Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna - problem z elektronika w C4 GP

22 Kwi 2018 08:00 627 10
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z Citroen C4 Grande Pisasso, 1.8 benzyna + LPG z 2006r, w tym samym czasie jak zaczęło szarpać sinikiem (jak się potem okazało wypalony jeden z zaworów) ukazał się komunikat Handbrake faulty oraz ESP / ASR system faulty, zapala się check, kontrolka ESP oraz auto parking off, co ciekawe po odpaleniu auta ponownie błędy te nie pojawiały sie od razu tylko podczas zatrzymania sie, potem już ciężko było jechać, auto dohamowywało jak by myślało że jest w poślizgu - to było przed remontem silnika...

    po złożeniu auta z wyremontowana głowicą autem nie da sie jechać, zaraz po odpaleniu możemy dodać więcej gazu ale jak tylko ujmiemy nogę z gazu pojawiają sie błędy, które nie pozwalają przekroczyć 2 tys obrotów, nie da sie jechać autem, oprócz wyżej wymienionych komunikatów doszedł jeszcze Engine menagment system faulty

    po zaczytaniu błędów nie ma już wypadania zapłonu na 4 cylindrze, za to mamy tak:

    z ABS / ESR (brak kodu błędu):
    - komunikacja z jednostką sterowania silnikiem; otrzymano nieprawidłową wartość
    - nieznane dane
    - nieciągły

    z silnika:
    P1671 - tempomat
    P1161 - położenie przepustnicy, zezwolenie
    P0597 - charakterystyka termostatu startowego cewką elektromagnetyczną, przerwa w obwodzie
    P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem

    Nie wiem co mu dolega, nie jestem elektronikiem, mechanicznie silnik pracuje fajnie, zawory jeszcze musza sie ułożyć, ale po przepracowaniu z 30 min na wolnych obrotach jest więcej niż dobrze, po za tym sterowaniem... proszę o pomoc.

    Prócz remontu głowicy(szlif, 8 nowych zaworów, sprawdzenie reszty haziajstwa) auto dostało komplet nowych uszczelek na górę, nową cewkę zapłonową, świece i poduszki silnika, oczywiście zalany świeżym olejem i płynem, wymienione filtry.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    martinno2000 napisał:
    Nie wiem co mu dolega, nie jestem elektronikiem, mechanicznie silnik pracuje fajnie, zawory jeszcze musza sie ułożyć, ale po przepracowaniu z 30 min na wolnych obrotach jest więcej niż dobrze, po za tym sterowaniem... proszę o pomoc.

    Prócz remontu głowicy(szlif, 8 nowych zaworów, sprawdzenie reszty haziajstwa) auto dostało komplet nowych uszczelek na górę, nową cewkę zapłonową, świece i poduszki silnika, oczywiście zalany świeżym olejem i płynem, wymienione filtry.


    Zapewne problemy z okablowaniem które sie objawiły po demontażu silnika. Skieruj swe koła do warsztatu elektryka samochodowego.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 8  
    po przestudiowaniu setki wpisów na rożnych fora wnioskuje, że to nie koniecznie system hamulcowy musi być wadliwy... znalazłem podobny temat, podobne objawy, tylko że mój citroen nie rusza z miejsca

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3189898.html
  • Poziom 8  
    jasne że tak, komputer mam, błędy jaki pokazał wypisałem, wolał bym nie płacić komuś za robociznę skoro wszystko potrafię wymienić sobie sam a może okazać się to brudna przepustnicą, zaśniedziała wtyczką ECU albo zalanym ECU, który wystarczy wyczyścić, czy tez termostat - teraz to wiem :) rano jeszcze nie znalazłem tylu tematów z tym problemem, tylko żadne nie pokrywa się dokładnie z moim, może ktoś miał identyczne problemy i jeszcze coś podpowie
  • Poziom 43  
    martinno2000 napisał:
    jasne że tak, komputer mam, błędy jaki pokazał wypisałem, wolał bym nie płacić komuś za robociznę skoro wszystko potrafię wymienić sobie sam


    Tylko że wymiana to 10% naprawy.

    Zresztą szukaj czy wiązka nie dziabnięta przy ściąganiu głowicy.

    Czy Ty masz silnik turbo ?
  • Poziom 8  
    Strumien swiadomosc... napisał:
    Czy Ty masz silnik turbo ?


    pewnie pytasz po przeczytaniu tego:
    P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem

    to raczej niedokładne tłumaczenie przez program, raczej tu chodzi o układ dolotowy powietrza do silnika niż doładowanie turbo a to dlatego że to autko bez turbiny :)
  • Poziom 33  
    To jest d-jetronic, więc ciśnienie mierzy ale bezwzględne. Przepustnica wyczyszczona, ale nie zaadaptowana, a może dolot nieszczelny? W każdym razie elektrycznie tez jest problem, o tym świadczy reszta błędów.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany, za pierwszym razem słabo wyczyściłem przepustnice, dziś wyjąłem ją jeszcze raz, porządnie wyczyściłem, wpiąłem i jak ręką odjął, wszystkie komunikaty zgasły, pomierzyłem przed tym kompresje, również wzorowo, zastanawiam się nad adaptacją przepustnicy, tylko czy to potrzebne i coś to da ? auto jest strasznie wolne ale tak było też wcześniej przed remontem, 5 bieg - prędkość około 90 i ledwo co wdrapuje sie na górki, gaz w podłogę musi być by prędkość nie spadła... demon prędkości...
  • Poziom 33  
    Naprawdę nieźle wyczyściłeś tę przepustnicę, skoro aż odzyskał komunikacje z ABS-em.