Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekranowanie plastikowej obudowy efektu gitarowego

Muzyk129 02 Maj 2018 16:17 165 5
  • #1 02 Maj 2018 16:17
    Muzyk129
    Poziom 2  

Cześć
    Mam pytanie ,mianowicie robię efekt gitarowy mam kupioną plastikową obudowę z77.
    Czy żeby zrobić ekran wystarczy do środka obudowy przykleić np. blachę od obudowy starej wieży ,czy ekranowana musi być cała obudowa?
    Albo w jaki inny sposób(w miarę tani) można wykonać ekran?
    Wiem że podobne tematy były poruszane ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.
    Jestem zielony w tych sprawach i prosiłbym o jak najprostsze wytłumaczenie.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

0 5
  • Pomocny post
    #2 02 Maj 2018 17:07
    Ilona_1
    Poziom 7  

Jest klejąca folia miedziana lub aluminiowa. Tą drugą kupiłam markecie budowlanym. Możesz okleić od środka i podłączyć do masy. ;)

0
  • Pomocny post
    #3 02 Maj 2018 17:07
    macgyver96
    Poziom 16  

Wystarczy od wewnątrz wyłożyć obudowę przewodzącą blachą i przyłączyć ekran do masy układu.

Z tanich sposobów polecam odzyskiwanie blachy ze stalowych puszek. Tanie napoje wyskokowe są z takowych wykonywane, wystarczy papierem sciernym zedrzeć lakier i mamy tani, lutowny materiał na ekrany.

1
  • Pomocny post
    #4 02 Maj 2018 17:31
    krzysiek_krm
    Poziom 34  

Witam,
    można kupić "ekran w aerozolu" o całkiem dobrych właściwościach, zrobiony na bazie miedzi. Możesz również kupić gotowe ekrany w kształcie prostopadłościanu, o różnych wymiarach, przeznaczone do lutowania do płytki drukowanej. Do ekranowania można również stosować maty ferrytowe.

Pozdrawiam

0
  • Pomocny post
    #5 02 Maj 2018 20:52
    volt1
    Poziom 26  

Chyba najlepsza jest folia aluminiowa, jeszcze lepsza miedziana (można ją lutować. łatwo ją profilować nawet w skomplikowanych zagięciach, jest tania i działa w 100%.

0