Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford fiesta 1.1i 91 rok dymi na czarno-brak mocy

george07 20 Sie 2005 23:24 6493 11
  • #1 20 Sie 2005 23:24
    george07
    Poziom 13  

    Jestem posiadaczem forda fiesty 1.1i z 91 roku. Ogólnie jestem zadowolony z tego autka mało pali(poniżej 5l w trasie) - a raczej paliło, tanie cześi. Jednak w tym roku musiałem mu zafundować delikatny remont silnika- wymiana pierścieni i uszcelniaczy zaworów (brał olej). Po remoincie autko niestey chodzi kiepsko - nie wchodzi na obroty, duzo pali, kiepsko sie zbiera, z rury wydobywa sie czarny dym po dodaniu gazu. Mechanik twierdzi że to wina zapchanego katalizatora. Wymienił już filtr paliwa bo twierdził że może być zapchany, ale nie pomogło. Na moje oko jednak przyczyna jest w innym miejscu. Może ktoś z kolegów miał podobne doswiadczenia. pozdrawiam

    0 11
  • #2 20 Sie 2005 23:54
    małek
    Poziom 20  

    a może "dał ciała" z ustawieniem rozrządu? co dokładnie było robione przy silniku?

    0
  • #3 21 Sie 2005 00:20
    TomPi
    Poziom 20  

    sprawdź ustawienie rozrządu, zobacz co pokazuje sonda lambda - wygląda na to że zalewa go benzyną.

    0
  • #4 21 Sie 2005 00:29
    pontuś
    Poziom 18  

    Nie wiem dlaczego jest to zmartwieniem dla właściciela auta, skoro po remoncie auto chodzi gorzej niż przed, to świadczy jedynie o "fachowości" naprawy, a to już zmartwienie tego kto naprawiał, a nie tego kto zlecił i finansował naprawę. Chyba że była to "pomoc koleżeńska".

    0
  • #5 21 Sie 2005 01:04
    george07
    Poziom 13  

    Rozrzad jest ok. A co do odpowiedzialności za naprawe to co można zrobić klientowi jak twierdzi że ta usterka był już przed naprawą. Coprawda widać poprawe w kompresji - na wszystkich tłokach równo. Nie wiem czy przypadkiem nie spieprzył czegoś w elektryce. Czy przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być przewody WN bo świece mają ze 2tys km. Na mój gust jest za bogata mieszanka ale co może być tego przyczyną. pozdrawiam

    0
  • #6 21 Sie 2005 01:09
    pontuś
    Poziom 18  

    Jeśli chodzi o "elektrykę" to ten model można zdiagnozować za pomocą diody LED. Jeśli wyświetli kod usterki, to będzie to już duży sukces.:D

    0
  • #7 21 Sie 2005 01:20
    george07
    Poziom 13  

    A co myslicie na temat zapchanego katalizatora ewentualnie wydechu. Mam szcelny układ wydechowy i obawiam sie że po rozbebeszeniu moge go nie poskładać do kupy bo ma już swoje lata. Jak ustawić przerwe na świecy bo instrukcja mówi 0,9-1,1 jaka wartoś jest najlepsza żeby dobrze przepalało mieszankę? Bo tak prawde mówjąc to problemy zaczeły sie po jakimś czasie od wymiany świec (olej brał wczesniej), poprzednie były Motorcrafta a teraz dałem NGK.

    0
  • #8 21 Sie 2005 01:27
    pontuś
    Poziom 18  

    Widzę że coś Waść kręcisz:D
    Napisz jeszcze raz od początku, ale dokładnie, co było wymienione w silniku, po jakim czasie eksploatacji po naprawie zaczęły się problemy i czy naprawiasz auto sam, czy faktycznie robi to mechanik?

    0
  • #9 21 Sie 2005 01:43
    george07
    Poziom 13  

    W aucie były wymieniane pierścienie i uszczelnienia zaworów. Do tego czasu chodził zupełnie przyzwoicie ale któregoś dnia złapała świeca na jednym tłoku, po testach okazało sie że bierze olej i niestety na tym cylindrze świece co kilka dni trzeba wymieniać wiec wymiana pierścieni a przy okazji robiona głowica. A krece dlatego że mam dosyć dupków którzy nazywają sie mechanikami i realizują za moje pieniądze różne eksperymenty(dwa lata temu jeden z mechaników wymienił mi główne łożyska w skrzyni biegów a okazało sie że przyczyną hałasu były wymienione wcześniej przez niego łożyska w kołach które dokręcił za pomocą rury). Dlatego chce zbadać sprawe sam. Na naprawy we własnym zakresie brak mi czasu i warunków, chociaż łożyska w kołach o których pisałem wcześniej wymieniłem sobie w końcu sam i chodzą do dnia dzisiejszego.

    0
  • #10 21 Sie 2005 02:10
    pontuś
    Poziom 18  

    Zacznij więc od sprawdzenia błędów w pamięci komputera silnika:idea:

    0
  • #11 21 Sie 2005 20:41
    george07
    Poziom 13  

    Sprawę chyba wyjaśniłem. Po zapoznaniu sie z podobnymi tematami na tym forum doszedłem do wniosku że będzie to chyba potencjometr przepustnicy. Wyjąłem to coś postukałem popukałem i autko już lepiej działa. Zastanawiam sie tylko czy można to rozebrać bo wygląda na jednorazówkę ewentualnie czy można wykonać mały otworek i potraktować to środkiem do smarowania potencjometrów. Co prawda czytałem o zabiegach rozbierania tych potencjometrów ale jakoś nie natknąłem sie na pozytywny efekt tych działań. Poprzedni właściciel miał chyba też z tym kłopot bo widać że było już to wymieniane chyba od innego modelu bo kolory kabli są inne. pozdrawiam

    0
  • #12 15 Lis 2005 10:44
    george07
    Poziom 13  

    Witam! Niestety temat powrócił i jestem zmuszony odnowić sprawe. Tymrazem w aucie lecą ciagle świece wyglada na to że jest zbyt bogata mieszanka(sadza na swiecach). Świece pracują około 500km i muszą być wymieniane. Czy przyczyną tego może być wtrysk paliwa?. Czy wtrysk można rozebrać w celu przeczyszczenia? pozdrawiam

    0