Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Accord VIII - nie działa klimatyzacja - układ szczelny, nabity

atomal 28 Apr 2018 14:16 15231 37
Texa Poland
  • #1
    atomal
    Level 11  
    Witam,

    problem dotyczy klimatyzacji w Honda Accord VIII gen - układ jest szczelny (był sprawdzany, wymieniony 1 oring itp.) i w pełni nabity czynnikiem.

    Sprężarka klimatyzacji uruchamia się po włączeniu klimy, wentylator na chłodnicy klimy również startuje.

    W ogóle nie chłodzi powietrza, a na pomiarach nanometrów L/H powstaje tak jakby po właczeniu klimatyzacji podciśnienie - zamiast rosnąć na wskazanie okolo 2,0 (podobno prawidłowe) to spada do 0,2-0,3 (zawór L).

    W ostatnich latach, w tym do ostatniej zimy - klima zawsze działała sprawnie - po tej zimie sama przestała, nie było niepokojących objawów, jedynie czynnika prawie nie było to został nabity po uszczelnieniu 1 miejsca (nowy oring).

    Gdzie szukać rozwiązania ? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
  • Texa Poland
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Generalnie wygląda na uszkodzenie sprężarki lub jeśli masz szczęście tylko się 'zastała'. Zrób tak odłącz wentylatory na chłodnicy, odpal klimatyzację pozwól urosnąć ciśnieniu na HP, jeśli nie rośnie na 100% uszkodzona sprężarka jeśli jednak rośnie to po kilku dniach pracy powinna działać.
  • #3
    atomal
    Level 11  
    no przy takim zachowaniu winny moze byc tylko kompresor lub zawór rozprężny chyba ?

    czy to mozliwe, ze sprężąrka sama tak przez zimę przestała zupełnie działać, a wczesniej nie dawala zadnych objawów - teraz tez uruchamia się niby normalnie i cichutko pracuje (zaczyna się obracać po włączeniu klimy).
  • #5
    atomal
    Level 11  
    tak jak mówie:
    sprężarka w momencie uruchomienia klimy - włącza się / obraca
    ciśnienie na "L" wtedy spada na ~0,2/0.3 a podobno powinno wzrastać do 2,0 - ale jak widać jest reakcja na uruchomienie sprężarki w układzie.

    czy takie objawy może bardziej dawać zawór rozprężny czy wewnętrzna jakaś awaria kompresora ? nie wiem jak wykluczyć jedno lub drugie żeby mieć 99% pewnośc i przed zakupem i wymianą.
  • Helpful post
    #6
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Na Lp ciśnienie podczas pracy sprawnego spada ale do około 1.5psi skoro i Ciebie spada poniżej zera znaczy że kompresor pracuje i to całkiem dobrze, ale czynnik ma ograniczony przepływ ż HP do LP dlatego ciśnienie tak spada.

    Wszystko wskazuje na zatkany układ trzeba zlokalizować w którym miejscu. Włącz układ na chwilę i szukaj miejsca w którym widać że np na przewodzie pokazuje się szron. Gdzieś gdzie jest różnica temperatur. To świadczy o miejscu rozprężania czynnika.
  • Texa Poland
  • #7
    atomal
    Level 11  
    więc tak Klima po 2 warsztacie nadal nie działa. przewody sprawdzone. drożne szczelne. czynnik pelen. wentylatory i kompresor startują. cisnienie wysokie reaguje na start kompresora (rośnie) NATOMIAST niskiego w ogole nie ma (!). przekazniki i czujniki tez dobre skoro kompresor z wentylatorem sie uruchamiają.

    ASO Hondy w Gdyni również po diagnostyce stwierdziło ze nie wie co moze byc przyczyną (lol).

    Kto jest w stanie postawic diagnoze albo kierunek szukania ? Uszkodzony zawór roprężny miałby sens przy takich objawach ? Kupić i wymienić?
  • #9
    milejow
    Level 43  
    atomal wrote:
    cisnienie wysokie reaguje na start kompresora (rośnie)

    Jakie jest HP po włączeniu klimy? ile czynnika załadowano do układu?
  • #10
    atomal
    Level 11  
    HP 16-18 (reaguje na wlaczenie klimy / start kompresora, rośnie)
    LP 0-0,2 (nie reaguje na start klimy)

    czynnik wg katalogu dla tego modelu, chyba 540g (caly sciagnela maszyna, przefiltrowala, wpuscila z powrotem 540)
  • #11
    milejow
    Level 43  
    atomal wrote:
    LP 0-0,2 (nie reaguje na start klimy)

    Tego stwierdzenia nie rozumiem, na niepracującej klimie ciśnienia HP i LP będą w okolicy 6-7 barów, po włączeniu HP rośnie do ok 15 barów a LP spada w okolice 2 barów. Jak sytuacja wygląda w Twoim przypadku?
  • #12
    atomal
    Level 11  
    niestety az tak dokladnie nie umiem określić a nie posiadam własnych nanometrow do klimy.

    jak w 2 warsztatach byly te wskazania badane to bylo tak ze HP roslo znacznie przy uruchomieniu klimy a LP stalo bez żadnego ruchu na wskazaniu chyba naturalnym z otoczenia.

    mozna przyjąć ze LP wskazywala kazda maszyna tak samo - zarowno na wlaczonej klimie jak i wył jak i zgaszonym silniku. HP natomiast reagowalo rosnąc.

    przewody sprawdzone i drożne. szronu/zimna znacznie wyczuwalnego na jakims z przewodow nie znalazlem ja ani zaden serwis.
  • Helpful post
    #13
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Quote:
    mozna przyjąć ze LP wskazywala kazda maszyna tak samo - zarowno na wlaczonej klimie jak i wył jak i zgaszonym silniku. HP natomiast reagowalo rosnąc.


    Nie możliwe jeśli zmienia się HP więc prawdopodobnie zawór uszkodzony.
  • #14
    atomal
    Level 11  
    jeszcze co zauważyłem chyba istotnego - ten gumowy czarny wąż co jest między alu-rurkami na przewodzie LP (niskie) przy wyłączonej klimie jest normalny, okrągły - dość twardy - a po włączeniu klimatyzacji staje się wklęsły i bardzo miękki w dotyku...

    Honda Accord VIII - nie działa klimatyzacja - układ szczelny, nabity
    Honda Accord VIII - nie działa klimatyzacja - układ szczelny, nabity
  • #16
    atomal
    Level 11  
    no tak, z twoją diagnozą nawet nie dyskutuję :) teraz mam dylemat bo chcialem kupic zawór rozprężny do tego auta - ale są 2 zawory rozprężne klimatyzacji.... a rurki wszystkie równo "ciepłe" więc nawet nie wiem który z nich moge skreslic jako sprawny. Jeden zawór jest przy przegrodzie kabinowej a drugi bliżej silnika mniej wiecej w srodku układu klimatyzacji (w ogole po co 2 są :o )

    Zaznaczyłem obydwa zawory rozprężne na schemacie klimy. Juz chcialem jutro wymieniać zawór bo to na 99% on jest przyczyną, a teraz nawet nie wiadomo który - gdyby chociaż rurki były zimne do diagnozy...

    Honda Accord VIII - nie działa klimatyzacja - układ szczelny, nabity


    tu opis schematu:
    http://japancars.ru/index.php?route=catalog/h...typ=6MT&xgrade=2.2%20EXECUTIVE&nplblk=B__6004
  • Helpful post
    #17
    qruq03
    Level 15  
    O ile pozycja 4 to jest zawór rozprężny, to żeby istnial drugi to jakas bzdura. Skoro juz sam doszedłeś, ze masz zatkany uklad, to jak ktoś sprawdzał, że przewody czyste? Wykrecal je czy jak? Nie sprawdzał w jakikolwiek sposob działania zaworu?
  • #18
    atomal
    Level 11  
    no i tak w 2 warsztatach od klimy "z dobrymi opiniami" w mapach Google... palcem sam im musze pokazac zawór, dać nowy i powiedziec zeby wymienić, bo chyba oni do tego nie dojdą, aż trace wiarę w obecne serwisowanie aut 21 wieku. Laik jak ja metodami dedukcji i z forami jak tu sam musialem do tego dojść, a od tego powinny byc mechanicy, gdzie bylem juz 3 krotnie.

    gdyby nie horrendalne obecnie ceny czynnika chłodzącego to sam bym to rozkrecil i przebadal, bo przyczyna na 99% jest juz znana (zatkany uklad/zawor) tylko kwestia, ze nie widzi mi sie domowymi metodami spuszczanie za 230 zl pelnego czynnika z ukladu i potem jazda do maszyny na nabicie od nowa, warsztaty mogą odzyskac i wpuścić z powrotem za 0zl.
  • Helpful post
    #19
    Miand
    Level 21  
    Jeżeli układ jest z odwracanym obiegiem (grzaniem klimą) to będzie drugi element rozprężny i zawór odwracający. Układy takie stosowała Toyota co do Hondy nie pamiętam ale pierwsze zdjęcie tak sugeruje (dwa przewody HP obok siebie).
    Tak jak już poprzednicy pisali układ zatkany, skoro nikt nie chce się podjąć naprawy to zleć w warsztacie rozładowanie klimatyzacji napraw a potem niech z powrotem załadują. Test pracy można wykonać na azocie (kilkanaście sekund pracy na azocie nie uszkodzi kompresora, a da jakiś pogląd na naprawę. Dłuższa praca na pewno wpłynie negatywnie na kompresor) Zrobić test przed naprawą i po dla porównania.
  • #20
    atomal
    Level 11  
    dzięki za szersze objaśnienia tych różnych zaworów w instalacji klimatyzacji Hondy, czego to ci Japończycy nie wymyślą, zamiast zrobić prosto jak w niemieckiej motoryzacji.

    co do zatykania i generowania problemów to i tak chyba zwykle dotyczy to tego podstawowego zaworu rozprężnego (na schemacie nr 4) ?
  • Helpful post
    #21
    Miand
    Level 21  
    Wszystko po to aby żyło nam się lepiej i wygodniej :D A serwisanci bez włosów chodzili (czego jestem przykładem :cry: )

    Po rozebraniu sprawdź czy nie ma zanieczyszczeń. Poza tym jak już będzie rozebrany sprawdź drożność całości, od kompresora do zaworu.
  • #22
    tomek030490
    Level 12  
    Witam czy udało się naprawić klimatyzację mam dokładnie ten sam problem i takie same obiawy
  • Helpful post
    #23
    milejow
    Level 43  
    Miand wrote:
    Jeżeli układ jest z odwracanym obiegiem (grzaniem klimą) to będzie drugi element rozprężny i zawór odwracający.

    Zgadza się, Honda stosuje w swoich autach z dieslem układ grzania gorącym gazem, wykorzystuje efekt rozgrzewania się sprężanego czynnika i w ten sposób za pomocą parownika ogrzewa wnętrze. Układ działa bodajże przy temp. zewn nie wyższej niż +5* i temp. silnika do 50*C.
  • #24
    atomal
    Level 11  
    czyli Honda, zeby oszukać zimą efekt długo nagrzewających się silników diesla i szybciej ogrzewać ciepłym powietrzem kabinę - stosuje taki układ wykorzystujący klimę, teraz to nabrało sensu, a głowiłem się po co tak pod górkę kombinowali Japończyki.
  • #26
    atomal
    Level 11  
    niestety wymiana zaworu rozpreznego NIE POMOGŁA. wysokie cisnienie nadal po starcie kompresora bardzo wysokie a niskie stoi w miejscu niziutko.

    chyba nie pozostaje juz nic innego jak element po elemencie rozkładać i sprawdzac przedmuchy..... moze skraplacz zatkany? przedziwne już to jest.
  • #28
    atomal
    Level 11  
    z zewnątrz te gumowe przewody wyglądają w dobrej kondycji no ale w środku nie wiadomo co z nimi jest.

    pamietac trzeba ze to honda w dieslu i jak wyżej bylo mówione ma ten drugi zawór i uklad ogrzewania zintegrowany z klimą. sam juz nie wiem.

    cos w ukladzie klimatyzacji jest zapchane. to chyba na teraz jedyny pewnik. klima nie chłodzi w ogole mimo ze kazdy element mechaniczny sie uruchamia.
  • #29
    qruq03
    Level 15  
    Czyli nie sprawdzaliście przewodu od zaworu do sprężarki oraz drożności samego parownika?
  • #30
    atomal
    Level 11  
    samego parownika nie, przewody w wiekszosci tak, zostaly tylko te trudniej dostępne w głębszej zabudowie silnika na teraz.