Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda Fabia 1,4 63kW - Alternator nie ładuje po jałowym biegu

23 Kwi 2018 10:29 1830 3
  • Poziom 11  
    Witam,
    Skoda Fabia 2009 1,4 16V 63kW.
    Napisałem, że po jałowym biegu bo odpinałem wtyczkę z alternatora bo mi przeszkadzała dostac się do filtra oleju.
    Potem zapomniałem założyć i odpaliłem tylno na chwilę silnik.
    Po wpięciu wtyczki do alternatora mruga kontrolka akumulatora i aku sie nie ładuje bo sprawdzałem miernikiem.
    Co mogło paść ? Regulator napięcia czy diody w alternatorze ?
    Czy może jakieś bezpieczniki w obwodzie ?
    Jak teraz sprawdzić czy to alternator ? Znowu odpiąć wtyczkę i sprawdzić na pinach z alternatora napięcie ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator Samochody
    Generalnie nie powinno być problemu. Chyba że przy okazji uszkodziłeś kabel albo PIN w środku.
  • Poziom 11  
    OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ?

    Dodano po 9 [godziny] 37 [minuty]:

    Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało się, że przepalił się bezpiecznik alternatora na akumulatorze ten 175A.
    Dziwna sprawa ale to ku przestrodze. Widocznie odpięcie kostki z alternatora i uruchomienie silnika powoduje taki efekt.
  • Poziom 11  
    OK, ale jak teraz to można sprawdzić ? Sama wtyczka co wchodzi do alternatora to można coś ohmomierzem sprawdzić ? Czy zero idzie bezpośrednio do masy ? Bo plus to pewnie przez kontrolkę ładowania i łatwo nie będzie. A pod styki alternatora to może żarówkę podłączyć ?

    Dodano po 9 [godziny] 37 [minuty]:

    Problem załatwiony. Po przeczytaniu książki serwisowej i pomierzeniu okazało się, że przepalił się bezpiecznik alternatora na akumulatorze ten 175A.
    Dziwna sprawa ale to ku przestrodze. Widocznie odpięcie kostki z alternatora i uruchomienie silnika powoduje taki efekt.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Na razie wstawiłem jakiś bezpiecznik 100A od UPSa zamiast spalonego bezpiecznika alternatora.