Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w220 S500 - silnik do auta rajdowego.

24 Kwi 2018 13:26 444 11
  • Poziom 10  
    witam
    buduje auto rajdowo - przeprawowe (offroad) na bazie mercedesa unimoga 404 i silnika z mercedesa W220 S500.
    pytanie - jakie najwazniejsze moduly i czujniki musze wymontowac z auta razem z silnikiem, aby bezproblemowo uruchamiac silnik.
    wyzucam klime oraz wacum wiec troche juz odejdzie. SKRZYNIA AUTOMAT IDZIE DO NOWEGO AUTA.
    interesuja mnie tylko krytyczne komponenty i ich lokalizacja w aucie dawcy, bez ktorych silnik nie odpali.

    ma ktos jakies pomysly , moze schemat elektr silnika ? pozdro
  • Poziom 39  
    Popraw pisownię!!!
    Ster. silnika, jeśli wyłączysz immo i komunikacje, skrzynie zostawiasz czy coś innego?
    Ogólnie, to średni pomysł, soft ori silnika do zrobienia, a jest problematyczny, więc prościej drugi ster w pełni programowalny. Do tego silnik... lekko awaryjny :D
  • Poziom 10  
    Czy nie można zabrać sterownika silnika wraz z modułem immo i stacyjka ? Nie chce zagłębiać sie za bardzo w grzebanie w sterownikach aby wyłączyć immo bo nie posiadam takiej wiedzy . Pisałeś jeszcze o komunikacji- co masz na myśli ?
    Zabieram silnik wraz ze skrzynia i wolałbym nic więcej, oczywiście sterowniki i niezbędna elektryka..
  • Poziom 29  
    Sam silnik jest bardzo dobry, ale ma dość wrażliwy układ zapłonowy.

    Najprostsza i najszybsza metoda to odpalenie tego na Mega Squircie albo EMU. Nie ogarniesz tego poza budą, bez przełożenia wszystkiego. Dosłownie wszystkiego. Na czele z ESP i skrzynią automatyczną. Bo bez tego zapalić zapali, ale jechać to to nie będzie - brak komunikacji z modułem który był, a którego już nie ma - problem.
  • Poziom 43  
    art_ko napisał:
    Nie chce zagłębiać sie za bardzo w grzebanie w sterownikach aby wyłączyć immo bo nie posiadam takiej wiedzy

    To znajdź kogoś i niech to ogranie.

    Zresztą pakując się w w220 bez dobrego elektryka za dużo nie zrobisz, to nie e36.

    Gdybym robił rajdówkę przeprawową wybrał bym na pewno inny silnik. Dizla z dużą pojemnością.
  • Poziom 43  
    Pozostaje SA EMU, np.https://tomson.com.pl/eng_m_Electronics_Stand-alone-ECU-105.html
  • Poziom 29  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Zresztą pakując się w w220 bez dobrego elektryka za dużo nie zrobisz, to nie e36.


    Tam i dobry elektryk ze Star Diagnosis często nie wiele zdziała - nie da się pogodzić braków niektórych systemów po takim swapie.

    Jak chcesz to żenić z manualem, to wstawiaj silnik z fabryczną wiązką do osprzętu, zapinaj w nią EMU i postaw na strojenie. Oszczędzisz sobie bardzo dużo czasu, nerwów i pieniędzy.
  • Poziom 10  
    A jeśli pójdę w kierunku Ecumaster EMU to jak to sie będzie miało do sterownika skrzyni automatycznej? Czy te sterowniki nie gadają ze sobą ?
  • Poziom 29  
    Jeśli zostawiasz automat, to komplikuje to temat. W takiej sytuacji jeśli to skrzynia 722.6, to dodatkowy sterownik stand-alone do skrzyni + emu, albo pchanie się w kompletną fabryczną elektronikę. Słaby sobie wybrałeś samochód jako dawcę, ale cóż.
  • Poziom 39  
    Automat w zmocie... Może popatrz z czego się buduje takie zabawki, pogadaj z ludźmi, a potem buduj. Wiesz jaki moment osiąga ten silnik? Liczyłeś co musi znieść sprzęgło, skrzynia wały i mosty? Nie chce Ciebie krytykować ani torpedować Twoich zamiarów, ale chyba nie zaplanowałeś tego do końca. Elektronika sterowania, może okazać się małym problemem. Do tego elektronika w takiej zabawce, jest zawsze problematyczna...
  • Poziom 10  
    manta napisał:
    Automat w zmocie... Może popatrz z czego się buduje takie zabawki, pogadaj z ludźmi, a potem buduj. Wiesz jaki moment osiąga ten silnik? Liczyłeś co musi znieść sprzęgło, skrzynia wały i mosty? Nie chce Ciebie krytykować ani torpedować Twoich zamiarów, ale chyba nie zaplanowałeś tego do końca. Elektronika sterowania, może okazać się małym problemem. Do tego elektronika w takiej zabawce, jest zawsze problematyczna...


    Wybrałem W220 S500 gdyż taki anglik rdzewiał u mnie na podwórku i koniec tematu. Wiem ze elektronika nie lubi topienia w terenie, dlatego przewiduję tylko najprostsze oświetlenie i niezbędne sterowanie silnikiem - możne ecumaster emu-jakoś postaram sie to wszystko uszczelnić.
    Manta rozmawiałem z wieloma ludźmi ale w Polsce jest tylko jeden człowiek który ożenił skrzynie unimoga z V8(przynajmniej tylko tego poznałem). Pytałem o skrzynie automat bo ów człowiek wsadził taką z v8 i połączył to z manualem moga (dużo by pisać), o dziwo kilka pucharów przywiózł tym do domu. Cały problem polega na tym, że skrzynia moga jest znacznie przesunięta względem osi ramy a jej nietypowa budowa nie ułatwia zadania.
    Może faktycznie odpuszczę automata ale połączenie silnik /sprzęgło/ skrzynia będzie na pewno level master. Kto pracował z unimogiem ten wie o czy mowa.
    Nic za bardzo nie liczyłem ani tez nie było jakichś mega planów, mniej więcej wiem jak ma wyglądać i w wolnych chwilach uprawiam radosna twórczość. Wyjdzie to wyjdzie, nie to sprzedam na złom i kupie rower. Bez zbędnej spiny.
  • Poziom 43  
    Ale chcemy dobrze luz..