Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas

03 Maj 2018 00:40 765 9
  • Poziom 9  
    Witam.
    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Bravo z 2009 roku.
    Ma on założoną (ponoć w serwisie fiata przy zakupie) instalację LPG.
    Sprawuje się ok ale... jest to jakiś włoski wynalazek (strona producenta: http://www.egas.online).
    Pasowało by kiedyś ją ustawić itd... Mam już dość jeżdżenia po serwisach LPG, które "jak znają to umieją".
    Sterownik:
    Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas
    Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas
    Mam nietypowy wtyk i tak sobie wykombinowałem, że to nie jest jakaś kosmiczna technologia ;-)

    Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas

    Jestem prostym inżynierem i tak myślę, że ten wtyk to 2 piny analogowe po RS232.
    Patrząc na schemat z ich instrukcji:
    Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas
    Powinno się udać podłączyć takim wynalazkiem:
    Fiat Bravo 2 - LPG i Bravo E-G@S / egas / e-g@s / e-gas
    Pisałem do nich i jak to Włosi... po co się męczyć odpisywaniem.
    Program od nich znalazłem na sieci. Przypomina to stag'a.

    Proszę o opinię
  • Poziom 23  
    Gotowe interfejsy do tego sterownika mają wtyczkę 6 pinową

    Przypuszczam, że jeżeli instalacja była montowana w serwisie Fiata to komunikacja ze sterownikiem LPG odbywa się przez złącze ODB w samochodzie.
    Piny, które oznaczyłeś to linie K i L, które występują w złączu OBD w samochodzie. Zapewne linie sterownika LPG są wpięte do gniazda diagnostycznego w celu komunikacji jego z ECU i konfiguracji.
    Nie jest to ani RS232 ani serial w standardzie TTL.
  • Poziom 9  
    Zabrakło tutaj drugiej strony instrukcji, gdzie stoi jak byk, że to analog.
    Mea kulpa ;-)
    To, że gotowe kable mają 6-cio pinową wtyczkę to wiem.
    6 pinów nigdy nie jest wykorzystane do komunikacji bo i po co?
    12+ 12- 5+ GD txd rxd ... co ma być więcej?
    12V jest z aku 5V też jedynie Ground jest jako różnica.
    e-gas ma instrukcję, w której stoi, że nie musi być pełen interfejs.
    Po co ci 6 pinów? Gdyby to była zaawansowana technologia to pin by był jeden
    (właściwie 2 bo Ground drugi).
    To jest analog. Napięcia + i - RS tak działa i nie próbujmy dokładać światłowodu ;-)
    Mieszanie OBD do LPG w 2009 roku.... tak naprawdę to tylko dlatego to robili, żeby zmusić do serwisu. Naprawdę tylko wykorzystywali wolne piny w OBD.
    Stag i inni też tak mają.
    INSTRUKCJA w załączniku.
  • Poziom 23  
    Factisek napisał:
    Zabrakło tutaj drugiej strony instrukcji, gdzie stoi jak byk, że to analog.
    Mea kulpa ;-)
    To, że gotowe kable mają 6-cio pinową wtyczkę to wiem.
    6 pinów nigdy nie jest wykorzystane do komunikacji bo i po co?
    12+ 12- 5+ GD txd rxd ... co ma być więcej?
    12V jest z aku 5V też jedynie Ground jest jako różnica.
    e-gas ma instrukcję, w której stoi, że nie musi być pełen interfejs.
    Po co ci 6 pinów? Gdyby to była zaawansowana technologia to pin by był jeden
    (właściwie 2 bo Ground drugi).
    To jest analog. Napięcia + i - RS tak działa i nie próbujmy dokładać światłowodu ;-)
    Mieszanie OBD do LPG w 2009 roku.... tak naprawdę to tylko dlatego to robili, żeby zmusić do serwisu. Naprawdę tylko wykorzystywali wolne piny w OBD.
    Stag i inni też tak mają.
    INSTRUKCJA w załączniku.


    Przeglądałem tą instrukcję zanim napisałem.
    Chodziło mi o to że gniazdo ma 6 pinów, a nie że tyle jest potrzebne jest do komunikacji.
    Jaki analog? RS-232 jest cyfrową magistralą. W instrukcji słowo analog jedynie występuje przy sądzie lambda.
    Akurat posiadam staga w swoim samochodzie i tam jest "serial TTL" tak samo jak w reszcie sterowników. Nie ma tam żadnego RS-232.
    Linia K i L to nie są wolne piny w OBD, są wykorzystywane do komunikacji z ECU.

    RS-232 vs. TTL Serial
    K-line/L-line
  • Poziom 23  
    Takim interfejsem USB-serial TTL to można podłączyć się np. do Staga, ale on ma wyprowadzone we wtyczce 12V, Rx, Tx, GND.
  • Poziom 18  
    Kolego kup jakiś polski sterownik używany albo najlepiej nowy z wiązką i mapsensorem i zrób przekładkę.
    Sterownik e-gas w porównaniu z dowolnym polskim komputerem gazowym to tak jakby porównywać trabanta ( e-gas) do mercedesa.

    O jakości tej instalacji może świadczyć jakich prymitywnych czujników ciśnienia gazu używają do sterownika e-gas.

    Jak wygląda przekładka sterownika lpg KME Nevo w miejsce sterownika e-gas możesz zobaczyć i poczytać
    https://lpgmasters.pl/alfa-romeo-instalacja-lpg-e-gas/

    Rozsądni ludzie rozumieją, że pływanie w przeremblu razem z czymś jeszcze nie ma sensu.
    Zakładam , że ciebie żadne argumenty nie przekonają bo jesteś napalony niezdrowo ale inni którzy maja tą instalację pójdą po rozum do głowy.
  • Poziom 9  
    Przekładkę brałem pod uwagę, ale średnio się mi uśmiecha.
    Jak pytałem o to, to musiał bym sterownik z całą wiązką kabli wymieniać.
    Dopuszczam myśl, że w końcu tak to się skończy ale na razie wszystko działa i chciałem chociaż się z tym dziadostwem połączyć i może jeszcze z rok pojeździć.
    Patrząc na ceny używanych zestawów to niekiedy lepiej kupić nowy, bo cena zbliżona.
    Zastanawiam się też jaki ten sterownik ewentualnie brać pod rozwagę.
  • Poziom 38  
    Stag qbox basic wystarczy i bedzie działac dobrze bez obd