Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T.I.P. Tronic Profi MIG 180 - Przełącznik i podłączenie trafo

XWRJJX 25 Kwi 2018 22:51 711 4
  • #1 25 Kwi 2018 22:51
    XWRJJX
    Poziom 2  

Witam. Jest to mój pierwszy post, w związku z czym proszę o wyrozumiałość.
    Przedstawię swój problem.
    Kolega poprosił mnie, abym zajrzał do jego spawarki, gdyż przełącznik 230/400 szwankuje i spawarka działa tylko i wyłącznie na 230V (a w zasadzie to od dłuższego czasu już nie działa).

Z racji, że jestem elektrykiem (instalacyjnym) wymiana samego przełącznika nie sprawiła większego problemu. Po wymianie okazało się, że spawarka zamiast spawać, "skacze" a nie spawa (drut topi się, ale materiał nie jest dostatecznie rozgrzany aby zespoić elementy). Ponadto spawarka działa tylko na pozycji 4->6. W pozycjach 1->3 nawet drut nie wysuwa się.

Na warsztat wziąłem przełącznik krzywkowy i tu zaczynają się schody...
    Wg obudowy przełącznik powinien być 9 stopniowy, jednak analizując wygląd oraz ślady na obudowie stwierdzam, że nie był to oryginał i ktoś wcześniej już go wymieniał. Zdjęcie poniżej. Z racji, że mało jest na rynku tych modeli w sieci "cisza".
    Oznaczyłem przewody od transformatora i zasilania i poodkręcałem zaciski. Po wyjęciu okazało się, że przeżył niezapomniane chwile gdyż pęknięć, braków w obudowie mu nie brakowało. Po częściowym rozkręceniu przełącznika rzut oka na popalone styki i 100% pewności, że nadszedł jego koniec.

Teraz pytania:
    1. Jaki oryginalnie montowany był przełącznik krzywkowy w tych modelach (proszę osoby posiadające ten typ spawarki o zdjęcia i/lub sam typ i model);
    2. Jaki można zastosować zamiennik przy zachowaniu pełnych parametrów;
    3. Ilu stopniowy powinien być przełącznik krzywkowy;