Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji

dior3 22 Kwi 2018 12:26 1647 14
  • #1 22 Kwi 2018 12:26
    dior3
    Poziom 9  

    Witam,
    Mój pojazd to:
    Skoda Octavia 2 z 2012r. 2.0 tdi 103 KW, CFHC. Climatronic dwustrefowy, DSG.

    Przeglądam fora, w tym elektrodę. Czytałem sporo ale i tak nie znalazłem dla siebie rozwiązania swojego problemu.
    Mianowicie zaczęło się od niedomagania klimatyzacji, czyli braku działania. Została zrobiona wstępna diagnostyka, czyli:
    Sprawdzenie w serwisie klimatyzacji zawartości czynnika - Bez ubytku.
    Sprawdzenie Urządzeniem diagnostycznym DELPHI - był brak usterek
    Sprawdzenie ciśnienia klimatyzacji - 5.2 bar w stanie spoczynku (przy włączaniu klimy z przycisku - brak reakcji)
    A że kompresor jest DELPHI DH5 5K0 820 803 E 6CVC - to z typowych objawów jest odkręcanie się śruby dławika drgań (sprzęgła) M6, rzeczywiście śruba była wykręcona na około 1-2 mm więc się umówiłem w warsztacie na wymianę całego koła wraz z sprzęgłem. No i tu się zaczęły problemy. Panowie podnieśli maskę, i nie słuchali tego co im mówiłem tylko zaczęli sprawdzań próbówką napięcia na kompresorze jak i na czujnikach. Po czy wyprowadzili auto z hali i powiedzieli, żebym pojechał tu obok do innego serwisu i oni na pewno mi pomogą, bo oni nie są w stanie. Więc już tam chciałem jechać, ale wsiadam do auta i moim oczom pojawia się migający piktogram w żółtym kolorze "olejarki", więc mówię sobie pewnie jakaś inspekcja albo błąd w odczycie zamknięcia otwarcia maski w celu uzupełnienia oleju. No i tu się zdziwiłem, bo po podniesieniu maski na włączonym zapłonie i po 2 min. zamknięciu jej problem nie ustąpił. Uprzedzam pytanie i mówię, tych usterek przed wizytą w owym warsztacie nie było. Więc do domu i podpięcie się pod inny komp. Tym razem Laucher Tech z programem X.431 PRO. No i po skanie takie cuda:
    - usterka czujnika wysokiego ciśnienia przerwa/zwarcie z masą - B10AE14
    - usterka czujnika jakości powietrza, Przewód sygnałowy czujnika jakości powietrza - przerwa/zwarcie z potencjałem PLUS - B10A415
    - Usterka czujnika temperatury/poziomu oleju - sygnał za długi, high - B104135
    -Sterownik silnika - odczyt pamięci usterek- U101F00

    Nie da się ich skasować!!

    No to zamówiłem czujnik ciśnienia (włącznik) klimatyzacji - koszt 37 pln, podmiana, brak zmian. (stary nie wykazywał żadnej oporności na pinach, nowy taką oporność wykazywał (wartości nie pamiętam), Zamówiłem koło pasowe wraz tłumikiem drgań do sprężarki 180 pln, wymiana i sprężarka kręci, więc zadowolony włączam klimę a tu ciepłe powietrze z nawiewów. No to zamówiłem czujnik jakości powietrza (oryginalny PARAGON 1K0 907 659) oczekiwanie na dostawę, oraz został zamówiony HELA - 95 pln. czujnik temperatury/poziomu oleju do miski olejowej. Podmiana i ku mojemu zaskoczeniu, nie pomogło i zmienił się tylko opis usterki na odczyt nieprawidłowy, a następnego dnia znów na zbyt długi sygnał. Napięcia na pinach od tego czujnika nie mierzyłem, jakoś nie wpadłem na ten pomysł, ale za to wpadłem na inny pomysł i w kompie sprawdziłem odczyty rzeczywiste tego czujnika i wyszło temp. -72F, poziom oleju prawidłowy. A także wlałem w butelkę świeży olej i podpięty czyjnik oleju do kabla zanurzyłem w oleju tak aby uzupełnił się w kanale do odpowiedniego poziomu. Teraz mam wątpliwości co do tych usterek i odnoszę wrażenie, że Panowie Fachowcy coś mocno mi namieszali z elektryką i obstawiam, że albo zjarali coś na CAN albo w liczniku. Co do samej klimy to czekam na dostawę ostatniego czujnika i się okaże czy czujnik ciśnienia klimatyzacji (włącznik), jest powiązany z puszczaniem napięcia z czujnika jakości powietrza. Czyli jak jakości pow. jest uszkodzony to na cz. ciśnienia nie jest podawane napięcie, bo z tego co czytałem to raczej nie powinno to mieć znaczenia i oba układy są niezależne od siebie (mają własne +). Sprawdzony także został sygnał (napięcie na elektrozawór i jest tam niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie 5 volt). Po podpięciu elektrozaworu na krótko 12V pyka, więc zakładam, że działa chyba, że nie pracuje iglica i nie można otworzyć wysokiego ciśnienia.





    Czy ktoś miał taki problem i zna rozwiązanie choć na jeden z tych problemów bez konieczności wyłączania oil sensora w liczniku (inspekcja jest jeszcze na 7tyś), czy są może jakieś inne czujniki temp oleju np. w skrzyni DSG który ma powiązanie z pokazywaniem temp. na MFA (temperatura w MFA była pokazywana w momencie wjazdu do hali felernego warsztatu, bo lubię kontrolować parametry)

    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji
    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji
    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji


    Pozdrawiam.

    0 14
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 22 Kwi 2018 12:35
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Ciśnienia jakie widzi komp i pobór prądu przez zawór sterujący sprężarką.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #4 22 Kwi 2018 13:11
    dior3
    Poziom 9  

    T5 - wszystkie bezpieczniki są sprawne, te przy aku. jak i te w rozdzielni w desce. Wentylatory się załączają przy starcie silnika i włączonej klimie.
    Szynitsu21- Ciśnienie na kompie to 4.8 do 5.2, lekkie falowanie w tym zakresie więc wnioskuję, że czujnik ciśnienia sprawny, jednak wartość ta się nie zmienia przy pracującym silniku (sprężarce).
    Przy włączeniu elektrozaworu na krótko ciśnienia na wskazaniach kompa nie mierzyłem. Przy próbie uruchomienia klimy na krótko (otwarcie elektrozaworu sprężarki impulsem z aku.), wywala błąd sterownika klimatyzacji a i tak wieje ciepłe powietrze, mimo nastawu na poniżej 18 stopni w dualu. Klapy się nie zacinają, na testach pracują bez problemu. A może jest w sterowniku jakieś zabezpieczenie przepięciowe? lub jakiś termik, który został spalony?

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Kwi 2018 13:21
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?

    0
  • #6 22 Kwi 2018 13:31
    dior3
    Poziom 9  

    Szymitsu21 - tak jak napisałem w opisie, sprężarka to DELPHI DH5 5K0 820 803 E 6CVC, z przodu jest koło z dławikiem drgań, a z tyłu elektrozawór na dwa piny Plus i Minus, sterujący z tego co pamiętam (ale mogę się mylić) kowadełkiem otwierającym wysokie ciśnienie. Schemat i zdjęcie poglądowe koła poniżej. Nadmieniam, że sprężarka ta jest sprzężona na stałe z kołem klinowym za pomocą właśnie tłumika drgań i pracuje wraz silnikiem od momentu jego uruchomienia przez cały czas do momentu zgaszenia motoru. Jedynie właśnie elektrozawór załącza obieg czynnika na wysokie i niskie ciśnienie (w niskim ciśnieniu dochodzi do schłodzenia sprężarki (tak właśnie gdzieś wyczytałem, a na dużym ciśnieniu dochodzi do sprężania cieczy w układ dzięki czemu leci zimne powietrze. Cykle załączania się kompresora w kompie to 120 s. na 120 s.

    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji
    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji
    Skoda Octavia 2, 2.0 TDI 140KM - Uszkodzone czujniki Wys. ciśnienia klimatyzacji

    0
  • #7 22 Kwi 2018 13:40
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Sprawdź pobór prądu przez zawór sterujący.

    Testerem oczywiście.

    0
  • #8 22 Kwi 2018 13:46
    dior3
    Poziom 9  

    Jest tam niezależnie od tego czy silnik pracuje czy jest włączony zapłon 5 volt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ok, rozumiem, źle cię zrozumiałem sorka. Nie ma dzisiaj testera, muszę pożyczyć, więc to dopiero w tygodniu będę mógł sprawdzić.

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Kwi 2018 13:50
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    dior3 napisał:
    Jest tam niezależnie od tego czy silnik pracuje czy jest włączony zapłon 5 volt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ok, rozumiem, źle cię zrozumiałem sorka. Nie ma dzisiaj testera, muszę pożyczyć, więc to dopiero w tygodniu będę mógł sprawdzić.



    5v jest na czujnik ciśnienia.
    Na zawór jest PWM.

    0
  • #10 22 Kwi 2018 14:20
    dior3
    Poziom 9  

    Nie, 5V jest na zaworze sterującym (umieszczonym z tyłu sprężarki), a na czujniku ciśnienia (włączniku) napięcia nie ma, znaczy się jest tak 0,03V i 0,02-0,03mA. Mierzone miernikiem DPM. No i tu tak jak pisałem, jestem ciekaw czy ten czujnik jest powiązany sygnałowo z czujnikiem jakości powietrza, tzn. czy wskazania tego czujnika są wysyłane na sterownik climatronika i włączają/wyłączają napięcie. A czy na czujniku ciśnienia nie powinno być stałego napięcie (+ - przewód brązowy w kostce, minus masa na samochodzie) i w jakim zakresie?
    Pomiar na pracującym silniku i włączonej klimie.
    Ps, co oznacza PWM?

    0
  • Pomocny post
    #11 22 Kwi 2018 14:28
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Na czujniku ma być 5v masa sygnał.

    PWN to sygnał sterujący (współczynnik wypełnienia)

    0
  • #12 22 Kwi 2018 14:31
    dior3
    Poziom 9  

    No to nie ma, tak jak pisałem jest 0.03v.

    0
  • #13 06 Maj 2018 10:36
    Kacperk950
    Poziom 1  

    Witam kolego czy udalo sie rozwiazac problem? W mojej skodzie mam nastepujacy problem(wydaje sie podobny do twojego). Mianowicie sprezarka wlacza sie. Prad zadany sterowania kompresorem to 0.820A przy wlaczeniu, pozniej w miare rozgrzania silnika spada do 0.500 . Prad rzeczywisty zgodny z zadanym. Wszystko dziala cisnienia wysokie do 18bar przy temp zewnetrznej 20stopni. Chlodzi az milo. Problem pojawia sie przy wylaczeniu climatronika w pozycje off lub zgaszenie auta i powtorne odpalenie. Panel nawiewy wiatraki uruchamiaja sie lecz prad na sprezarke znika. Czasem jak popstrykam ac na zmiane z off (w czasie jazdy oczywiscie) lub auto postoi przez noc to sprezarka sie uruchomi. Prad zadany 0.000A prad rzeczywisty 0.025A w czasie gdy teoretycznie prad znika.
    Teraz najciekawsze przy takim zachowaniu sprezarki pojawia sie blad
    B10A915 Sterowanie sprezarka AC przerwa w obwodzie/zwarcie obwofu do plusa blad wraca za kazdym razem po skasowaniu predzej lub pozniej. Poki jest to blad nieciagly to sprezarke da sie uruchomic gdy wskoczy ze jest bledem stalym to juz jest problem. Chociaz raz w czasie jazdy zmienil status z blad staly na nieciagly i sprezarka ruszyla. Wiazka do sprezarki wyjeta z auta przedzwoniona miernikiem jest ok,kostki ok. Czujnik wysokiego cisnienia mam dwa i je podmienialem obydwa dzialaja wiec ok. Bezpieczniki ok. Sprezarka nowa. Skraplacz nowy. Rozprezny nowy. Nie wiem gdzie jeszcze moge szukac pomocy

    0
  • #14 09 Maj 2018 19:46
    dior3
    Poziom 9  

    Witam,
    Więc tak, oba problemy rozwiązane.
    Co do klimatyzacji to się okazało, że w skutek ingerencji Panów fachowców z pewnego warsztatu do którego odstawiłem auto spalili mi czujnik temperatury/poziomu oleju. Nowy z oryginału rozwiązał sprawę, teraz jest wyświetlana temperatura oleju na ekranie MFA.
    Klimatyzacja - spalili włącznik (czujnik ciśnienia), a przy okazji w dziwny sposób spalił się bezpiecznik 5A w desce (był sprawdzany kilka razy i wyglądał dobrze).
    Mało tego Panowie w tym felernym warsztacie wyciągnęli czynnik, ale z powrotem wtłoczyli już tylko 100 g, a tego co mi powiedziano powinno tam być (tak zapamiętałem)570 lub 670 gram. Teraz klimatronic hula, można powiedzieć lecą kostki lodu.
    Więc podsumowując:
    Usterka powstała z wady konstrukcyjnej sprężarki to zcięty wieloklin na dławiku drgań (sprzęgle)
    Usterki spowodowane przez "FACHOWCÓW", spalony czujnik temperatury/poziomu oleju, spalony włacznik klimatyzacji (czujnik ciśnienia), spalony bezpiecznik 5A.
    odessanie czynnika bez ponownego uzupełnienia go.
    Kolego Kacper, wymień bezpiecznik w desce ( z lewej strony zdejmuje się boczek z deski przy otwartych drzwiach i jest to chyba 4 lub 3 od lewej. Może nie styka lub są piny zaśniedziałe.
    Ale może też być sam włącznik w panelu wypalony lub uszkodzony dlatego po kilkukrotnym wciśnięciu przy którymś razie zaskakuje. Polecam wizytę u elektryka lub w sprawdzonym serwisie klimatyzacji. Bez odpowiednich przyrządów sprawa może być trudna do rozwiązania, chyba, że masz cierpliwość lub czas na bawienie się w naprawę.

    Pozdrawiam.

    0
  • #15 09 Maj 2018 19:47
    dior3
    Poziom 9  

    Witam,
    Więc tak, oba problemy rozwiązane.
    Co do klimatyzacji to się okazało, że w skutek ingerencji Panów fachowców z pewnego warsztatu do którego odstawiłem auto spalili mi czujnik temperatury/poziomu oleju. Nowy z oryginału rozwiązał sprawę, teraz jest wyświetlana temperatura oleju na ekranie MFA.
    Klimatyzacja - spalili włącznik (czujnik ciśnienia), a przy okazji w dziwny sposób spalił się bezpiecznik 5A w desce (był sprawdzany kilka razy i wyglądał dobrze).
    Mało tego Panowie w tym felernym warsztacie wyciągnęli czynnik, ale z powrotem wtłoczyli już tylko 100 g, a tego co mi powiedziano powinno tam być (tak zapamiętałem)570 lub 670 gram. Teraz klimatronic hula, można powiedzieć lecą kostki lodu.
    Więc podsumowując:
    Usterka powstała z wady konstrukcyjnej sprężarki to zcięty wieloklin na dławiku drgań (sprzęgle)
    Usterki spowodowane przez "FACHOWCÓW", spalony czujnik temperatury/poziomu oleju, spalony włacznik klimatyzacji (czujnik ciśnienia), spalony bezpiecznik 5A.
    odessanie czynnika bez ponownego uzupełnienia go.
    Kolego Kacper, wymień bezpiecznik w desce ( z lewej strony zdejmuje się boczek z deski przy otwartych drzwiach i jest to chyba 4 lub 3 od lewej. Może nie styka lub są piny zaśniedziałe.
    Ale może też być sam włącznik w panelu wypalony lub uszkodzony dlatego po kilkukrotnym wciśnięciu przy którymś razie zaskakuje. Polecam wizytę u elektryka lub w sprawdzonym serwisie klimatyzacji. Bez odpowiednich przyrządów sprawa może być trudna do rozwiązania, chyba, że masz cierpliwość lub czas na bawienie się w naprawę.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Witam,
    Więc tak, oba problemy rozwiązane.
    Co do klimatyzacji to się okazało, że w skutek ingerencji Panów fachowców z pewnego warsztatu do którego odstawiłem auto spalili mi czujnik temperatury/poziomu oleju. Nowy z oryginału rozwiązał sprawę, teraz jest wyświetlana temperatura oleju na ekranie MFA.
    Klimatyzacja - spalili włącznik (czujnik ciśnienia), a przy okazji w dziwny sposób spalił się bezpiecznik 5A w desce (był sprawdzany kilka razy i wyglądał dobrze).
    Mało tego Panowie w tym felernym warsztacie wyciągnęli czynnik, ale z powrotem wtłoczyli już tylko 100 g, a tego co mi powiedziano powinno tam być (tak zapamiętałem)570 lub 670 gram. Teraz klimatronic hula, można powiedzieć lecą kostki lodu.
    Więc podsumowując:
    Usterka powstała z wady konstrukcyjnej sprężarki to zcięty wieloklin na dławiku drgań (sprzęgle)
    Usterki spowodowane przez "FACHOWCÓW", spalony czujnik temperatury/poziomu oleju, spalony włacznik klimatyzacji (czujnik ciśnienia), spalony bezpiecznik 5A.
    odessanie czynnika bez ponownego uzupełnienia go.
    Kolego Kacper, wymień bezpiecznik w desce ( z lewej strony zdejmuje się boczek z deski przy otwartych drzwiach i jest to chyba 4 lub 3 od lewej. Może nie styka lub są piny zaśniedziałe.
    Ale może też być sam włącznik w panelu wypalony lub uszkodzony dlatego po kilkukrotnym wciśnięciu przy którymś razie zaskakuje. Polecam wizytę u elektryka lub w sprawdzonym serwisie klimatyzacji. Bez odpowiednich przyrządów sprawa może być trudna do rozwiązania, chyba, że masz cierpliwość lub czas na bawienie się w naprawę.

    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów