Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 850 T5 2.3 benz,autom zm - Falują obroty ,gaśnie .

andy1055 01 May 2018 15:44 1425 26
Automation24.pl
  • #1
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Konieczność zmusiła mnie do podjęcia gruntownej przeróbki mojego łosia z 95 roku. Miałem silnik 2.3 T5 z automatyczną skrzynią biegów który brał olej jak głupi. Na silnik 2.5 170 KM z manualną skrzynią biegów . Teraz mam problem silnik który zamontowałem do auta nierówno pracuje w zakresie około 1700- 2000 zarówno na gazie jak i na benzynie .ECM został od 2.3 turbo Ponieważ ten z 2.5 170 KM sterowany jest dwoma komputerami nr, Bosch 0280 000912(952) drugi w skrzynce to Bosch 0227 400 226 (227) . w oryginale czyli T5 z automatem znajduje się ECM Bosch 261 203 074 1824 0136 abok niego siedzi komp od skrzyni Asin . Co schrzaniłem ? Na forum Volvo były wypowiedzi że komp z 2.3 T5 będzie współpracował z tym silnikiem 2.5 bez turbo . Nie jestem elektronikiem, tylko starej daty mechanikiem . Proszę tylko o rzeczowe rady ,,,,bez typów a morze to krokowieć albo przepływka . Przed przekładką oba auta dawca i biorca pracowały bez zarzutu . Pozdrawiam Andrzej
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    nicram1941
    Level 17  
    Nie może ten silnik pracować poprawnie na komputerze od Turbo. Silnik turbo, nawet jeśli ma takie same wtryski, przepływkę itd to musi mieć inną mapę wtrysku i zapłonu. Hardware może być taki sam ale soft na pewno jest inny.
  • #3
    andy1055
    Level 8  
    Tak też przypuszczałem. Mimo opinii na forum Volvo . Mam pytanie . Posiadam obydwa pojazdy .Czy możliwa jest zamina ECM ? czyli z volva bez turbo do tego z instalacją elektryczną z turbo ,Boję się spalic ECM mie mam schematu jednego i drugiego nie mogę porównać rozlokowania pinów w gnieździe ECM Pozdrawiam Andrzej
  • #4
    nicram1941
    Level 17  
    Jeżeli wtyczki są takie same to zasilania i masy powinny być w tym samym miejscu. Podaj numery obydwu sterowników
  • #5
    andy1055
    Level 8  
    Numery podałem w poście początkowym ,czyli otwierającym Temat . Czy chodzi o te numery z nalepek z kodem kreskowym tam jest kilka Te które podałem znajdują się z boku ECMu.
  • #6
    andy1055
    Level 8  
    Witam Wszystkich . Chyba porwałem się z motyką na słońce . W\w Volvo 850 t5 z 95 roku a Volvo 850 2.5 20v 170 KM są inne gniazda ECM . ECM w silniku T5 nr Bosch 261 203 074 1824 0136 ma w sobie funkcję ECM i ECU a ponadto dochodzą do niego dane a kompa automatycznej skrzyni biegów . Volvo 850 2.4 benz z 95 roku z manualną skrzynią, ma dwa komp. w skrzynce jeden to ECM Bosch 0280 000912(952) a drugi ECU Bosch 0227 400 226 (227) gniazda i wtyki są różne okablowanie też . Bez wymiany okablowania ,,,nie do zamiany . Wchodzi tylko w rachubę wymiana softu . A to podobno droga sprawa . Mechanicznie auto sprawne uporałem sie z półosiami , sprzęgłem, wydechem ,podciśnieniem wymieniłem sanki , chłodnicę , podłączenie nagrzewnicy i wiele innych rzeczy przy przekładce silników i automatu na manual . A poległem na elektronice . Przestrzegam wszystkich ,,, plastyki w 20 letnim Volvo to kiszka kruszę się mimo podgrzewania . Volvo nie zapewnia części zamiennych do aut powyżej 20 lat .wiedzą co wyprodukowali . Tematy falujących obrotów na razie nie zamykam . Zobaczę co bedzie po wymianie softu . Kiedy ??? . Nie wiem Auto to zarabiało na mnie i na siebie a teraz stoi. Kiszka . Andrzej .
  • Helpful post
    #7
    nicram1941
    Level 17  
    Jeżeli koniecznie chcesz to doprowadzić do końca, to ja bym proponował Ecu Mastera (taki komputer co oszukuje oryginalny ECU). Do niego masz oprogramowanie i myślę, że spokojnie tym dało by się wszystko zgrać. Ale żeby zrobić to dobrze to do tego przydała by się sonda szerokopasmowa i wiedza... Soft w tym przypadku będzie drogi, bo musi zrobić to ktoś ogarnięty, to nie jest standardowy chip-tuning... Nie wiem czy dało by się skopiować wsad z ori sterownika i zwyczajnie przenieść, czy trzeba by było to jakoś kleić. Koszt mógłby przewyższyć wartość auta :/
  • Automation24.pl
  • #8
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Dziękuję za zainteresowanie moim problemem . Nie słyszałem o tej możliwości zastąpienia komputera oryginalnego. Czy w tym ECU Master występują wersie z różnymi gniazdami ? W Olsztynie i okolicy jest mało speców w tym temacie . Jeden już się poddał w przedbiegach . Z powody zbyt skomplikowanej operacji i braku sprzętu . W poniedziałek mam dzwonić do firmy zajmującej się chip-tuningiem zobaczymy co tamci spece powiedzą . A ja w między czasie znalazłem schemat do Metronica 4.3 taki jest w silniku T5 i schemat do Metronica 3.2 tem obsługuje 170 konną 2.4 litra V20 Co prawda w wersji angielskiej ale jakoś sobie poradzę . Jak kolory kabli będą się zgadzały to tnę wiązki i zamieniam gniazda komputerów ,ryzykuje utratą auta . Ale nie mam wyjścia . Próbowałem znaleźć komputer ECM który by pasował do gniazda z T5 niestety bezskutecznie . Niestety T5 ma okrągłe piny a to w innych Volvo 2,4 się nie zdarza . Wszystkie jakie znalazłem mają piny podłużne. Volvo się popisało . Wygląda to tak : co im w ręce wpadło to montowali. W segmencie 850, V70 a także w S modelach jest tyle ECM że głowa boli i to do jednej wersji silnikowej 2.4 lub 2,5 l motorów .Ale do rzeczy . Jaka jest cena takiego ECM zastępczego Szukałem u dystrybutorów części i nie znalazłem .Kto to ma w ofercie ? Jest to jakaś alternatywa . Z Poważaniem Andrzej
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andy1055 wrote:
    Nie jestem elektronikiem, tylko starej daty mechanikiem


    Zrobiłes głupstwo, teraz możesz to poprawić biorac całą wiązkę komory silnika kluczyk komputery i immo z dawcy silnika.
  • Helpful post
    #10
    nicram1941
    Level 17  
    Ecu master to tzw. świnka. Wpinasz ją w wiązkę przed zamontowanym oryginalnym komputerem, świnką dostrajasz tylko ecu do silnika. Nie jest to rozwiązanie plug and Play... Cena ok 600-700zł. Komputer typu stand alone czyli 100% samodzielna jednostka od ok 1100zł. I ktoś kto Ci to podłączy i zaprogramuje...
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andy1055 wrote:
    Mimo opinii na forum Volvo
    Jak pisali fachowcy to ich opier.... i napisz że hu... wiedzą a Ty się orobiłeś i gó.... z tego.

    Tak jest radzić się na forum fascynatów marki.

    Nawet tam nie zaglądam.
  • #12
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Tak zdaję sobie sprawę że powinien zmienić wiązkę silnika , tyko ta od dawcy była już rzeźbiona przez "fachowców ". Musiał bym ją przywrócić do stanu oryginalnego co nie było by łatwe biorąc pod uwagę znajomość tematu "fachowców". Immo było już wyprute ,alarm też . Wiązka pod maską wygląda na nie ruszoną ,ale pod deską kaszana . pod skrzynką przekaźników też ktoś łapy zdążył wsadzić w miejscu gdzie wchodzi wiązka silnika, Auto odpalało ale z czytać się nie dało, na migadełko . T5 ma OBD . immo na kluczyk trzeba by to było jakoś zgrać razem w przypadku wymiany wiązki . A co do forum tam wypowiadają się użytkownicy ,,,no cóż ,,jak widać różnie to bywa . Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem i odpowiedz . Jeszcze nie wiem co dalej . spróbuję znaleźć kogoś kto zgra mi pamięć z jednego ECM i ECU z czyści pamięć ECM od T5 i wgra na nowo soft od wersji 170 KM . Zgadzam się, że z wymianą wiazki było by najprościej Ale troszeczkę się przestraszyłem "rzeźby" i pękających plastików miałem obawy cz w ogóle po demontażu uda mi się to po sklejać w całość. Pozdrawiam Andrzej .
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Cała wiązka silnika mieści się w komorze silnika wraz z komputerem.

    Wystarczy podpiąć: masę , 2 zasilania i kontrolki na licznik i tyle spinania z instalacją auta.
  • #14
    andy1055
    Level 8  
    Witam . to chyba nie do końca jest tak : ABS. klima . SRS, immo, sporo czujników i mas zarówno pod maską jak i w środku ,z tej samej wiązki oświetlenie zewnętrzne i w środku czujniki ,a zamek centralny .komputer pokładowy, temperatury , i tak dalej . Niestety to wszystko na jednej wiązce Nie wspomnę o całej wiązce zasilań 12V i 5 V ,,,z tego co widziałem na schemacie i organoleptycznie Biorąc pod uwagę wiek auta ,przebarwienia kabli i kruchość materiału Może być krucho . ABS się nie zgadze, niektóre czujniki też. Pod deską też zauważyłem zmiany a niby to ten sam rocznik . I to ma być takie proste ??? . Ale mimo wszystko dziękuje za zainteresowanie moim tematem Pozdrawiam Andrzej
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andy1055 wrote:
    Witam . to chyba nie do końca jest tak : ABS. klima . SRS, immo, sporo czujników i mas zarówno pod maską jak i w środku ,z tej samej wiązki oświetlenie zewnętrzne i w środku czujniki ,a zamek centralny .komputer pokładowy, temperatury , i tak dalej


    Skoro immo masz wyłączone to masz prostą sprawę .
    Trudno się robi w v70 .
  • #16
    andy1055
    Level 8  
    Problem nie rozwiązany . Olsztyńscy spece od elektroniki się poddali . Panowie z Alsystem znależli mi szczegółową rozpiskę pinów .to już coś ,i znależli chyba na E-bay iż jest,, a w zasadzie był przez Volvo montowany do modelu 850 GLT 2,4l 20V 170 KM komputer z metronic 4,3 o pinach identycznych jak w modelu 850 T5 2,3 turbo z 95 roku . Może ktoś jest w posiadaniu zbędnego sprawnego ,nie rzeżbionego takiego ECM na razie nie znam numeru ale to kwestia czasu . ECM podzielony jest na dwie sekcje i pierwsze dwa rzędy pinów z obu stron są pinami szerokimi reszta to piny wąskie . ECM od manuala nie od automatu . Pozdrawiam Andrzej . Z racji innego okablowania ABS innego rozwiązania napędu prędkościomierza, licznika km. i wielu innych zmian wymiana wiązek staje się tak samo problematyczna jak wymiana gniazda ECM . Z tą małą różnicą że ECM lutuję w jednym miejscu a pozostała alternatywa wymaga gimnastyki po całym samochodzie . Pod warunkiem że będzie jakieś dojście . Pozdrawiam Andrzej
  • #17
    nicram1941
    Level 17  
    Weź pod uwagę, że może być jeszcze różnica w osprzęcie, inne czujniki, przepływka. To że założysz sterownik z taką samą wtyczką i od silnika 2.5 170km, to nie znaczy, że wszystko będzie hulać.
  • #18
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Skoro odpalił na sterowniku od T5 tylko praca pozostawia wiele do życzenia .To na seryjnym metroniku 4,3 od 170 Konnej wersji powinien działać . Osprzęt jest ten sam wersja 170 PS nie posiada czujnika ciśnienia doładowania . Z grubsza do jedyna różnica . Pozdrawiam Andrzej
  • #19
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Nie znalazłem fachowca który by potrafił skopiować wsad Metronic 3.2 i wgrać do Metronica 4.3 po wyczyszczeniu obecnego wsadu Tak więc D,,,a na całej linii . W Volvo 850 ten sam rocznik tylko inny silnik{ 2,3 turbo, 2.4 170 KM w instalacji elektrycznej jest istny śmietnik. Brak logiki i ergonomii . Inny ABS sporo zmian w instalacji elektrycznej silnika ,sygnał prędkościomierza i licznika Km z ABS a niekiedy za skrzyni i.t.d. A serwis ?? nie robią Volvo powyżej 20 lat ,,,,,brak danych i części zamiennych . To na razie tyle . A przepraszam drobnostka ,,,,Swinka plus adaptacja w Olsztynie koszt około 3,5 tyś ,i to tylko wstępna wycena ,z zastrzeżeniem że nie wiedzą jak to wyjdzie . Pozdrawiam Andrzej
  • #20
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    andy1055 wrote:
    A serwis ?? nie robią Volvo powyżej 20 lat ,,,,,brak danych i części zamiennych . To na razie tyle . A przepraszam drobnostka ,,,,Swinka plus adaptacja w Olsztynie koszt około 3,5 tyś ,i to tylko wstępna wycena ,z zastrzeżeniem że nie wiedzą jak to wyjdzie .


    Pisze ci od początku że zabrałeś się za to od 3 strony. Nikt normalny tak swapu nie robi.

    Kup wiązke silnika od tego silnika z kompem i przełóż.
  • #21
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Jaką wiązkę ? To przebudowa pojazdu od podstaw . Trzeba rozebrać do gołej blachy w środku, ,zmienić ABS , A pod co podpiąć sygnał licznika ? A,co z immo . Wiązki silnika z ogłoszeń,,, nie dają na to gwarancji przydatności . główna wiązka silnika w środku idzie pod plastykiem deski i tam się rozdziela próbowałem odzyskać ją od dawcy ,,efekt,, popękane gniazda przekaźników niektóre konektory też , auto ma dwadzieścia lat . ABS jest inny, co za tym idzie inna wtyczka inny moduł . Zmian od cholery i trochę . Brak szczegółowej dokumentacji . Mam tylko schemat uciągnięty z sieci . A to trochę za mało . Pozdrawiam Andrzej .
  • #22
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Zmagań z instalacją elektryczną ciąg dalszy : Czy możliwe jest dołożenie gniazda OBDII do wersji wyposażonej w migadełko ?
  • #23
    andrzej20001
    Level 43  
    Zrób remap tego stera w firmie tuningowej i finito. Najtaniej i pewnie. W okolicy Olsztyna na pewno ktoś dłubie .
  • #24
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Remap właśnie tylko na co to wgrać . Czyszczenia sterownika i kopiowania w Olsztynie do volvo 850 nikt nie chce się podjąć . A Volvo zażyczyło sobie za czysty sterownik 4990 pln plus około 900 za soft . Plus inne koszty .
  • #25
    andrzej20001
    Level 43  
    Do Mastersa podjedz do wawy.
  • #26
    andy1055
    Level 8  
    Dziękuję . Jednak Autko jest nie na chodzie . A bez montażu i sprawdzenia co Panowie zrobili za duże finansowe ryzyko . Ale spróbuję do Mastersa zadzwonić . Pozdrawiam Andrzej.
  • #27
    andy1055
    Level 8  
    Witam . Potrzebuję schemat elektryczny podłączeń kabli migadełka do wiązki głównej silnika i instalacji elektrycznej .Chcę wpiąć migadełko w wiązkę od Motronika 4.3 który diagnozuje się przez OBDII . Dodam że wymieniłem gniazda ECM i ECU z Motronica 4.3 na 3,2 i teraz zostało mi podłączenie migadełka . A moje schematy tej obcji nie obejmują kończą się na OBD . Pozdrawiam