Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer wraz z kaloryferem kopie prądem

dominges08 22 Kwi 2018 15:01 354 10
  • #1 22 Kwi 2018 15:01
    dominges08
    Poziom 7  

Witam
    Mam pewien problem z komputerem, otóż gdy dotykam czegoś podpiętego na usb do komputera oraz kaloryfera jednocześnie to w obu miejscach kopie mnie prąd. Samej obudowy kompa nie sprawdzałem wiem tylko że dzieje się tak po dotknięciu np. telefonu podpiętego pod komputer i kaloryfera. Nie jestem elektrykiem i nie znam się zbytnio na tym więc zwracam się do was o pomoc, macie może jakieś pomysły dlaczego tak się może dziać? I czy takie coś jest niebezpieczne?

0 10
  • #2 22 Kwi 2018 15:05
    osiniak75
    Poziom 31  

Komputer podłączony do gniazda z bolcem?

0
  • #3 22 Kwi 2018 15:19
    dominges08
    Poziom 7  

osiniak75 napisał:
    Komputer podłączony do gniazda z bolcem?

Hmm nie jestem pewny muszę to sprawdzić

Dodano po 6 [minuty]:

Tak listwa z komputerem jest podpięta pod gniazdko z bolcem

Dodano po 2 [minuty]:

Czy jest możliwe że to jest spowodowane tym że kiedyś wylał mi się sok w okolicach tego gniazdka?

0
  • #4 22 Kwi 2018 15:34
    osiniak75
    Poziom 31  

Więc albo bolec jest nie podłączony w gnieździe albo grzejnik do szyny wyrównawczej. Sok nie ma tu znaczenia.

0
  • #5 22 Kwi 2018 15:40
    dominges08
    Poziom 7  

osiniak75 napisał:
    Więc albo bolec jest nie podłączony w gnieździe albo grzejnik do szyny wyrównawczej. Sok nie ma tu znaczenia.

Oh rozumiem a czy taka instalacja może być w jakiś sposób niebezpieczna?

0
  • #6 22 Kwi 2018 15:53
    wodzu_1
    Poziom 13  

Nikt nie odpowie na to pytanie bez przeprowadzonych pomiarów.

0
  • #7 22 Kwi 2018 15:55
    osiniak75
    Poziom 31