Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2.0tdci 2002r - Drapanie i kopcenia ok 2tys obrotow

Ghost28 01 Maj 2018 20:52 306 10
  • #1 01 Maj 2018 20:52
    Ghost28
    Poziom 10  

    Witam,

    Mam problem z mondeo - gdy samochód się rozgrzeje do normalnej temp, w zakresie obrotów 2-2,3tys obrotów zaczyna poszarpywac i kopcic na bialo. Gdy doda się gazu lub zwolni objawy mijają.
    Regenerowane była turbina, wtryski i pompa CR, wymieniony przeplywomierz oraz map sensor.
    Zrobiłem mały eksperyment i podłączyłem bezpośrednio podciśnienie do gruszki turbiny i objawów nie było.

    Czy ktoś może ma jakiś pomysł co to może byc ?

    0 10
  • #2 01 Maj 2018 21:06
    Alfred_92
    Poziom 32  

    To co sam sprawdziłeś sugerowało by że do sprawdzenia jest elektrozawór sterujący pracą zmiennej geometrii (w tym roczniku siedzi na dole z przodu silnika).

    0
  • #3 01 Maj 2018 21:26
    Ghost28
    Poziom 10  

    Alfred_92 napisał:
    To co sam sprawdziłeś sugerowało by że do sprawdzenia jest elektrozawór sterujący pracą zmiennej geometrii (w tym roczniku siedzi na dole z przodu silnika).


    Podmieniane to na inny (uzywke) czy można to sprawdzić czy poprawnie działa ?

    0
  • #4 01 Maj 2018 23:24
    kuba20111
    Poziom 11  

    Tak. Na pracującym silniku ściągnij wężyk z niego i sprawdź co się dzieje. Najlepiej i tak podmienić jakasz na co. Posprawdzaj jeszcze węże podcisnienia. Może któryś jest przetarty.

    0
  • #5 02 Maj 2018 22:48
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Najbardziej miarodajne i najprostsze bedzie dla Ciebie podmienienie na inny.

    0
  • #6 03 Maj 2018 08:16
    Ghost28
    Poziom 10  

    Rozumiem że podmienić na inny elektrozawor podcisnienia. Wydaje mi się że on działa - tzn sztanga przy turbinie pracuje, reaguje (spróbuje jeszcze wstawić w to miejsce jakiś trójnik i podłączyć jakiś manometr - tylko jaki? - i zobaczyć jak to wygląda podczas jazdy.

    A czy może być jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to np czujnik temp ?

    Dzieje się tak tylko po rozgrzaniu silnika do "normalnej roboczej" temperatury.

    0
  • #7 03 Maj 2018 09:07
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Na próbę zamień elektrozawory EGRu i zmiennej geometrii, jeżeli masz EGR bez czujnika na gruszce to możesz zupełnie zaślepić przewód podciśnienia.

    0
  • #8 03 Maj 2018 11:37
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Alfred_92 napisał:
    Na próbę zamień elektrozawory EGRu i zmiennej geometrii, jeżeli masz EGR bez czujnika na gruszce to możesz zupełnie zaślepić przewód podciśnienia.
    Elektrozawory sterujące EGR-a i turbiny mają inne prowadzenie dla wtyczek elektrycznych - właśnie po to, aby przypadkiem ich nie zamienić. Musiałby przekładać (przelutować) wtyki na wiązce elektrycznej.

    0
  • #9 24 Maj 2018 12:28
    Ghost28
    Poziom 10  

    Miałem "pożyczony" z innego mondeusza w którym wszystko jest ok i u mnie bez zmian..
    Czy np czujnik temp mógłby mieć na to wplyw - jego nie wymieniłem.
    Dzieje się tak tylko przy rozgrzanym silniku póki zimny działa bez zarzutu.

    0
  • #10 24 Maj 2018 14:28
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Ghost28 napisał:
    Czy np czujnik temp mógłby mieć na to wplyw - jego nie wymieniłem
    Awaria czujnika może występować na kilka sposobów, ale raczej nie spowoduje poszarpywania.
    Sam czujnik pracuje w dwóch zakresach przełączanych przez PCM, czasami w jednym zakresie jest ok, w drugim (np. po nagrzaniu) wariuje. Może to spowodować wchodzenie PCM w tryb ochrony silnika przed przegrzaniem (wentylatory na full, obcięta dawka paliwa), przypomina to tryb awaryjny, tyle, że nie pali się kontrolka świec żarowych. No i nie szarpie, tylko jest muł, stabilnie, aż silnik wystygnie poniżej poziomu wyższego zakresu.
    Na próbę można podpiąć pod wtyczkę jakiś inny czujnik, bez wykręcania starego, bo to trochę dłubania jest. I pojechać na jazdę, rozgrzać silnik i zobaczyć, czy szarpie. Jeżeli by nie szarpał, to trzeba wkręcic czujnik isprawdzić jeszczeraz - bo może być tak, że wykręcowny czujnik zaniża wskazania temperatury i PCM wtedy zwiększa dawkę wtrysku.

    0
  • #11 22 Cze 2018 11:12
    Ghost28
    Poziom 10  

    Wczoraj pojechałem do serwisu Forda w Elblągu na diagnostykę.
    Mechanicy podlaczyli komputer, zaprogramowali wtryski, sprawdzili, wykonali 2 jazdy testowe.... I wg nich to może być koło dwumasowe lub półoś...
    Tylko dlaczego gdy jest zimny tego nie robi i jeśli na rozgrzanym przelaczy się węże podcisnienia bezpośrednio do turbiny szarpala nie ma. Raczej jeśli była by to dwumasa lub półoś to szarpal by cały czas bez względu na to czy jest zimny czy ciepły lub czy sterowanie turbiny jest lub go brak...
    Skoro Ford już sobie nie może poradzić z tym to jakaś masakra .... zaprosili mnie na kolejna diagnoze za kolejne 200zl....

    0