61
    User removed account
    User removed account  
  • #63
    User removed account
    User removed account  
  • #64
    dare23
    Level 19  
    ktośtam wrote:
    Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW

    Nie zgodzę się z tym zdaniem. Wszystko zależy od kierunku obrotów i od tego jak umiejscowione są poszczególne koła odbiorników i źródeł momentu obrotowego... (za kołem napędzanym naprężenie paska jest inne niż przed kołem)
    A czy w tym samochodzie nie ma przypadkiem osobnego paska do napędu alternatora? :D
  • #65
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    pkorol wrote:
    Takie ogólne twierdzenie niema sensu nawet jeżeli jesteś najbardziej świadomy od nas. Mógłbyś nam wszystkim to uświadomić używając kalkulatora? Wszystkie dane do obliczeń masz parę postów wyżej.


    Sprawa jest prosta po prostu koszt zakupu i exploatacji samochodu EV jest wyższy niż samochody spalinowego.
    Co się przekłada na koszt 1km .
    Porównujemy tą samą liczbę przebytych km.

    A koszt konwersji to już kosmos.
    Tesla ma 7104 ogniwa li ion co daje w ogóle jakiś rząd wielkości i cen.
  • #66
    User removed account
    User removed account  
  • #67
    User removed account
    User removed account  
  • #69
    User removed account
    User removed account  
  • #70
    Rzuuf
    Level 43  
    pkorol wrote:
    ... napięcie 18V, poj. 225Ah -> energia : 18x225=4 kW ...
    Czy potrafisz odróżnić moc (kW) od energii (kWh)?
    Ponadto: literatura podaje, że żywotność akumulatora bardzo zależy od głębokości rozładowania, np. przy korzystaniu tylko z 20% pojemności można uzyskać 800 cykli, a przy wykorzystywaniu 80% pojemności - tylko 200 cykli!
    Czy wiesz, jakich warunków ładowania (np. C/10?) i rozładowania (np. C/20?) dotyczy "Twoja" żywotność 1500 cykli? Jaka firma to podaje i czy jest to trwałość GWARANTOWANA?
    I jeszcze: średnie zużycie energii przy "niewysilonej" jeździe dla samochodu osobowego o wadze ok. 1 tony, to 15 ... 16 kWh/100km. Można oczekiwać, że zapas energii 4kWh powinien wystarczyć na przejechanie 25km - ale z jaką prędkością???
    Przy prędkości 50km/h po 1/2 godzinie masz akumulatory rozładowane (prądem C/0,5! - sprawdź, jak to obniża i pojemność, i trwałość!)), potem czekasz (10 godzin?) na naładowanie.
    Fajna zabawa: 10 godzin ładowania, 1/2 godziny jazdy ...
  • #71
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Poczytaj dyskusję inwalidów na temat akumulatorów, trwałość i koszty.
  • #73
    User removed account
    User removed account  
  • #74
    Rzuuf
    Level 43  
    pkorol wrote:
    Czytałem dyskusje prowadzone przez Zbyszka Kopca ...
    Słusznie! Dyskusja na forum Elektrody może Cię tylko zniechęcić, zanim cokolwiek zrobisz (Kolegę Zbyszka już zniechęciła) ...
    A jeszcze Koledzy złośliwie oczekują od Ciebie, że poszukasz podręcznika Fizyki, poczytasz tam coś i nawet spróbujesz zrozumieć!

    Spytam niedyskretnie: czy swoje studia PEDAGOGICZNE odbyłeś może w sławnej Akademii Smorgońskiej?
  • #75
    User removed account
    User removed account  
  • #76
    piotrek0207
    Level 20  
    pkorol wrote:
    gdybym zainstalował w miejsce alternatora silnik elektryczny BLDC co pozwoli nie tylko napędzać układ ale i odzyskiwać energię na przykład hamowania by ładować baterię


    A w jaki sposób miałoby się odbywać to odzyskiwanie energii podczas hamowania z mechanicznego punktu widzenia? Jak ma się odbywać przekazywanie energii z hamowania z kół poprzez skrzynię biegów,silnik spalinowy na alternator?

    Generator-silnik powinien być gdzieś pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem spalinowym.
  • #77
    User removed account
    User removed account  
  • #80
    User removed account
    User removed account  
  • #81
    Tommy82
    Level 41  
    Zainteresuj się retarderem są elektro retardery to jest dobre miejsce na instalacje czegokolwiek.
  • #82
    User removed account
    User removed account  
  • #83
    piotrek0207
    Level 20  
    pkorol wrote:
    Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora


    Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia z hamowania dojdzie do paska zniknie w czeluściach silnika. Inna sprawa to, że silnik cały czas pracując nawet na biegu jałowy to nie znaczy, że nie generuje żadnych oporów i nie wiem czy na przykład efektywność przemiany energii hamowania nie będzie w znacznym stopniu zależna od właściwego operowania skrzynią biegów.
  • #84
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #85
    piotrek0207
    Level 20  
    pkorol wrote:
    piotrek0207 napisał:
    pkorol napisał:
    Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora


    Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia z hamowania dojdzie do paska zniknie w czeluściach silnika. Inna sprawa to, że silnik cały czas pracując nawet na biegu jałowy to nie znaczy, że nie generuje żadnych oporów i nie wiem czy na przykład efektywność przemiany energii hamowania nie będzie w znacznym stopniu zależna od właściwego operowania skrzynią biegów.


    Myślę, że wyjdzie w praniu hamowanie i napędzanie bo niema jak to sprawdzić empirycznie nikt niema takich doświadczeń, ale ludzie instalują drugi alternator i wszystko działa. Więc teoretycznie będzie działać lepiej czy gorzej to się okaże. Ale jak wiemy na pasku mamy do dyspozycji 3 kW z taką siłą silnik napędza pasek i z taką siłą pasek hamuje silnik. Więc energia jest.


    To najprościej kup na szrocie jakiś alternator większej mocy taki by dał się zamontować w twoim aucie. Podłącz do niego dodatkowe sztuczne obciążenie. Do gór masz niedaleko. Wjedź na jakieś wzniesienie, włącz obciążenie i zbadaj skuteczność działania twojego "paskowego" rozwiązania podczas zjazdu z góry. Może się np. okazać, że silnik wyczuwająć zwiększone obciążenie przez pasek zwiększy dawkę paliwa by utrzymać minimalne obroty biegu jałowego. I gdzie tu jakiś zysk :D
  • #86
    User removed account
    User removed account  
  • #87
    piotrek0207
    Level 20  
    pkorol wrote:
    tym bardziej alternatorem 300w


    Szukaj jakiegoś z diesla.
  • #89
    willyvmm
    Level 29  
    W czasach gdy internety nie śniły się nawet filozofom, wynalazcy czytali książki, podróżowali, zbierali wiedzę, odkrywali prawa przyrody i je zapisywali.

    Teraz "wynalazcy" czerpią swą wiedzę z internetów (YT) I zakładanych przez siebie tematów - są autorytetami sami dla siebie.

    Jako efekt mamy całą rzeszę płaskoziemców, antyszczepionkowców itd.

    Widać to doskonałe w tym wątku, autor nie rozróżnia mocy od energii, a najprostsze obliczenia są dla niego drogą przez mękę. Mimo tego konstruuje coś o czym nie ma pojęcia. Niestety gorszego poziomu merytorycznego dawno nie widziałem. Do standardowego kanonu "zdobywania wiedzy" weszło już pisanie bzdur i *selektywne* "uczenie się" na odpowiedziach innych z różnych for.
    Już lepiej jest z wszelkimi free energy tam przynajmniej jest jasna granicą, a w przypadku takich tematów jak ten, zawsze jest wielu (co ciekawe nicki się powtarzają) "nauczycieli" którzy tę machine napędzają i pompują wiedzę do autora której on i tak nie raczy przyswoić w odpowiedni sposób.

    Co autor wniósł do tego tematu?
    Upieranie się przy 2 etapach? Czy dociążenie samochodu dodatkowymi akumulatorami?

    Gdyby chociaż faktycznie dociążył samochód, odłączył ten alternator, porobił notatki, pomiary, spostrzeżenia itd, i wyciągnął jakieś wnioski... Niestety wiedzy za mało, zdobyć się jej nie chce. Zróbcie za mnie a ja wam i tak powiem że nie macie racji. Na dyskusji się skończy, autor już utopił kasę w jakiś silniczek, i za jakiś czas temat przycichnie.

    Nie śledzę raczej takich tematów. I nie wydaje mi się żeby którykolwiek z nich zakończył się powodzeniem, albo chociaż przyznaniem się do niewiedzy czy błędu.

    Pewnie mnie zaraz moderator oper* ale cóż, jeśli przyzwolenie na tego typu szerzenie niewiedzy będzie dalej tolerowane, to niedługo pojawia się posty w stylu "jaką wodę mineralną kupić w necie bo nie chce mi się iść do kuchni a lutownica nagrzana."

    W przypadku rozwiązywania zadań domowych jakoś nikt nie ma skrupułów żeby oper* studenta i zagonić do zdobycia wiedzy. Ale jak już ten niedouczony student wraca jako mgr. wszystko może... I otrzymuje "pomoc" w szerzeniu swej niewiedzy.

    Ten temat powinien być zakończony przez moderatora z nakazem uzupełnienia wiedzy już po kilku postach, w których autor wykazał się m.in. zupełnym brakiem wiedziedzy. (przyznał się zresztą do tego).

    Nikogo nie pozdrawiam tym razem.
    w.
  • #90
    User removed account
    User removed account