Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 9n3 1.4 TDI BNM - Niedziałająca tylna wycieraczka

30 Kwi 2018 09:27 1056 3
  • Poziom 2  
    Witam

    Zainspirowany tematem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2647424.html

    Postanowiłem zdiagnozować niedziałającą tylną wycieraczkę w moim aucie.
    Przy zgaszonym silniku sytuacja wygląda jak z powyższego tematu:
    Cytat:
    Napięcia na wtyczce silnika wycieraczki (właczona stacyjka i przesunięta manetka od tylnej wycieraczki-brak cyknięcia przekaźnika):

    Brązowy (Masa)
    Biało-Zielony 0V
    Fioletowo-zielony 0V
    Czarny 12V

    Jeżeli uruchomie dodatkowo spryskiwacz tylnej szyby to napiecia zmieniają się na:
    Biało-Zielony 0.37V
    Fioletowo-zielony 11.40V


    Najpierw sprawdziłem bezpiecznik korzystając z:
    -fusesdiagram.com/volkswagen/fuses-and-relay-volkswagen-polo-9n.html

    Bezpiecznik pod polem:
    F1 (10A) Rear screen wash/wipe system
    był cały.

    Wiedząc to zabrałem się za kostkę. Styk czarnego i brązowego (masa) przewodu są pokryte biało-zielonym osadem. Postanowiłem mimo to zrobić wstępny pomiar.
    Po zrobieniu pomiarów zauważyłem różnice względem powyższego tematu:
    - brak zmian na kostce w przypadku włączenia tylnej wycieraczki
    - znacząco większe wartości napięcia:

    Pomiar napiecia w kostce w [V]:



    Kabel\FunkcjeZapłonZapłon+wciśnięta manetka*Zapłon+przyciśnieta manetka**
    Czarny15.115.115
    Fioletowo-zielony0014.3
    Biało-zielony000.6
    Masa000

    * - tylna wycieraczka włączona
    ** - spryskiwacz tylnej szyby + wycieraczka

    Spryskiwacz działa niezależnie od silniczka wycieraczki i jest sprawny.

    Z zauważonych "niułansów":
    Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki.
    Gdzieś zasłyszałem/przeczytałem że wycieraczka i spryskiwacz nie powinny działać przy "przekręconej stacyjce", u mnie działają.

    Plan na dziś:
    - przeczyścić styki kostki
    - sprawdzić wizualnie przewody łączące słupek C z klapą

    Proszę o poradę i pomoc w diagnozie, jeśli trzeba postaram się dorzucić zdjęcia.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Gwidon619 napisał:

    Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki.

    W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Przeczyściłem styki kontaktem i nie zmieniło to odczytów. Poza tym dobrałem się do wiązki (prowadzi od lewego tylnego nadkola do klapy bagażnika) gdzie po obu stronach czekają na mnie takie kostki:
    VW Polo 9n3 1.4 TDI BNM - Niedziałająca tylna wycieraczka
    Jest to 1JO 973 303A

    Nie ukrywam że pierwszy raz mam styczność z taką kostką i nie za bardzo wiem jak się do niej zabrać. Próbowałem siłowo, ale wolałem nie przesadzać by nic nie uszkodzić. Jakieś porady :D ?

    @Kowal5
    Spróbuje jutro zdemontować silniczek jeśli pogoda dopisze.

    Update: Przy okazji poszukiwań znalazłem fajny katalog części - 7zap.com gdzie znalazłem schemat podobnej wiązki z nowszej platformy, ale z pasującymi kostkami + są zdjęcia części:
    -seat.7zap.com/en/e/ibiza+st/ib/2011-639/9/971-972050/#15

    Dodano po 16 [godziny] 57 [minuty]:

    Udało mi się dobrać do kostek, wystarczyło zwolnić zaczep o przekroju trapezu prostokątnego zaraz nad kwadratową częścią kostki. Podczas pomiaru oba przewody masy, ten w klapie i ten łączący, "nie pikały" , podczas pomiaru rezystancji raz otrzymałem 160k omów na odcinku w klapie, a potem nic, nawet na największym zakresie. Czy to prawidłowe zachowanie ?

    Dodano po 3 [godziny] 34 [minuty]:

    Wymontowałem i rozebrałem silniczek, w środku nie wyglądał najlepiej. Rurka prowadząca płyn do dyszy jest u szczytu obszarpana i to ona prawdopodobnie powoduje wyciek. A w samym silniczku aż pełno od smaru(?) o konsystencji błota, w kolorze brązowym . Może ktoś już tam zaglądał, a może to smar z fabryki napęczniał od płynu? Tak czy siak nie wygląda to profesjonalnie. Spróbuje ogarnąć czy ośka nie jest zapieczona i czy mechanizm nie jest gdzieś zablokowany.

    Fajnie by było tez przeczytać czyjąś opinie na temat wiązki/napięć :wink: .
  • Poziom 2  
    Rozebrałem jeszcze raz, przeczyściłem oraz przeszlifowałem ośkę i tuleję (wewnątrz). Tulejka była skorodowana w środku i to prawdopodobnie była przyczyna awarii. W ośce utknął ułamany kawałek rurki o trzeba było go rozwiercić, oryginalna rurkę będę musiał jakoś przedłużyć. Nałożyłem nowe smary(na tryby miedziowy, a na ośkę "do łożysk" od znajomego) i na razie działa.