Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HFO-1234yf - Kto dopuścił ten środek do użytku w klimatyzacjach samochodowych?

E8600 03 Kwi 2019 15:40 26859 127
  • #121 03 Kwi 2019 15:40
    siewcu
    Poziom 34  

    A ja się powtórzę, bo tak jakby post został pominięty.

    jack63 napisał:
    Przyczyn uszkodzenia twojej sprężarki mogły być dziesiątki. Nawet tak niby odległa od tematu jak brudny filtr ppyłkowy.

    To ja poproszę o wyjaśnienie tego, od początku do końca.

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Szkolenia SEP
  • #122 03 Kwi 2019 15:43
    wacek.wacek
    Poziom 22  

    Nie obrażaj. Tekst o gramach nie był mój. A mieszanina r290 z r 600 nie dawala efektu jak samo r 290. Po co te kłótnie. Auta sa moje i zrobię z nimi co zechce.

  • #123 03 Kwi 2019 19:32
    jack63
    Poziom 42  

    wacek.wacek napisał:
    Nie obrażaj.

    Kogo i czym obraziłem? Bądź łaskaw napisać.
    wacek.wacek napisał:
    mieszanina r290 z r 600 nie dawala efektu jak samo r 290.

    Tzn co się działo? Jaki tak na prawdę był skład tej mieszaniny, bo zrobić ją mało kto potrafi.
    A może usterka nie dotyczyła czynnika tylko innych problemów. Np. zaworu rozprężnego lub była niezałatana dziura?
    wacek.wacek napisał:
    Po co te kłótnie.

    Jakie kłótnie? To, że są różnice zdań i ostra wymiana LOGICZNYCH argumentów uznajesz za kłótnię?
    A może to, że ktoś ma tylko inne zdanie niż twoje wystarcza?
    wacek.wacek napisał:
    Auta sa moje i zrobię z nimi co zechce.

    Ależ oczywiście, tylko do momentu gdy twoje działania nie zaszkodzą innym.

  • Szkolenia SEP
  • #124 03 Kwi 2019 19:40
    wacek.wacek
    Poziom 22  

    Dużo ludzi potrafi. Mieszanina 40 procent butanu i 60 procent propanu dawała 4 stopnie na wylocie. Sam buyan to 13 stopni na wylocie sam propan to od 0 do -1 stopnia.

  • #125 03 Kwi 2019 20:58
    jack63
    Poziom 42  

    wacek.wacek napisał:
    Dużo ludzi potrafi.

    Bardzo wątpię w to twierdzenie. Niestety wiem jakie to trudne nawet mając wiedzę i narzędzia. Szczególnie przy niewielkich ilościach. Można popełnić mnóstwo błędów niewiedząc, że się je popełnia.
    wacek.wacek napisał:
    Mieszanina 40 procent butanu i 60 procent propanu dawała 4 stopnie na wylocie.

    Akurat te 4 oC są bliskie optimum . Powinno być ok 6 przy założeniu spaku temp na wymienniku ok 5 K.
    Ciekawe ile ludzików wie dlaczego powinno być tyle a nie np. 1oC???
    Oczywiście tyczy to tylko nie prowdzącego do ryzyka awarii działania układu chłodniczego, a nie komfortu i zdrowia ludzi we wnętrzu samochodu. Nawiew powietrza o temp niższek niż ok 15 oC jest niedopuszczalny w normalnej wentylacji budynkowej. O tym, że taki zimny powiew na ciało człowieka jest ani zdrowy ani przyjemny wie każdy który się pochorował nadużywając chłodzenia w samochodzie.
    Poza tym nie ma takiej zasady, że propan to tyle, a butan tyle stopni "daje" nawet zakładając idealną mieszaninę i pełną sprawność układu chłodniczego.

  • #126 03 Kwi 2019 22:07
    wacek.wacek
    Poziom 22  

    Tyle dawało w moich autach. Nie musi być taki zimny nawiew bo można mieszać z ciepłym powietrzem. Moja żona zadowolona z rześkiego powietrza. Kumpel który jest inżynierem chłodnikiem na potężnej firmie przetwórstwa mięsnego doradzał mi w zastosowaniu olejów bo mialem obawy że może na weglowodorach zwarzy się pag 46. Wszystko cyka. A nabicie to takie śmieszne grosze. Nawet przy wymianie puszczam gaz bo nieszkodliwy w kosmos. Robię próżnie agregatem od lodówki przez zegary chłodnicze. Potem podpinam gazowy propan do zegarów i puszczam silnik. Kompresor sam mi skrapla propan w instalacji. I obserwuje zegary ile ciśnienia.

  • #128 11 Kwi 2019 10:54
    radekrp90
    Poziom 9  

    siewcu napisał:
    A Mercedes nie przeszedł przypadkiem na CO2?


    CO2 to tylko modele najwyższe (S-klass i chyba nowa E-klass w opcji, nowe Audi A8).