Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 r,2004 - Nie odpala po zgaszeniu (schodzące paliwo)

dimk1 01 Maj 2018 07:56 627 6
  • #1 01 Maj 2018 07:56
    dimk1
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam problem z Volvo FH12 rocznik 2004. Podczas pracy silnika wszystko jest w jak najlepszym porządku (spalanie, moc itp) oraz żadnych błędów na desce. Jednak wystarczy go zgasić i już jest problem z odpaleniem. Po kilku minutach jeszcze sam zapali, ale po godzinie już nie.
    Ewidentnie paliwo opada spowrotem do zbiornika, bo jak się podpompuje pompką nad separatorem paliwa to odpali, jednak dość ciężko jest to podpomować niż zwykle bywało.
    Wymiana zaworu zwrotnego paliwa nie dała żadnego skutku. Teraz pierwsze na myśl przychodzą mi smok albo podstawa filtrów paliwa ?
    Może ktoś z Was miał podobny problem ? Może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny ?

    0 6
  • #2 01 Maj 2018 14:08
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Przy pompce jest mały korek plastikowy jak dwa złote wymień pod nim oring.

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Przy pompce odpowietrzającej ręcznej nie elektrycznej.
    Jeśli puszcza białego dyma przy odpaleniu to gumki na pompowtryskach .

    0
  • #3 02 Maj 2018 07:15
    dimk1
    Poziom 8  

    Elektrycznej nigdy w tym aucie nie widziałem. Zawsze ręczna był odpowietrzany. Sprawdzę to dziś. Dymka żadnego nie puszcza ;)

    0
  • #4 02 Maj 2018 21:28
    klika60
    Poziom 15  

    Witam obsady pompowtrysków do wymiany

    0
  • #5 03 Maj 2018 10:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    W zależności od rodzaju pompowtryskiwaczy, różne mogą być przyczyny.
    Od wyrobionych oringów na elektrozaworach PDE Boscha poprzez nieszczelne końcówki rozpylaczy Delphi. Oczywiście po wyeliminowaniu podstawowych nieszczelności głowicy, połączeń i przewodów.

    0
  • #6 10 Maj 2018 20:54
    dimk1
    Poziom 8  

    A jak sprawdzić czy na pewno obsady pompowtrysków ?
    Nieszczelności nie ma. Wymieniony zawór zwrotny, podstawa filtrów oraz smok w zbiorniku.
    Żadnych błędów po podłączeniu do komputera nie wykazuje. Spalanie oraz moc w normie podczas jazdy.
    Jedynie problem z rozruchem. Niby aku wskazują po zgaszeniu około 25,4 V. Podczas pracy silnik ładowanie w normie czyli ok. 28 V. Jednak napięcie szybko spada.
    Możliwe, że coś jest nie tak z aku i mimo ich napięcia nie dają na rozruchu tej mocy ?

    Dodam, iż paliwo nie schodzi na pewno, iż klapka zakrywająca tłumik podnosi się podczas kręcenia. Samochód nie dymi w ogóle. Nie ubywa również żaden z płynów eksploatacyjnych.

    0
  • #7 02 Cze 2018 18:25
    dimk1
    Poziom 8  

    Mała aktualizacja:
    Po wymianie akumulatorów, podstawy filtrów wraz z filtrami, smoka w zbiorniku, zaworku zwrotnego i zaworku odpowietrzającego w głowicy, pompy paliwa niskiego ciśnienia oraz obsad pompowtrysków zostało wykluczone problemy z układem paliwowym.

    Najprawdopodobniej usterka ma podłoże w wiązce elektrycznej pojazdu. Pojazd nie zapali nawet jeśli przy kręceniu rozrusznikiem, druga osoba reczną pompką pompuje paliwo. A wystarczy odrobina samostartu w miejsce, gdzie wlot powietrza ma gumowe łączenie za kabiną i samochód po chwili złapie i pracuje normalnie. Spalanie w normie. Moc jest. Zero jakiegokolwiek dymienia.

    Może miał ktoś podobny problem i będzie w stanie podpowiedzieć coś ?

    0