Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Travego 2008 - nie pobiera AdBlue

licz3 26 Kwi 2018 21:08 432 4
  • #1 26 Kwi 2018 21:08
    licz3
    Poziom 12  

    Tak jak w temacie - autobus Mercedes, silnik Euro 4 przestał pobierać AdBlue.
    W ubiegłym roku wszystko było bez problemów, wymieniony był tylko czujnik NOX bo stary się zlasował i auto przeszło w tryb awaryjny.
    Po wymianie wszystko działało bez problemów, w zimie w ogóle auto mało jeżdżone.
    A teraz większy wyjazd i problem - kierowca zgłaszał świecącą kontrolkę silnika - zapalała się i gasła przez pierwsze 3 dni. Na noc odłączał akumulatory aż w końcu kontrolka zgasła (błędy które odczytał dotyczyły braku komunikacji z czujnikiem, problem z CAN SCR) ale nic o nieprawidłowej emisji.
    Autokar zrobił 5000km, wrócił i przez całą trasę nie ubyło w ogóle mocznika.
    Odłączałem na próbę zasilanie mocznikiem dyfuzora, włożyłem koniec do bańki i po odpaleniu w krótkim czasie naleciało do bańki z litr mocznika (z niewielkim ciśnieniem). Przepłukałem dyfuzor, ale nie widać by był mocno zabity.
    Auto jeździ jak jeździło, nie zgłasza błędów, jednak nie pobiera AdBlue i tu jest problem.
    Może jakieś pomysły?

    0 4
  • #2 27 Kwi 2018 09:21
    hubert04
    Poziom 21  

    A czy po zgaszeniu silnika i włączeniu zapłonu słyszysz syk powietrza w okolicach rury wydechowej wchodzącej do katalizatora?

    1
  • #3 27 Kwi 2018 09:43
    licz3
    Poziom 12  

    Tak po wyłączeniu zapłonu włącza się normalnie przedmuchiwanie układu.

    0
  • #4 28 Kwi 2018 06:15
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Adblue by działało musi spełnić warunki takie jak
    -temperatura zewnętrzna
    -ciśnienie atmosferyczne
    -temperatura katalizatora
    -temperatura płynu chłodzącego
    -temperatura adblue

    0
  • #5 29 Kwi 2018 21:09
    Gregor_123
    Poziom 10  

    Adblue by działało musi być płynne. A do działania układu potrzebna jest temperatura katalizatora, ciśnienie sprężonego powietrza w układzie SCR i ciśnienie AdBlue.

    0