Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu

*michal* 28 Apr 2018 17:52 18243 13
  • #1
    *michal*
    Level 9  
    Witam niestety wywaliło mi uszczelkę pod głowicą, lub sama głowica jest uszkodzona, związku z czym będę musiał to rozłożyć i sprawdzić. Przy okazji chciałem wyczyścić tłoki z nagaru, wiec jak ściągnę głowice to będę musiał obrócić wałem, żeby mieć poszczególne tłoki na górze. Jak ustalić później GMP (suw sprężania na pierwszym tłoku) żeby złożyć rozrząd? Czy wystarczy że później ustawie wał zgonie ze znakiem na kole zamachowym. Kiedyś już wymieniałem uszczelkę pod głowicą, tylko że w innym aucie wtedy pomagał mi kolega mechanik, było to pare lat temu i już tak nie pamiętam, Jeśli chodzi o wałki rozrządu wiem że maja się zgadzać znaki i mają być połączone 16- toma ogniwami łańcucha.
    Dzięki pozdrawiam
  • #3
    Pedros050
    Level 43  
    Witam. W tym modelu jest pasek i znaki są na kole wałka rozrządu i na kole zębatym wału.
  • #4
    *michal*
    Level 9  
    Dzięki za pomoc.
    akurat ten silnik ma podwójny rozrząd jeśli tak to można nazwać .
  • #5
    Pedros050
    Level 43  
    Tak dokładnie jest łańcuszek na wałkach rozrządu z tyłu.
  • #6
    *michal*
    Level 9  
    Czy ustawienie zaznaczonego na zdjęciu koła zębatego ma znaczenie ? Ponieważ podczas mycia silnika zmyłem sobie naniesione wcześniej markerem kropki. Jaką role pełni to koło, co napędza ?
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu

    Aha zdjęcie jest zdjęciem poglądowym, nie jest moje, ale to ten sam silnik
  • #7
    Pedros050
    Level 43  
    Nie ma znaczenia jak będzie ustawione to koło.
  • #8
    *michal*
    Level 9  
    No i powstały kolejne pytania
    Po ustawieniu wałków i przykręceniu głowicy, już miałem miałem zakładać pasek i coś mnie tchnęło, żeby sprawdzić czy znak na kole zamachowym tez się pokrywa. Co sie okazało nie widać tam żadnego znaku.
    W które okienko trzeba patrzeć ? bo widzę aż trzy
    Czy ustawianie wału korbowego na znaki z plastikowej obudowy i koła pasowego to dobry pomysł?
    Jak wygląda znak na kole zamachowym w tym silniku, bo w audi 80 , polonezie było zero, albo kreska a tu nic?
    Poniżej zamieszczam zdjęcia poglądowe
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrząduVW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu
    A tak wygląd to z tyłu, po ustawieniu wału z przodu na znaki ( ta biała kreska na zębie to moja)
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu

    Przy okazji rzućcie okiem na wałki, czy dobrze są ustawione,
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu
  • #9
    Pedros050
    Level 43  
    Na kole zębatym i na obudowie jest wycięcie w otworze nr 2 tylko jest wtedy widoczne jak jest wał w pozycji że 1 i 4 tłok u samej góry.
  • #10
    *michal*
    Level 9  
    jak składałem to tłoki 1 i 4 były w najwyższym punkcie, a z przodu zgadzały mi się znaki, ale pewnie nie ten suw był i dlatego tak wyszło. (dobrze myśle?)
    Czyli co muszę zdemontować wałki żeby zamknęły się zawory i obrucić wałem jeszcze raz o 360" i jeszcze raz na znaki ?
  • #11
    Pedros050
    Level 43  
    Dokładnie tak powinno być jak w książce piszą żeby potem ktoś na przyszłość nie zastanawiał się czy ma rozrząd dobrze ustawiony czy nie.

    Dodano po 38 [minuty]:

    Co do fotki z wałkami to na czwartym cylindrze tam gdzie łańcuch jest mają być na mijance i tak to ma wyglądać. To znaczy ze zaczynają się otwierać zawory.

    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przy czym należy zwrócić uwagę, na prawidłowe ustawienie wałków wobec siebie - minimalne rozjechanie znaków, spowodowane czy złym ustawieniem, czy zużyciem ślizgów i łańcucha powoduje wyrzucanie błędów układu przestawiacza (brak prawidłowej korelacji czujników CKP-CMP) - upierdliwa usterka.
  • #13
    *michal*
    Level 9  
    Jeśli chodzi o napinacz jest nowy. Nie mam teraz możliwości sprawdzenia wałków, bo auto stoi u kolegi w garażu, ale czy sugerujesz że sa źle złożone ? W książce sam naprawiam audi było napisane tylko że maja się pokrywać znaki na wałkach i i obudowach łożysk, a pomiędzy nimi ma być 16 ogniw. U mnie ten kwadracik na wałku ssącym delikatnie ucieka na zewnątrz ( w stronę kolektora ssącego) względem tej strzałki na obudowie łożyska, ale wydawało mi się że jest tam 16 ogniw.
    a powracając do koła zamachowego tak powinien wyglądać ten znak?
    VW passat b5 1,8t 1997 AEB - Ustawienie rozrządu
    Zdjęcie zapożyczone z internetu "forums.kilometermagazine"

    Jeżeli w tym okienku nr 2 nie będę widział żadnego znaku to znaczy że muszę ustawić wał korbowy od nowa?