Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Arduino, GPS, SMS, Internet

02 May 2018 20:01 639 9
  • Level 4  
    Witam
    Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o elektronikę i programowanie, ale uroił mi się pomysł na stworzenie czegoś...
    Chciałbym stworzyć lokalizator GPS na Arduino lub innym mikrokontrolerze. Założenia projektu są następujące:
    -udostępnianie aktualnej pozycji w internecie (jeśli takie coś jest możliwe) lub też SMS przez google maps
    -małe gabaryty
    -stosunkowo niska cena
    Jakich modułów potrzebuję? Od czego zacząć?
    Jeśli jest ktoś w stanie mi cokolwiek doradzić w tym temacie to z góry dziękuję, bo szukałem po forum, ale większość tematów jest przestarzała i niektóre technologie odeszły już do lamusa.
    Pozdrawiam
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 4  
    Zasilanie mogłoby iść z ogniw 18650, które mogłyby być ładowane z panelu solarnego. Pytanie odnoście udostępniania lokalizacji, jest możliwe aby owe zadania było udostępnianie na jakieś stornie internetowej?
  • Helpful post
    Level 17  
    Malb0r wrote:
    Pytanie odnoście udostępniania lokalizacji, jest możliwe aby owe zadania było udostępnianie na jakieś stornie internetowej?

Po podłączeniu modułu Ethhernetowego jak najbardziej.
    Jeśli ma to być Arduino, to z procesorem co ma dużo ram (UNO odpada) i kilka Usart (tym bardziej UNO odpada). Wynika to z pamięciożernego Ethernetu i dwóch usart (GPS, GSM).