Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO STRALIS - STRZAŁY Z TŁUMIKA

forestt 30 Kwi 2018 23:14 504 7
  • #1 30 Kwi 2018 23:14
    forestt
    Poziom 11  

    Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Auto z 2005r. Silnik F3F . W zimie auto stało na wiosnę się popsuło. Strzela przy dużym obciążeniu i prędkości obrotowej. Czasem przy rozpędzaniu czasem przy zwalnianiu. Po strzale brak reakcji na pedał gazu dopiero jak spadnie z obrotów. W sterowniku edc tylko błąd pedału hamulca. Mam drugie takie iveco i już podmieniłem chyba wszystko co możliwe , od turbiny, zaworu vtg, zaworu hamulca silnika, po sterownik edc. zawory ustawione. Strzały są tak potężne, że rozwaliły tłumik. bez tłumika też jeździłem i to samo. Macie jakieś pomysły?
    Zapomniałem dodać , że zapala idealnie i ładnie pracuje, nie dymi, z rozpędzaniem też nie ma problemu, tylko potem ten strzał.

    0 7
  • #2 30 Kwi 2018 23:24
    Ilona_1
    Poziom 8  

    Może jestem blondynką, ale czy nie dolałeś tam benzyny? Wiem, że kierowcy tak robią żeby się parafina zimą nie wytrącała. ..?
    No chyba że już wyjeździłeś to zimowe.

    0
  • #4 01 Maj 2018 08:40
    mechanix
    Poziom 14  

    Witam
    Jest złe spalanie.Część paliwa jest nie spalona.

    0
  • #5 01 Maj 2018 13:09
    kamil1235k.m
    Poziom 9  

    Jeśli była by to sama ropa i złe spalanie to na 100% było by dymienie benzyna jest łatwopalna lecz nie spali się i poleci do katalizatora gdzie zostanie zapalona miałem podobną sytuacjie w serwisie gdzie klient przyjechał stralisem z fioletowym katalizatorem, dpf i scr z 30 błędami z czujników temperatury i spalonym czujnikiem deltaP. Klient twierdził że na 1000l ropy wlał 5l benzyny lecz po spuszczniu okazało się że było tego dużo więcej niż 5l :) ale to już sprawa klienta. Po wymianie czujników w katalizatorze i spuszcznia całości wszystko wróciło do normy ;)

    0
  • #6 01 Maj 2018 17:26
    skorp
    Specjalista - IVECO Trucks

    Regulacja zaworów to nie wszystko.jeszcze sprawdzić trzeba czy dobrze wyregulowane są pompo-wtryskiwacze, następnie fazę wałka rozrządu i fazę koła impulsowego W zależności od modelu są to różne wartości dla fazy wałka rozrządu.Piszesz że jest to silnik F3F,nie znam takiego.Może F3B czyli cursor 13, albo F3A-cursor10.ważne też jest czy jest to euro 3 czy euro 4 lub 5 i tam różnica w ustawieniach to tylko jeden mm(4.35 dla euro 3,albo 5.31 dla euro 4/5)
    Miałem przypadek że stralis E5 miał ustawienia jak w E3 i rura wydechowa przed katalizatorem rozgrzewała się do czerwoności,a z tłumika sypały się iskry. Po właściwej regulacji wszystko wróciło do normy.

    0
  • #7 02 Maj 2018 05:13
    kakibara
    Poziom 28  

    Z opisu ma cursora pewnie 10tke i luźne śrubki m6 na kole impulsowym pod obudową filtra odmy.

    0
  • #8 12 Maj 2018 23:20
    forestt
    Poziom 11  

    Witam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi. Nie pisałem ponieważ czekałem na pompowtryski, zamontowałem i to samo, strzały w tłumik. Pomyliłem się , silnik to F3B euro 3. Paliwo wymienione. Jutro przyjedzie kolega który potrafi ustawić wałek rozrządu. Pytanie tylko czy sam mógł się przestawić? Śruby wałka sprawdzone.

    0