Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moment w silniku indukcyjnym

27 Kwi 2018 19:48 522 10
  • Poziom 12  
    Witam
    Jak to jest, że ludzie w necie piszą, że taki silnik np. stosowany w teslach ma duży moment już od początku zakresu obrotów, a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów.
    Jedynie silniki pierścieniowe mają prawie maksymalny moment w całym zakresie obrotów, dzięki płynnej regulacji rezystancji uzwojenia.
    Jak to jest?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Jakieś dziwne te silniki. Czemu tak wysokoobrotowe?
  • Poziom 43  
    Całe sterowanie jest zaszyte w procesorze sterującym.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dzonzi napisał:
    Czemu tak wysokoobrotowe?

    To zależy od częstotliwości przecież, a moment od prądu.

    Poczytaj o silnikach krokowych z forsowaniem prądu , tu jest podobnie.
  • Poziom 12  
    i jeszcze 35Nm przy takich obrotach? Przecież to niczego nie pociągnie i trzeba użyć mocnych przekładni. Mi bardziej chodziło o takie zwykłe silniki trójfazowe 1500/3000 obrotów.
    No ale standardowa częstotliwość to 50Hz. Skąd Ci wezmę inne częstotliwości?
  • Poziom 43  
    Dzonzi napisał:
    i jeszcze 35Nm przy takich obrotach

    Taki moment znamionowy ma silnik 5,5kW 1440obr.min , więc masz porównanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzonzi napisał:
    No ale standardowa częstotliwość to 50Hz


    KOlego dajej nie rozumiesz, to co daje te parametry to nie magiczny silnik tylko zespół napędowy czyli zasilacz bateria i silnik.
    Bez każdego z tych składników to by tak fantastycznie nie działało.
  • Poziom 12  
    Chodzi ci o te regulatory obrotów? Przecież one kosztuję prawie tyle co te silniki
  • Poziom 12  
    Otóż otwórzyłem plamitzera na 340-341 stronie i widzę charakterystykę momentu. Nie wygląda jak liniowa. Następnie wchodzę na stronę i czytam takie coś
    The Roadster can generate large amounts of torque even at very low RPM. A tesla używa silników indukcyjnych.

    Drugie pytanie. Czy silników pierścieniowych się używa gdzieś powszechnie? Potężne straty na dodatkowej rezystancji nie są największą zaletą....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Dzonzi napisał:
    a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów.
    Silnik indukcyjny klatkowy będzie miał pełny moment znamionowy od prawie zera obr/min ale tylko przy zasilaniu go z odpowiedniego falownika. Przy zasilaniu bezpośrednio z sieci będzie tak jak piszesz. Silniki pierścieniowe powoli odchodzą w niebyt.