Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas

03 Maj 2018 00:40 765 9
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Bravo z 2009 roku.
    Ma on założoną (ponoć w serwisie fiata przy zakupie) instalację LPG.
    Sprawuje się ok ale... jest to jakiś włoski wynalazek (strona producenta: http://www.egas.online).
    Pasowało by kiedyś ją ustawić itd... Mam już dość jeżdżenia po serwisach LPG, które "jak znają to umieją".
    Sterownik:
    Mam nietypowy wtyk i tak sobie wykombinowałem, że to nie jest jakaś kosmiczna technologia ;-)

Jestem prostym inżynierem i tak myślę, że ten wtyk to 2 piny analogowe po RS232.
    Patrząc na schemat z ich instrukcji:
    Powinno się udać podłączyć takim wynalazkiem:
    Pisałem do nich i jak to Włosi... po co się męczyć odpisywaniem.
    Program od nich znalazłem na sieci. Przypomina to stag'a.

Proszę o opinię
  • Poziom 23  
    Gotowe interfejsy do tego sterownika mają wtyczkę 6 pinową

Przypuszczam, że jeżeli instalacja była montowana w serwisie Fiata to komunikacja ze sterownikiem LPG odbywa się przez złącze ODB w samochodzie.
    Piny, które oznaczyłeś to linie K i L, które występują w złączu OBD w samochodzie. Zapewne linie sterownika LPG są wpięte do gniazda diagnostycznego w celu komunikacji jego z ECU i konfiguracji.
    Nie jest to ani RS232 ani serial w standardzie TTL.
  • Poziom 9  
    Zabrakło tutaj drugiej strony instrukcji, gdzie stoi jak byk, że to analog.
    Mea kulpa ;-)
    To, że gotowe kable mają 6-cio pinową wtyczkę to wiem.
    6 pinów nigdy nie jest wykorzystane do komunikacji bo i po co?
    12+ 12- 5+ GD txd rxd ... co ma być więcej?
    12V jest z aku 5V też jedynie Ground jest jako różnica.
    e-gas ma instrukcję, w której stoi, że nie musi być pełen interfejs.