Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Jakie opony kupić do samochodu

karo9522 29 Kwi 2018 14:40 1077 44
  • #1 29 Kwi 2018 14:40
    karo9522
    Poziom 13  

    Witam. Posiadam volvo v40 2.0T 2003R. Nie wiem jakie letnie opony kupić, roczne robię ok 2 tys. Km więc nie wiele, i teraz pytanie czy warto inwestować w drogie opony czy też nie. Jeżeli piszę w złym dziale to proszę o przeniesienie.

    0 29
  • #2 29 Kwi 2018 15:30
    dizba
    Poziom 29  

    Moja żona robi w roku 4 tyś. w roku i jeździ cały czas na zimowych.

    0
  • #3 29 Kwi 2018 15:45
    karo9522
    Poziom 13  

    Przepraszam za pomyłkę 15 tyś. rocznie,

    0
  • #4 29 Kwi 2018 16:33
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Witam.
    Opony marek premium to zawsze krótsza droga hamowania i lepsza przyczepność do nawierzchni dróg czyli większe bezpieczeństwo jazdy, ale też i spory wydatek na zakup tego typu opon.
    Tego rodzaju opony są wskazane dla kogoś kto dużo jeździ w sezonie letnim bo czasy gdy opony służyły nawet 5-7 sezonów dawno już minęły.
    Obecnie opony po 4 sezonach nadają się już do wymiany bo proces degradacji gumy postępuje znacznie szybciej niż to bywało w oponach produkowanych 10-15 lat temu.
    Dziś kupując drogie opony trzeba brać to pod uwagę by potem nie żałować wydanych pieniędzy.
    Odradzam zakup najtańszych chińskich marek internetowych bo naprawdę są bardzo niskiej jakości a poza tym można się pokusić o zakup tańszej marki, ale pamiętając o tym, że te opony nie pozwolą już na tak dynamiczną jazdę jak opony z górnej półki cenowej.

    1
  • #5 29 Kwi 2018 16:59
    karo9522
    Poziom 13  

    Chciał bym wydać do 1 tyś. zł na 4 opony, jakie możesz polecić.

    0
  • #6 29 Kwi 2018 17:09
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Podaj więcej szczegółów czyli rozmiar jaki masz w swoim Volvo.
    Oficjalnie na forum nie sadzę bym mógł operować markami bo mogę zostać posądzony o reklamę lub antyreklamę danej marki.

    0
  • #7 29 Kwi 2018 17:09
    kkknc
    Poziom 42  

    Zawsze premium. Czy mały przebieg czy duży. Bez znaczenia. Jak ci braknie 2 metrów przy hamowaniu, to za klepanie auta dasz więcej niż różnica w cenie opon.
    Wiec sensu na oszczędzaniu nie widzę.

    0
  • #8 29 Kwi 2018 17:15
    vodiczka
    Poziom 43  

    karo9522 napisał:
    Nie wiem jakie letnie opony kupić, roczne robię ok ...
    Mniej ważny roczny przebieg a bardziej warunki eksploatacji czyli z jaką maksymalną prędkością jeździsz, czy często najeżdżasz na krawężniki i parkujesz auto stawiając połową bieżnika na krawężniku, palisz gumy itp.

    0
  • #9 29 Kwi 2018 17:30
    kkknc
    Poziom 42  

    https://youtu.be/xkAFgHfvknM
    To dobrze pokazuje samą przyczepność na mokrej nawierzchni jest od 2:38. To dobrze pokazuje jak mocno można przywalić i z jaką prędkością. W auto które się zatrzymało bo miałam dobre opony.

    0
  • #10 29 Kwi 2018 17:37
    paszczakq
    Poziom 19  

    2.0T czyli 160 koni to ze 2 paki zrobi na prostej .

    Weź Dębice albo Barum Bravuris 3HM . W zupełności wystarczy .

    0
  • #11 29 Kwi 2018 17:48
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Autor tematu nie napisał jaki rozmiar ma zastosowany bo jeśli 17" to 250 zł na oponę raczej nie pozwoli na zakup marki premium a taką kwotą dysponuje.

    0
  • #12 29 Kwi 2018 17:53
    paszczakq
    Poziom 19  

    Seryjnie 15 albo 16 są . Miałem takie auto .

    przy 15 cali to opony lepsze czy tam Premium 250 zł za sztukę . Tańsze w miarę normalne 200 zł .

    Przy 16 calach właśnie Barum jest .

    17 seryjnie nie występowały nawet w 200 konnej wersji .

    0
  • #13 29 Kwi 2018 18:02
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Oczywiście seryjnie 17" mogło nie występować, ale to nie oznacza, że obecnie w dobie ogromnego wyboru felg autor nie zastosował większych obręczy.
    Opony 15" kupi bardzo przyzwoite na 16" na opony że średniej półki cenowej też wystarczy.

    0
  • #14 29 Kwi 2018 18:07
    paszczakq
    Poziom 19  

    Wystarczy na oponeo wskoczyć w parę miejsc kliknąć i już wiadomo co i za ile . nawet miliony opinii .

    0
  • #15 29 Kwi 2018 18:29
    Eidems
    Poziom 28  

    kkknc napisał:
    Zawsze premium. Czy mały przebieg czy duży. Bez znaczenia. Jak ci braknie 2 metrów przy hamowaniu, to za klepanie auta dasz więcej niż różnica w cenie opon.
    Wiec sensu na oszczędzaniu nie widzę.


    Opony to nie jest cały układ hamulcowy w aucie, więc też proszę wziąć to pod uwagę. Nawet najlepsze opony nic nie dadzą jak w układzie będziesz miał 10 letni płyn hamulcowy lub nie będzie on po prostu sprawny. Najlepiej kupić nowe auta z nowymi oponami, wtedy też nie widzę powodu do oszczędzania.

    0
  • #16 29 Kwi 2018 18:33
    paszczakq
    Poziom 19  

    Płyn , tarcze , klocki reakcja kierowcy , masa pojazdu . Także bez szaleństw , opony klasy średniej albo nawet budżet ale normalne i wystarczy .

    0
  • #17 29 Kwi 2018 18:33
    kkknc
    Poziom 42  

    Może by i płyn 50letni. Po jednym hamowaniu awaryjnym nie zobaczysz różnicy. A auto ma być sprawne. Do tego jesteś zobligowany.

    0
  • #18 29 Kwi 2018 18:43
    paszczakq
    Poziom 19  

    Zobaczysz , 2 raz nie zahamujesz bo się zagotuje .

    0
  • #19 29 Kwi 2018 18:57
    kkknc
    Poziom 42  

    Zachamuje, weź pirometr. Zdziwisz się.
    Syrena kiedyś na wodzie jeździłem całe lato. Zimą nie ruszyłem.;)

    0
  • #20 29 Kwi 2018 21:39
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Syrena to był wyrób samochodopodobny na diagonalnych gumach nadających się najwyżej do konnego zaprzęgu.

    Marka opon jest bez większej różnicy, jak długo będą w miarę nowe, nie leżaki magazynowe z 2005 roku, nie nalewane/nacinane i nie najtańsze chińczyki.

    0
  • #22 29 Kwi 2018 22:06
    kkknc
    Poziom 42  

    To większy budrzet niż pisałeś. Opony mają 4 lata a cena trochę za wysoka.
    Skoro masz felgę R15 to jej szerokość jest pewnie 6" więc zalecana szerokością jest 195 a nie 185.
    Ale ten rozmiar też może być tyle że jest mniej popularny czyli droższy.

    0
  • #23 29 Kwi 2018 22:14
    Kenworth 18
    Poziom 31  

    Nokian WR D4 jako zimówka bije na głowę nawet Michelin Alpin i są to opony wiodące.
    Jeśli chodzi o modele opon letnich to również są swietne, ale nie najlepsze mimo to jest to opona godna polecenia i warta swojej ceny.

    0
  • #24 29 Kwi 2018 22:26
    Toporek98
    Poziom 9  

    Polecam Yokohamy AE50 bardzo dobre opony klasy premium. Mam i jestem bardzo zadowolony.

    1
  • #25 30 Kwi 2018 08:22
    matti66
    Poziom 11  

    Z klasy średniej polecam Uniroyal Rain Expert - opony rewelacyjnie zachowują sie na wodzie, bardzo dobra przyczepność, jedyną wadą jest że dosyć szybko się zużywają

    Drugi typ to klasa premium Continental Conti Premium Contact 5 - opony rewelacyjne, ciche i bardzo dobra przyczepność.

    Uważam że na oponach nie ma co oszczędzać bo to co tanie później okazuje się drogie.

    0
  • #26 30 Kwi 2018 09:22
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nokian to wysoka półka ale gumy bardzo dobre. Kleber rozważ, niestety głośne są. A z tanich nexen ma niezłe opinie, montowalem w tym roku kilka kompletów. Ładnie się wyważają, guma też wygląda nieźle

    0
  • #27 30 Kwi 2018 09:31
    dizba
    Poziom 29  

    kkknc napisał:
    Opony mają 4 lata a cena trochę za wysoka.

    ???????????????????????????? :shii:
    rok produkcji: 2018
    Gwarancja: 60 m-cy
    opór toczenia: klasa A
    przyczepność na mokrej nawierzchni: klasa A
    Bardzo dobre opony.

    0
  • #28 30 Kwi 2018 09:48
    kortyleski
    Poziom 41  

    Dla niektórych cztery opony letnie i opony czteroletnie to to samo... ja bym brał

    1
  • #29 01 Maj 2018 18:44
    Adamorod
    Poziom 4  

    Toporek98 napisał:
    Polecam Yokohamy AE50 bardzo dobre opony klasy premium. Mam i jestem bardzo zadowolony.


    Też mam je w jednym aucie i prowadzą się dobrze. Patent z olejkiem działa... Za tą cenę to spokojnie bym je brał.

    0
  • #30 05 Maj 2018 15:15
    Renio_wgw
    Poziom 9  

    Tak po pierwsze-po co ci opony Nowe fabrycznie? Patrz na uzywane klasy premium. Zaraz znajde oferte ktora bym wykorzystal. Teraz wytlumacze skad biora sie tanie opony. Jak wiadomo auta na czesci zjezdzaja z niemiec najczesciej gdzie tam kupno nowych opon przekraczajacych koszt auta to norma. Tak wiec koles bierze auto na czesci za grosze, i , jako ze tanio kupil z niemiec auto a oponki dostal za friko(najczesciej tak bywa) chce je oddac za grosze gdzie najczesciej stan wogole nie jest elokwetny do ceny. Sam wiem, bozajmuje sie rozbiurka aut i sprzedaza opon w jednej z takich firm. Jakby przyjechaly opony 8mm to jest 100-80zl za sztuke 6.5mm to wydatek rzedu 100-140za pare. Wiec mozesz szalec w segmencie premium.jezeli robisz 15tys km to powinnes zrobic ekonomicznie 60tys km czyli 4lata.opony nie zdaza spekac od slonca, mysle ze nawet troche starsze dalyby rade. Nie mowie tj pisze o mankamentach jak tania cena z bablem(bo kupione w sklepie to i cena i mala szansa ze je sprzeda a jeszcze z mankamentami)spekane czy wyzabkowane lecz o iglach. A to ze opona ma 4lata nic nie znaczy, jezeli jest odpowiednio magazynowana lub przelezala w kufrze jako zapas X lat opona ma wlasciwosci jak nowa. Nie pomoglem widzac po dacie ale mam nadzieje ze nastepnemu przydadza sie informacje.

    0