Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Kierownica ucieka, auto samo skręca SKP ok, geometria ustawiona

MrMalo82 29 Kwi 2018 22:28 504 6
  • #1 29 Kwi 2018 22:28
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Witam,
    mam pytanie odnośnie maglownic w auta tamtych czasów - szczególnie grupa VAG.
    Taki Golf IV którego posiadam, czy maglownicę jeśli faktycznie byłaby do roboty wysłać na podmiankę z dobrą od jakieś firmy z internetu?
    Czy lepiej zregenerować u siebie w mieście? Ale opinie sa średnie :-?

    Po prostu jest u mnie jakiś problem, na każdej nierówności "rzuca autem", bo kierownica lata lewo/prawo.
    Nieraz przy hamowaniu zaczyna sama skręcać..
    I jest taki efekt że raz w lewo a za chwilę w prawo daje większy luz do skręcania, nie daje takiego oporu.
    Zauważyłem też że po skręcie w prawo natychmiast wraca do pozycji "zero" natomiast po skręcie w lewo jest bardziej leniwa i tak stopniowo wraca, trzeba jej pomóc.

    Sprawdzę jeszcze tuleje wahacza, ale i na SKP nic nie widzą i geometria przebiegła ok, wspomniane było tylko o minimalnym luzie na przekładni, to wszystko.

    Dodam że kiedyś tego nie było także coś jest nie tak.

    Tak myślę o maglownicy..a może zakup dobrego zamiennika i tyle w temacie?
    Zastawie sobie starą i będzie w razie czego?

    0 6
  • #2 29 Kwi 2018 23:02
    mieszaczwcz
    Poziom 26  

    I nie miałeś problemów z przeglądem ? Problemy z maglownicą nie występują skokowo (no chyba że zdrowo przywaliłeś w czuły punkt) zobacz jaki luz masz na drążkach szczególnie skręconych na maxa w lewo i prawo.
    Jeżeli opinie średnie to nie ryzykował bym u nich naprawy.

    1
  • #3 30 Kwi 2018 00:49
    MrMalo82
    Poziom 12  

    No właśnie przegląd bez problemu, mało tego 2 tyg temu byłem extra na stacji kontroli by sprawdzili i wszystko ok.
    Drążki były rok temu wymieniane, tydzień temu byłem na geometrii i zrobiona itd.

    A problem gdzieś tam pozostał, stąd wydaje mi się że to maglownica.
    Bo ponoć lekki luz jest, dziwne tylko że dowiedziałem się to od gości z serwisu geometrii a nie z SKP.

    Może po prostu lekki luz i dopiero jak są wyboje na ulicy to wariuje kierownica? No ale na płytach na skp by nic nie wyszło??

    A np luz na tulejach wahaczy może mieć też na to wpływ? Może lekko już są "zjechane" i to wszystko w praktyce się uwydatnia.



    Teraz pytanie z maglownicą hmm to lepiej kupić zamiennik? Czy wysłać swoją jako kaucję i otrzymać od firmy zregenerowaną ale poza miejscem zamieszkania pocztą? Do zamontowania w serwisie mechaniki pojazdowej?
    Tylko że w tym przypadku nie mam już swojej, w przypadku zamiennika, swoją zostawiam, z kolei zamienników nie będą nigdzie chcieli regenerować.

    Właśnie to jest ten problem, że nie stuka, nie leje się z niej - niby lekki luz i od razu zabawa w regeneracja/wymianę? Czy warto?

    0
  • #4 30 Kwi 2018 03:21
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Najpierw podmień koła. Zobaczysz że będzie inne auto. Kolega walczył z takim problemem, wymienił maglownicę i dopiero jak założył drugi komplet kół, wyszło że opony były przyczyną usterki.

    1
  • #5 30 Kwi 2018 03:34
    mieszaczwcz
    Poziom 26  

    Miałem podobne odczucia na kierownicy jak mi wspomaganie padło

    1
  • #7 30 Kwi 2018 13:06
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Ok ale inny komplet kół czyli jak jest 205/55 R16 to teraz 195/65 r15 tak?
    No spróbuje.

    Ale czy np na oponach nie widać jakiegoś problemu? No bo skąd to się bierze że teraz taki problem a wcześniej tego nie było?

    To jest takie efekt - tak na co dzień, że utrzymując tor jazdy - no trzeba lekko w prawo, za chwilę w lewo ciągnąć kierownicę, to kierownica ma tendencje raz do lżejszego skręcania w lewo, za chwilę w prawo.

    Do tego jak już pisałem wariacje na nierównościach i np przy hamowaniu, zapewne na nierównej drodze, w końcowej fazie lekki skręt.

    0