Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 2.0 dtl. - Nie odpala ,brak błędów.

30 Kwi 2018 17:57 1308 21
  • Poziom 27  
    Witam. Mam kłopot. Jeździłem w sobotę autem i nie było kłopotu. Dzisiaj nie mogę jej w ogóle odpalić. Trochę ponad rok temu była na regeneracji pompy. Był wymieniany filtr paliwa, a zrobiłem nią może z 5tyś.km może mniej. OpCom nie wyświetla żadnych błędów. Od czego rozpocząć poszukiwania? Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Davvvi napisał:
    Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku.

    W takim razie usuń usterkę i odpowietrz układ paliwowy.
  • Poziom 27  
    kowal5 napisał:
    Davvvi napisał:
    Jedyne co znalazłem to trzaśnięty wężyk od powrotu bodajże, przy trójniku.

    W takim razie usuń usterkę i odpowietrz układ paliwowy.

    Usterkę usunąłem, ale nie odpala. Tyle że też aku mi już padł. Jak najłatwiej odpowietrzyć?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
  • Poziom 27  
    A to spoko. Jutro to ogarne. Jak tylko podładuje aku. Dam znać czy pomogło.
  • Poziom 30  
    Nawal dużo plaku i odpali za 2,3 razem. Ten silnik jak sie zapowietrzy to na amen.


    Moderowany przez T5:

    Porada szkodliwa. Za duża ilość plaka może doprowadzić do uszkodzenia.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 27  
    Ten silnik może się aż tak bardzo zapowietrzyć przez dziurawy wężyk od powrotu?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Zwróć uwagę na taki szczegół, że powrót z wtryskiwaczy idzie do zasilania pompy wtryskowej.
    Do odpowietrzania tego popuszczam rurki wtryskiwaczy, zakładam pompke za filtrem na zasilanie. Pompka chodzi a ja przekręcam wałem aż pojawi się paliwo na każdym z wtryskiwaczy.
    Druga opcja, karnister wyżej pompy i kroplówka :)
  • Poziom 27  
    T5 napisał:
    Zwróć uwagę na taki szczegół, że powrót z wtryskiwaczy idzie do zasilania pompy wtryskowej.
    Do odpowietrzania tego popuszczam rurki wtryskiwaczy, zakładam pompke za filtrem na zasilanie. Pompka chodzi a ja przekręcam wałem aż pojawi się paliwo na każdym z wtryskiwaczy.
    Druga opcja, karnister wyżej pompy i kroplówka :)


    Dzięki za podpowiedź. Jutro kupię ropę i będę działał. Dzisiaj sobie odpuściłem, bo jednak święto a pod blokiem to wiadomo. Tak mam inne pytanie. Zrobię kroplówkę. Tylko gdzie mam się wpiąć kroplówką? Tzn, może bardziej jak? Przy filtrze jest wężyk który idzie do pompy z fabrycznym mocowaniem do filtra. Wystarczy go odpiąć i w baniak czy jak?
  • Admin grupy Samochody
    Davvvi napisał:
    Wystarczy go odpiąć i w baniak czy jak?

    Kawałkiem wężyka.
  • Poziom 27  
    Panowie dzięki za pomoc. Auto odpowietrzone odpala. Ale wężyki powrotu są już kiepskiej jakości i chciałbym je wymienić wraz z trójnikami . Tylko jakie te trójniki i wężyki kupić? Może jakiś gotowy zestaw naprawczy?
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Wężyki paliwowe dobrej jakości, średnica 3.2mm, a trójniki w motoryzacyjnym za rogiem.( np. do spryskiwaczy :) )
  • Poziom 27  
    Ok. Dzięki Panowie za pomoc. Jutro jeszcze test czy odpali i to by było na tyle. A już się bałem ,że znów pompa padła. Mimo wszystko wolę pęknięty wężyk niż awarię pompy. Szkoda tylko że trzeba mieć zestaw kluczy aby odpowietrzyć układ. Sam się chyba nie odpowietrzy?
  • Poziom 27  
    A jakie są objawy uszkodzonych uszczelniaczy trawersów? Sam bym je wymienił?
  • Moderator Samochody
    Objawy są takie, że się zapowietrza i nie odpala. Ojca Astrę odpowietrzaliśmy (jak się zapowietrzył układ) pompką do materaca - korek od dymionu do wlewu paliwa, do korka pompka (korek ma otwór na rurkę-syfon) i pompowanie zbiornika. To wystarczało by przepchnąć paliwo ze zbiornika do pompy. Niestety tam nie ma elektrycznej pompy wstępnej w zbiorniku i stąd te kłopoty. W Peugeotach przynajmniej była ręczna pompka (tu też można założyć).
  • Poziom 27  
    Ja ogólnie kłopotów z odpalaniem nie ma. Tzn gdy na dworzu jest chłodno to muszę pokręcić ze 3 sec i odpali. Obroty nie falują ani nic , też nie gaśnie. Podniosłem temp.progową małym oszustem do 13°C ale to za mało. Jak świece działają to odpala od strzała,więc raczej się nie zapowietrza. Myślę o dołożeniu elektrycznej pompki aby wspomóc pompę wtryskową tylko czy coś to da w moim przypadku? OpComem zwiększyłem dawkę rozruchową do max i pozwala ale różnicy zbytnio nie ma. Jest jeszcze opcja "max dawka paliwa" za co ona odpowiada?

    Dodano po 9 [godziny] 14 [minuty]:

    Znalazłem na Aledrogo pompkę 1.5Bara 155l/h. Mogę taką dać? Nie jest za mocna?
  • Poziom 43  
    Kolego nie daj pompy w baku bo kto wie cos się może podziać, jak pompuje mocno gruchą to już kąt wtrysku się zmienia i młotkuje.

    To auto musi mieć szczelne węże paliwowe i tyle.
    Co do odpalania to zamontuj sobie generator temperatury -5'C który po odpaleniu będzie przełączany na realną temperaturę.

    Całkowite rozwarcie obwodu generuje 100% mocy chłodzącej wentylatorów aż do zgaszenia auta.
  • Poziom 27  
    Pompy nie chcę dawać w baku tylko przelotową. Ogólnie przewertowałem kilka forów i wszędzie polecają montaż pompy. Wyczytałem nawet,że jakieś auta miały fabrycznie zamontowane pompy wspomagające. Wyczytałem także że pompa nawet 3Bary nie będzie zakłócać pracy gdyż pompa wtryskowa w oplu i tak nie przepuści ciśnienia z pompy wspomagającej. Oszusta czyli ten generator mam mam założony. Świece zapalają się do 13°C ale to i tak mało. Dopiero koło 20°C jest spoko. A taki oszust aby oszukiwał komputer do 20°C powoduje wyrzucanie błędu na kompie. To już sprawdziłem.
  • Moderator Samochody
    Wspomniana wcześniej Astra mojego ojca była już trochę zajechana, ale paliła do strzału nawet zimą przy jednej sprawnej świecy.... więc masz coś bardzo nie tak. Świece nie pomogą na zapowietrzona pompę...
  • Poziom 27  
    Pompa się u mnie nie zapowietrza gdyż auto odpala. W miarę bez problemu. Pokręce 3-4 sec i odpali. Gdy jest mocno ciepło na dworzu to odpala od strzała. Jak jest zimno i świece się zagrzeją także odpala od strzała. Dziś przyszła mi pompa elektryczna. Zobaczę czy ona coś da.
  • Poziom 27  
    Panowie czytałem trochę po necie, że dobrze jest gdy dodatkowa pompa paliwa działa cały czas . Dałem pompe 1.5Bara i jest za mocna. Gdzie ponoć do 1.5Bara nie powinno być kłopotu. Pompa rozpycha filtr paliwa aż w końcu filtr zaczyna przepuszczać nawet podczas pracy silnika. Jest na to jakaś rada?