Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT CORDOBA 1.4l , MPI AKK - gaśnie silnik

DamianRTV 27 Kwi 2018 23:14 699 18
  • #1 27 Kwi 2018 23:14
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Witam serdecznie nie jestem mechanikiem samochodowym lecz coś tam się potrafi - wielu teraz powie - czyli nic... no ok i niech tak będzie ;-)

    Seat Cordoba 2000r / 1,4L MPI benzyna + LPG / model silnika AKK / 44KM / 60KW

    Jak była zima problemu było około 10% teraz jak jest ciepło to problemu jest 85%.

    Zapala dobrze, przełączanie benz. gaz - bez zarzutów / wszystkie eksploatacyjne tematy robione na bieżąco i według wskazań licznika km. a nawet wcześniej.

    Po przejechaniu około , nie zawsze po 10km. trochę dłużej i nie zależne od dynamiki jazdy. Pojawia się problem przełączenia się pracy silnika w tryb awaryjny i wyświetlenie EPC na desce. Obroty wtedy mogą osiągnąć max 3 tyś. potem odcina paliwo. Normalnie można jechać lecz bez dynamiki.
    ( pomaga zgaszenie silnika i wyjście kluczyka by to skasować )

    sprawdzone:
    - pompa paliwa, przewody paliwa (lecz to nie zależne czy na gazie czy na benz. ) czyli to odpada.
    - filtry wspomniałem wyżej -gazowe i powietrza - ok.
    - podpinanie komputera - brak błędów.
    - nowy akumulator, alternator po regeneracji (łożyska reg. napięcia) rozrusznik przy okazji ;-)
    - nowa cewka WN. kable też. świece około 20tys.
    - czyszczona przepustnica wraz z tym silniczkiem - i tu bym miał trochę do... ;-) może to jest wina, czy nie zaadaptowana, ale odkręcana na wył.akum. ( raz było że na zaadaptowanej raz, że nie zaadaptowanej - problem dalej ten sam.
    - nie czyszczony elektroniczny pedał gazu - może ona przerywa bo to się dzieje w granicach obrotów 2000 i 3000.
    - kable wymienione między alternat. i akumulatorem, masy poprawione.
    - wtyczki i złącza przeczyszczone i od samego komputera pod podszybiem też ( na odłączonym aku.)
    Czujnik temp. wody mam zielony 4 piny półokrągły, już 2 wymieniłem brak efektu.
    Sonda lambda ? Hmm to by palił jak smok a pali książkowo 8,5L benzyny 10 gazu.

    Objawy:
    Jadę wyprzedzam np. Tira jest dynamika jazdy i zmieniam biegi (nie osiągam 5000 tylko tak w granicach 3500 w dynamice bo normalnie to do 3200 ) , a tu nagle bach szarpnie autem i EPC - wycofać się i za tirem z powrotem.
    Kiedyś stałem na światłach 800 obroty stoję sobie i nagle zgasł. Nie szło go odpalić po 20 min. dopiero odpalił i w trybie EPC zjechałem ze skrzyżowania. Potem kluczyk wyciągnąłem, silnik zgasł, zapalam ponownie i nie ma EPC , znów mogę osiągać pow 3000. Jadę trochę i znów EPC i zaś to samo.

    Już nie mam pomysłów, brak pomysłów co do usterki czy ktoś się z tym już spotkał ?

    Jedni twierdzą, że może być przyczyna w przełączniku stopu w pedale hamulca, jedni, że wtyczka zaśniedziałe piny we wtyczce od przepustnicy, pedał gazu - potencjometr ? ale na awaryjnym chodzi ok.
    Ja za chwilę wymienię całe auto i się okaże, że to jest błąd fabryczny w komputerze.

    Może otworzę komputer może ma zimne luty ;-) pozdrawiam serdecznie Damian.

    0 18
  • Pomocny post
    #2 28 Kwi 2018 10:24
    decybel91
    Poziom 39  

    Musisz go popiąć gdy zapali się EPC bo w życiu nie dojdziesz co jest.

    0
  • #3 28 Kwi 2018 15:12
    DamianRTV
    Poziom 27  

    To jak tam pół roku temu to wyskoczyło:
    -wtryski (ale czy benzynie czy LPG - to samo )
    -lambda
    -pompa paliwa
    -przepustnica
    - cewka WN
    i być tu mądry - przecież wszystkiego naraz nie wymienię - akumulator wymieniłem bo już był stary ale odpalał zimą na mrozie ale już mam spokój z akumulatorem.

    0
  • #4 28 Kwi 2018 15:26
    decybel91
    Poziom 39  

    Kup na allegro skaner OBD na smartfona, albo oddaj do warsztatu bo widac że sam tego nie naprawisz.

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Kwi 2018 15:33
    robokop
    Moderator Samochody

    DamianRTV napisał:
    podpinanie komputera - brak błędów.
    Już za samo to wątek powinien lecieć w kosz. Jaki ten komputer był podpinany? MAC, PC??? Czy może masz masz na myśli jakiś "fejsik" za 20zł a allegro? NIE MA MOŻLIWOŚCI, ŻEBY SIĘ ZAŚWIECIŁA POMARAŃCZOWA KOTROLKA I ŻEBY NIE BYŁO BŁĘDÓW W STEROWNIKU!
    Tak że dopóki nie przeprowadzisz rzetelnej diagnostyki, to nie ma o czym dalej rozmawiać.

    0
  • #6 28 Kwi 2018 20:48
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Dziękuję za wyrozumiałość ale już chwytam się wszystkiego, ileż można w nieskończoność kasę wydawać i płacić za wymienianie elementów które nie dają efektów?
    Cieszy mnie to że nie wylądował w koszu. Lecz skoro tak piszę to musi tak być, kiedyś coś zostawił.
    Gość w serwisie podpinał coś pod bezpiecznikami w to gniazdo, nawet gdy ona zgasła to zostawiło to ślad i mi wymienił to i owo, potem drugi mechanik pomógł mi sprawdzać podmieniać odpowiednie elementy ale dalej nic - to samo, już nie mam sił do tego auta.
    Może mam nie spodziewany przypadek.

    0
  • #7 28 Kwi 2018 23:21
    robokop
    Moderator Samochody

    DamianRTV napisał:
    Może mam nie spodziewany przypadek.

    Tak, w prawie 20-letnim samochodzie na pewno masz niespodziewany przypadek. Powymieniaj sobie jeszcze tego i owego, dopóki pieniążków starczy. Skoro wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu pomaga - przyjrzał bym się sterownikowi. Ale to się znowuż głębsza diagnostyka kłania.

    0
  • #8 29 Kwi 2018 09:59
    DamianRTV
    Poziom 27  

    robokop - ale masz humor ;-) he he
    Czyli kolega sugeruje komputer pod podszybiem koło silnika wycieraczek - gdzie taki kupić dobry bo można przecież taki sam kupić - albo kto i gdzie wykonuje wgranie nowego softa do tego kompa. Czytałem że po roku 2008 te cordoby miały właśnie takie problemy i może moja go ma teraz, pisali że serwis seat to im za darmo robił w ramach usterki. Nie chodzi mi o to że ma mi to ktoś zrobić za darmo tylko gdzie mi to solidnie w miarę małych pieniążków w stosunku do 20-letniego auta, no jeszcze jeździ szkoda go złomować jak wszystko sprawne oprócz tego uporczywego EPC

    Serdecznie pozdrawiam Damiano Katowice

    0
  • #9 07 Maj 2018 22:52
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Wita, dziś po przeczyszczeniu, wtyczek, poprawieniu mas, oraz po przeczyszczeniu przepustnicy wszystko na odłączonym akumulatorze.
    Oraz zdjęcia pokażą zaśniedziałe nóżki w sterowniku z podszybia. Wszystko solidnie pozaklejane.
    Autko odpaliło normalnie i podczas jazdy po wrzuceniu 5-tki i osiągnięciu 140km około 4500 obr./m. silnik znów jakby zgasł ale ... spadły obroty silnika na wskaźniku do 0 zapaliła się EPC i potem zaczęło pikać coś z pod zegarów i mrugała przy tym kontrolka oleju ale bardzo wolno.
    Zgasiłem silnik podczas jazdy odpaliłem go, odpalił i znikło wszystko jechałem normalnie po przejechaniu około 0.5km znów wskoczyło EPC ale bez szarpnięcia.
    Czyli cała robota na nic (można powiedzieć że coś się eliminuje...)
    Stanie np. na światłach ale nie zawsze sporadycznie - sam zgaśnie.
    Po przyjechaniu do mechanika i podpięcia go pod WAG - już na tym awaryjnym systemie.
    WAG pokazał: czujnik prędkości, silnik przepustnicy, za niskie napięcie czegoś tam (zapomniałem) napięcie na silniczku czy coś, nie chcę w błąd wprowadzić, sonda lambda, pompa paliwa, wtryski, trochę tego było.

    Moje pytanie brzmi - czy to może być czujnik położenia wału korbowego ?
    SEAT CORDOBA 1.4l , MPI AKK - gaśnie silnik

    SEAT CORDOBA 1.4l , MPI AKK - gaśnie silnik

    potem płytka cała przemyta izopropanolem, wysuszona, i zaklejony silikonem do uszczelnienia misek olejowych czyli silikon na 350C.
    Co radzicie bo mechanik też rozkłada ręce może (może trochę słaby ten mechanik - ok ale jest bynajmniej uczciwy) a takich sobie ludzi każdy ceni...

    serdecznie pozdrawiam Damian

    0
  • Pomocny post
    #10 08 Maj 2018 08:41
    jacek074
    Poziom 26  

    Czujnik obrotów wału nie powoduje tylu usterek, a tu są błędy całego osprzętu (co prawda sam nie wiesz do końca jakie są).Ja bym podmienił sterownik silnika, jest sporo używanych i w dobrej cenie.Z wymianą w tym modelu nie ma problemu, wystarczy dopasować go do immo, zwykły tester ogarnie,nie potrzebny pin.

    0
  • #11 09 Maj 2018 00:14
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Mówisz kolego o przepustnicy ? Ten cały "klocek" z silniczkiem krokowym i kominem który otwiera w kominie dolot powietrza.
    Czy o komputerze pod podszybiem ?

    Czy nie stawiać na pedał gazu ? Tam też jest potencjometr. tu jeszcze nie zaglądałem by poczyścić ;-)

    Szkoda mi trochę tej cordoby złomować bo wymieniłem trochę elementów co prawda nie drogie ale jak się uzbiera do w całość:
    - sprzęgło
    - tarcze i klocki przód,
    - sprężyny tył i przód oraz amortyzatory x4
    - dodałem alarm,
    - oleje filtry i rozrząd,
    - gumy uszczelki w całym układzie chłodzenia,nowy płyn chłodniczy,
    - regeneracja - rozrusznik 2 tyg. temu, alternator pół rok. temu, pompa paliwa oraz nowy akumulator w styczniu tego roku, reg wtryski benzyny.
    - ogólne naprawy klamek i zamków i innych małych pierdółek ;-)
    - nowe tłoczki i zaciski hamulcowe, płyn hamulcowy, korektor hamowania, i nawet korek wlewu paliwa na kluczyk i korek w zbiorniczku płynu chłodzącego - nowy.
    Nie wspomnę, że zakochałem się w dzielonych światłach przednich postój, mijania i drogowe, po generalnym czyszczeniu jak nowe- nie jak te w Ibizach że H4 wkłada i jest....koła w całości zima, lato, Kocham to auto... antenę poprawiłem na dachu bo zezarło ścieżki i kondensator 10uF / 50V w tym jajku na dachu jest wzmacniacz - gra extra odbiera fale radiowe.
    Narobiłem przy tym aucie trochę i zastanawiam się nad łożyskami tył ale jak mi takie numery teraz odstawia??? to się nad nim zastanawiam.

    Teraz problem z ??? i tu się składa na to kilka elementów elektronicznych, które wymieniać w ciemno kosztują tyle co to autko.

    Dziś odpaliłem auto bez czujnika wałka rozrządu - odpalił i chodzi ok. lecz przy gwałtownym dodaniu gazu lekko się zadławił i poszedł w górę z obrotami. Ale nic nie zgasło, zatkanie komina spowodowało zgaśnięcie silnika.
    Serdecznie pozdrawiam uzbrojonych w Cierpliwość do userów, którzy coś wiedzą ale nie wiedzą w którym k.bije dzwon. Panowie bez złośliwości ;-) Ale sprzęt elektroniczny potrafię naprawić a robótki ręczne się nie boję więc małe robótki typu wymian klocków i tarcz i podobnych rzeczy mnie nie przerasta ale naprawa skrzyni biegów ? Lub szlif głowicy to już nie moja działka ;-) Serdecznie pozdrawiam wyrozumiałych ;-)

    0
  • #12 16 Maj 2018 12:09
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Czyszczeni wtyczki nie tej zaraz przy przepustnicy tylko tej brązowej i tej czarnej zaraz przy termostacie wody - o tym mowa.
    Pomogło to na 3 dni bez żadnej awarii potem znów EPC.
    Mechanik coś wspominał o emisji spalin - za bardzo nie wiem o co chodzi.
    Potem znów wyczyściłem i pojeździłem trochę i znów ale nie tak często jak wtedy - okazało się ze we wtyczce sparciała guma silikonowa.
    Podpięcie pod komputer - pod laptopa - wyszły znów błędy:
    lambda, przepustnica, wtryski, cewka, cz.wałka rozrządu, te same błędy co zawsze.
    Skasował te błędy i zaadaptował przepustnice - teraz jeżdżę 2 dzień na razie odpukać nic nie ma ciekawe jak długo.
    Tylko jak znów mi to wyskoczy czego się tu uczepić.

    0
  • #13 23 Lip 2018 14:56
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Teraz to mam już dość tego auta... ale nie popuszcze muszę znaleść na upartego to co mi robi te EPC. Czy są to objawy psucia się wyłącznika stop ? przy pedale hamulca.
    Bo czasm po hamowaniu i już staniu w miejscu na wolnych obrotach sam se zgaśnie.
    Znajomy miał EPC w AUDI i wymienił wyłącznik STOP-u - bo się rozsypał.

    Dwa to na 5 biegu przy obrotach około 2500 niemal zawsze wskoczy błąd EPC ale dzieje się to tak jakbym jakiś ważny kabelek odpiął bo gaśnie silnik obroty 0 ( tak nagle) po czym nagle odpala się auto z biegu i jedzie znów normalnie ale jest EPC i max 3000 można osiągnąć.

    Nie będzie to sugerowało,że jest gdzieś przerwa w potencjometrze pedała gazu ? - wytarty np. w tym miejscu - dzieje się to tak samo i na gazie i benzynie - w tym samym okresie i czasie i miejscu ;-) czyli pozycji pedała. Bo wtedy szybko nie ruszam pedałem jak na innych biegach, tylko powoli delikatnie dodaję i ujmuję i bach nagle jest, czasem na 4 też się pojawi ale częściej na 5. zależy od jazdy.

    serdecznie pozdrawiam Damiano

    0
  • Pomocny post
    #14 23 Lip 2018 22:22
    NIXIE_123
    Poziom 28  

    Widzisz że była sparciała guma to wymieniasz na nowe. Tak jak koledzy wyżej pisali: podmianka sterownika silnika (jak dobrze poszukasz to za pare dyszek znajdziesz. Oczywiście że czujnik wałka może być podejrzany. Potencjometr pedału gazu? Tam chyba jest cewka w.cz ale nie jestem pewien. Na upartego sprawdź vagiem czy nie gubi się. Skoro wyczytałeś że ludzie mieli problemy z ecu (epc) to i ciebie mogły dorwać. Podmień sterownik o tych samych numerach, zrób immo i próbuj

    0
  • #15 01 Paź 2018 11:42
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Nie daję za wygraną, ;-) to już szukanie usterki dla "sportu" dla samej satysfakcji by znaleźć.

    Ostatnio chodził jak "traktor" podejrzenia padły na 2 i 3 cylinder, był zrobiony pomiar ciśnienia na nich. Dla spokoju wymieniłem świece 40tys. zrobiłem - miałem zrobić na nich więcej bo to są: kable też dla spokoju na nowe - pytanie czy cewka nie szwankuje.
    Ale przez przypadek dokręciłem mocniej śrubki co łączą taki trójkąt blaszany radiator do obudowy silnika, problem znikną chodzi normalnie - masa !!! Kiepska masa - dodam kabelek między śrubki a obudowę silnika.
    A EPC wyskakuję ale teraz rzadziej raz na tydz. wpadnie ale nie jak ostatnio że co około 5 min. lub 2 km..
    Po tych zabiegu okazało się że ktoś w innym serwisie pomylił mi 2 cylinder z 3 no klank silnika nawet się zmienił i jak doprowadzam do zdławienia czasem silnika przed zgaśnięciem to nie daje się go tak łatwo teraz zdusić bo ma dobrze podpięte cylindry.

    Czy po zamianie cylindrów muszę zaadaptować coś na komputerze ?

    Dodam, że kupiłem gumową uszczelkę pod przepustnicę autko z palcem w (...) osiąga nawet 160km/h a wtedy ledwością 130km?h

    0
  • #16 01 Paź 2018 12:49
    robokop
    Moderator Samochody

    DamianRTV napisał:
    Po tych zabiegu okazało się że ktoś w innym serwisie pomylił mi 2 cylinder z 3 no klank silnika nawet się zmienił i jak doprowadzam do zdławienia czasem silnika przed zgaśnięciem to nie daje się go tak łatwo teraz zdusić bo ma dobrze podpięte cylindry.
    Bzdura. Chłopie - w układach z iskrą traconą, czyli dwiema bliźniaczymi cewkami możesz sobie dowolnie zamieniać 1 cylinder z 4 i 2 z 3 - ]w żaden sposób nie wpłynie to na pracę silnika.
    Dotrze do Ciebie w końcu że masz albo zgniły sterownik, albo wiązkę do niego?

    0
  • #17 01 Paź 2018 14:25
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Kolego robokop - zgniłego sterownika nie mam bo sam go otwierałem ;-) jest w dobrej kondycji, aczkolwiek nie twierdzę że może coś ma źle w grane.

    To dlaczego jak miałem zamienione 2 na / 3 na 2 to chodził jakoś dziwnie ale nie jak traktor. A jak dałem 2 na 2 i 3 na 3 to chodzi lepiej i EPC się rzadziej załącza ;-)

    Ostatnia rzecz to zostaje pedał gazu i ECU.

    Na co mam zwrócić uwagę jak będę chciał zamienić ECU - czyli kupić i jechać na komputer ? resztą się zajmie program tak?

    0
  • #18 01 Paź 2018 14:59
    robokop
    Moderator Samochody

    DamianRTV napisał:
    Kolego robokop - zgniłego sterownika nie mam bo sam go otwierałem jest w dobrej kondycji
    Jest w dobrej kondycji, bo kolega @DamianRTV tak stwierdził. Widząc zapewne pierwszy raz wnętrze samochodowego sterownika na oczy. Odklejałeś PCB od aluminiowej podstawy, czy nie ma tam białego proszku przypadkiem? Sorry Ciebie, ale nie widzę powodzenia operacji napraw tego auta.
    DamianRTV napisał:
    To dlaczego jak miałem zamienione 2 na / 3 na 2 to chodził jakoś dziwnie ale nie jak traktor. A jak dałem 2 na 2 i 3 na 3 to chodzi lepiej i EPC się rzadziej załącza
    Zbieg okoliczności? Bo faktycznego, technicznego uzasadnienia dla tego zjawiska nie ma. Zapewniam. Iskra jednocześnie pojawia się na parze cylindrów, będących w przeciwnych cyklach - czyli jak opisałem wyżej.

    0
  • #19 04 Paź 2018 12:40
    DamianRTV
    Poziom 27  

    Może i masz racje kolego robokop ;-) ale puki jeszcze jeździ do grzebiemy w nim no powiedz co mamy do stracenia. he he może akurat trafię w usterkę.
    A co do wspomnianego proszku to był nalot na scalaku , który jest na zdjęciu ale usunąłem go i przelutowałem scalak i jest nowa cyna lecz nic to nie zmieniło.

    A tak na marginesie co siedzi w puszce pedała gazu ? Cewka W.CZ. ? jak jeden kolega pisał czy jest tam potencjometr.

    Co może być powodem drogi kolego jak wypada czasami iskra na 2 cylindrze ? Tak stwierdził mój znajomy na podpiętym komputerze.

    Znajomy wie że sobie lubię "pogrzebać" nie że mu zarobić nie chce dać ale my sobie tak pomagamy wzajemnie ;-)

    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów