Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Sagem f@st 1201 + router Netis AC 1200 ( WF 2780 ) konfiguracja LAN

24 Kwi 2018 14:03 477 9
  • Poziom 3  
    Witam.
    Jestem laikiem w tych sprawach chociaż przeważnie dzięki netowi udaje mi się rozwiązać większość problemów bez zadawania pytań. Niestety ten router mnie powalił na kolana, Netis WF 2780 ( AC 1200 ). Modem Sagem f@st 1201 od Sferii chodzi na Neostradzie 10 Mbps, jest skonfigurowany pod windą 10, łączy się i pracuje bez najmniejszych problemów. Router podłączyłem z portu lan modemu do portu wan routera i niestety porty lan nie działają, ale działa wifi i to bezproblemowo.
    Pytania :
    Czy da się podłączyć router poprzez port wan tak żeby wszystkie porty lan były wolne ?
    Co i gdzie trzeba wpisać przy konfiguracji żeby komputery widziały sieć po podłączeniu do routera ?

Nie wchodzi w grę wymiana routera na zintegrowany z modemem bo po prostu wolniejszy jest przepływ danych.
    Prośba o łopatologiczne wyłożenie tematu gdyż jestem kompletnym laikiem oprócz domowych przygód właściwie z siatką, a nie siecią :crazyeyes:
    Pozdrawiam i liczę na pomoc.
    :spoko:
  • Specjalista Sieci, Internet
    Modem ma jakieś ustawienia itd? jaki przydziela adres komputerowi? Powinien działać w trybie bridge (najlepiej).
  • Poziom 3  
    makosuu napisał:
    Modem ma jakieś ustawienia itd? jaki przydziela adres komputerowi? Powinien działać w trybie bridge (najlepiej).

Ustawienia ma , ale nie ma czegoś takiego jak bridge - cokolwiek ten most oznacza . Ustawienia raczej ubogie. Gdzie szukać tego mostu w ustawieniach ? Tak właściwie to modem ten w instrukcji jest nazwany routerem, ale funkcjonalności routera nie ma.
    Co ma adres komputera do tego ? do modemu ma być podłączony router nie komputer.