Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cpi formula r, skuter odpala po podaniu paliwa do cylindra po czym gaśnie

elektronkamil 02 Maj 2018 10:48 543 15
  • #1 02 Maj 2018 10:48
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Witam, problem dotyczy skutera 2suwowego CPI Formula r. Skuter nawet się nie "odzywa" próbując go odpalać w sposób standardowy. Po podaniu ok.5 ml benzyny strzykawką do cylindra odpala z trudem dostaje wysokich obrotów po czym gaśnie. Wyczyściłem gaźnik kompresorem, sprawdziłem czy w baku nie ma paprochow. Z racji tego, że nie znam się pomysły mi się juz skończyły. Z góry dzięki! :)

    0 15
  • Pomocny post
    #2 02 Maj 2018 22:44
    volt1
    Poziom 26  

    Filtr powietrza, filtr paliwa, to na początek. Jeśli czyściłeś gaźnik, to jak, bo bez rozebrania go na czynniki pierwsze nie ma to sensu, a jeśli tak, potrzebna ponowna regulacja.

    0
  • #3 03 Maj 2018 09:34
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Gaznik byl rozebrany na czynniki 1. Wszystkie zaworki przeczyszczone, przewody drozne, właśnie z tym ustawieniem to za bardzo nwm jak bo nie odpala to nwm jak jest dobrze a jak źle ale czytałem że ta śrubke co się reguluje mieszankę to od momentu max dokręcania 2 obroty śrubki tak jak się odkreca. Z kopki nie pali, a elektronicznie to tylko rozrusznik kręci jak wściekły, ale nawet nie drgnie. Odpala na jakieś 20 s jak juz mówiłem wcześniej tylko po podaniu paliwa przez wejście świecy do cylindra. A śrobe od obrotow tak na polowe mniej więcej ustawiłem. Coś słyszałem ze kolor świecy mówi o tym np. czy w mieszance jest czegoś za mało lub za dużo.Myslalem ze może ten elektrozawor ale skoro na "kopke" tez nie pali. A wracając do tego jak juz odpali to żeby nie zgasl od razu to musze szybko kręcić manetka gazu.Przepustnica raczej ok bo jak skladaLem gaźnik to wszystko fajnie się zamykało i otwierało. Mówisz ze to przez filtr powietrza. No nwm bo z filtru powietrza mogą tylko chyba paprochy zatkac ta szczelinę w gazniku, ale to chyba po jakimś czasie ten raz po czyszczeniu gaznika powinien zaskoczyć. A filtr paliwa chyba ok bo jak od dolu gaznika pod tym plywakiem jest śrubka i ja odkrece to z pol słoika paliwa uleci(nwm do czego ta śrobka ale chyba do odpowietrzania?). A i ostatnie info. jak przyłoże palec tam gdzie świece się wkreca to zasysa konkretnie wiec chyba ok nie ma jakis dziur w przewodach itp.

    0
  • Pomocny post
    #4 03 Maj 2018 10:00
    volt1
    Poziom 26  

    Jeśli chodzi o filtr powietrza, to nie tylko że paprochy lecą, tylko noże być brudny i nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza do silnika.

    0
  • #5 03 Maj 2018 10:39
    elektronkamil
    Poziom 3  

    No ok dziś to raczej nie będę przy nim grzebać ale co jak będzie brudny to przeczyscic ta gąbkę czy kupuje się nowa czy jak?

    0
  • Pomocny post
    #6 03 Maj 2018 11:03
    olador
    Poziom 31  

    Filtr powietrza - jaki ma wpływ na ilość dostarczanego paliwa do silnika?
    Od tego jest dysza i iglica w przepustnicy.

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Maj 2018 11:06
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Filtr powietrza bezwzględnie wyczyścić, lub wymienić na nowy. Można go umyć w czystej benzynie i przed założeniem dokładnie wysuszyć- ale nie zawsze się to udaje [jak jest mocno zasyfiony, to nic mu mycie nie pomoże]. Śrubka służy do odwadniania komory pływakowej. Jeśli chodzi o święcę- proponuję założyć nową. Kolor elektrod sprawdza się po dobrym rozgrzaniu silnika- powinien mieć rudawy odcień. Oczywiście czekamy aż silnik trochę przestygnie. Jeśli przechodzi w stronę czarnego, to oznacza za dużą dawkę paliwa w stosunku do powietrza.

    0
  • #8 03 Maj 2018 13:24
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Kot marmur właśnie kolor jest czarny jutro się za to wezmę i dam znać dzięki. A le swieca na 2 cm przechadzinski ladanek wiec chyba jest dobra.

    0
  • Pomocny post
    #9 03 Maj 2018 14:11
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Pisz kolego w języku technicznie zrozumiałym- nie używaj slangów , bo zostaniesz upomniany przez moderatora! Co oznaczają te 2 cm? Odstęp na elektrodach świecy jest z reguły około 1.5mm, kolor iskry - jasno błękitny. Jeśli jest z domieszką czerwieni, to świeca do d.. , albo układ zapłonowy szwankuje. Nie zapominaj o jednym- wlałeś w cylinder bardzo dużo paliwa, samo to mogło spowodować zakopcenie świecy. Jak nie masz zapasowej, to umyj starą w czystej benzynie, elektrody czyści się mosiężną szczotką drucianą. Czekam na efekty twojej naprawy, miłej roboty.

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Maj 2018 15:16
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego w gaźniku istotny jest jego środek tj. udrożnione dysze i kanaliki oraz poprawne jego zamontowanie wraz z "dobrą" uszczelką. Regulacja wstępna gaźnika a dokładna po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu. Poziom paliwa również jest istotny, gdyż np. zbyt duży prowadzi do zalewania silnika. Czy sprawdziłeś działanie ssania oraz ciśnienie w cylindrze, które określi kondycję silnika. Jest to silnik 2T, wiec upewnij się, czy na wale są sprawne uszczelniacze i czy tłumik nie jest "zabity".
    Wiele informacji na interesujący Cię temat znajdziesz na forach.

    0
  • #11 03 Maj 2018 22:06
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Mówiąc szczerze nie znam się za bardzo jak sprawdzic ciśnienie w cylindrze i to "ssanie"?

    0
  • Pomocny post
    #13 03 Maj 2018 22:20
    Staszek49
    Poziom 34  

    Ciśnienie w cylindrze sprawdzisz przyrządem z manometrem wkręcanym zamiast świecy, który jest ogólnie dostępny i prawie niezbędny dla motocyklisty.
    Ssanie pewnie masz elektryczne (są też sterowane cięgłem), które zamontowane jest wspólnie z gaźnikiem i podłączone do instalacji elektrycznej. Opis sprawdzenia na forum. Czy podczas nieudanej próby uruchamiania silnika świeca jest sucha, czy mokra, bo w zależności od wyniku sprawdzenia - to dwie różne usterki.

    0
  • #14 04 Maj 2018 12:29
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Staszek 49 nie mam manometru, ale swieca jest sucha i jest koloru czarno brunatnego. W załączniku znajduje się odpalenie skutera, nie wiem czy to coś zbytnio wniesie,ale żeby nie zgasl musiałem krecic manetka gazu od min do max i zgasl w momencie gdy przestałem tak robić (oczywiście odpalił po podaniu 5ml paliwa do cylindra).

    0
  • #15 04 Maj 2018 13:53
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Witaj ponownie kolego. Daruj sobie ten manometr, silnik w miarę dobrze pracuje. Kolor świecy jest związany z dużą dawką paliwa ze strzykawki. Zastanawia mnie ta sucha świeca. Tak ,jakby silnik nie miał podciśnienia. Albo gdzieś bierze dużo tzw. lewego powietrza. Czy uszcelka gaznik -cylinder, została poprawnie zamontowana? Czy, dokręcając gażnik nie skrzywiłeś płaszczyzny stykowej uszczelki. Takich pytań może być jeszcze więcej. Jak widać, masz szczere chęci- zrób ładne zdjęcia tego gaznika, jak je obejrzę, to coś więcej napiszę.

    0
  • #16 04 Maj 2018 21:45
    elektronkamil
    Poziom 3  

    Zrobiłem dziś nim 20 km, ale cały czas denerwuje mnie to że jak dodaje gazu na full to przez pewien czas utrzymuje najwyzsze obroty a potem spada do najniższych i tak wkoło Macieju. A podczas gdy odpalił udało mi się wyregulować gaźnik. Po tym jak skuter ostygnie to trzeba też z 15 razy "kopnąć" i dopiero wtedy odpala. (Uszczelka poprawnie zamontowana) nie sprawdzałem jeszcze kronika podciśnieniowgo myślicie że to też ma wpływ na to ze praca skutera po dodaniu gazu nie jest proporcjonalna do zmiany położenia przepustnicy.

    0