Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sam 301d - Traktorek sam słaby na trzecim biegu

Pitros 18 03 Maj 2018 10:54 2115 94
  • #1 03 Maj 2018 10:54
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Witam! ;)

    Ostatnimi czasy stałem się posiadaczem ciągniczka "sam" na bazie :
    - silnik andoria 301d
    - skrzynia/ sprzęgło żuk (3 biegowa)
    - most żuk
    i mam kilka pytań odnośnie niego, a mianowicie zauważyłem,że na 3 biegu jest dosyć slaby, tzn pod lekkie wzniesienie nie potrafi na trzecim biegu sam bez nawet obciążenia wjechać, na dwóch pozostałych biegach (1,2) bez problemu.
    Napęd jest rozwiązany poprzez paski ( 2) od strony rozrządu ( koło pasowe 100mm), i na drugie koło pasowe (200mm) , potem przez wałek na sprzęgło i skrzynie.
    Czy gdybym zastosował koło pasowe 240mm zamiast 200m to uzyskałbym nieco większa sile ciągniczka, czy raczej jest to zbyteczne?

    A i jeszcze jedno ważne pytanie, sprzedający który przed sprzedażą remontował silnik ( nowy cylinder, regenerowany wał , sekcje pompy, końcówka wtrysku), powiedział, abym po pół roku użytkowania usunął taka gruba podkładkę pod pompa, ponieważ ona, zmienia kąt wtryski, przez co ułatwia rozruch silnika, i czy to prawda ?.
    Czy teraz przez ten zmieniony kąt wtrysku silnik może być troszkę słabszy niż bez tej podkładki?

    0 29
  • Pomocny post
    #2 03 Maj 2018 11:33
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Zwiększenie stosunku przekładni zwiększy siłę napędową- ale jednocześnie zmniejszy prędkość. Co do reszty- nic nie podpowiem, nie znam tego silnika.

    0
  • Pomocny post
    #5 05 Maj 2018 15:22
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Witam kolego serdecznie.
    Prze de wszystkim podstawowe pytanie do czego używasz tego ciągniczka? Bo jeśli do wożenia drewna, piachu, kamieni i siebie to przełożenie 1:2 czyli takowe jakie teraz masz w zupełności ci wystarczy, jeśli jednak zamierzasz na przykład zastosować tura bądź też coś w przyszłości ładować to z takowym przełożeniem ci się to nie uda bo zrobisz sobie krzywdę lub coś rozwalisz, sam mam takie przełożenie i przy rozładunku czegoś ciężkiego na prawdę wydaje się za szybki. Mój silnik to jednak benzyniak na obrotach od 800 do 6000. Sam u siebie zamierzam zmienić przełożenie na co najmniej 1:4 gdyż takowe jest najlepsze lecz zrobię to na trybach od kopaczki konnej lub przekładni jakiejś choć może być to nieco głośniejsze od pasków.
    Im większe przełożenie tym większa moc ciągniczka ale za to wolniejszy. Pomiędzy przełożeniem 1:2 a 1:4 jest drugie tyle różnicy wież mi.
    Pytanie jeszcze jakie masz półosie w moście? W jaki sposób skrócone? Bo jeśli spawane to je urwiesz nawet na przełożeniu 1:2 co mi się udało dlatego teraz mam półosie ucięte i końcówki frezowane i trzyma już 2 rok. Uważaj na tą skrzynię od żuka bo o ile na 1 i wstecznym jest nie do zabicia o tyle na 2 i 3 jest dosyć delikatna jak na konstrukcje traktorkowe.

    Pitros 18 napisał:
    a mianowicie zauważyłem,że na 3 biegu jest dosyć slaby, tzn pod lekkie wzniesienie nie potrafi na trzecim biegu sam bez nawet obciążenia wjechać

    3 bieg w skrzyni żukowskiej jest biegiem bezpośrednim realizowanym za pomocą przesówki czyli obroty wtedy masz takie same na wejściu jak i na wyjściu. Most od żuka ma przełożenie rzekomo 1:5.

    0
  • #6 05 Maj 2018 20:38
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Dziękuje za odpowiedz !
    Przede wszystkim będę go używał do przewożenia drewna, lub jakiegoś drobnego kamienia, dodatkowo w przyszłym roku po dorobieniu pługa, chciałbym spróbować zaorać swoja działkę.
    Też zauważyłem, że dużym dla silnika obciążeniem jest popa podnośnika, oraz alternatora, i chyba tez w jakiś sposób go osłabia prawda ?

    Czyli reasumując najlepiej będzie go porostu na obecną chwile zostawić , i nie bawić się w wymianę kół pasowych na napędzie wałka sprzęgła, oraz na napędzie z rozrządu ?

    Cytat:
    Pytanie jeszcze jakie masz półosie w moście? W jaki sposób skrócone?

    Wydaje mi się, ze nie było nic kombinowane.

    0
  • Pomocny post
    #7 05 Maj 2018 21:30
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna stawia spore obciążenie.
    Sam alternator nie stawia dużego obciążenia dla silnika przy normalnym jego obciążeniu czyli akumulator i ewentualnie jakieś zaroweczki, obciążenie możesz na nim poczuć dopiero załączajac wszystkie światła w pojeździe jeśli takowe posiadasz. Ważne też?czy masz alternator czy pradnice i od jakiego pojazdu.
    Co do półosi to jeśli pojazd jest wąższy niż samochód to półosie mosialy być skracane pytanie tylko czy obcinane i spawane czy też obcinane i frezowane.
    Reasumując jeśli potrzebny ci tylko do worzenia rzeczy to ja bym tego nie ruszał a jedynie zadbał porządnie o silnik czyli na czas wymiana olejów itp. W sumie wiesz chociaż jaki olej został do silnika wlany? Ja kiedyś jak miałem andorie to lałem zawsze 10W40 dizlowskiego i chodziła glancys cancys a wszyscy odradzali, że 10w40 to za gesty ;)

    0
  • #8 05 Maj 2018 21:49
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Alternator jest od fiata 126p, tak samo jak i rozrusznik.
    Myślałem nad tym, aby na czas kiedy nie będę używał podnośnika po prostu rozepnę układ, tyle lżej będzie miał silnik.

    Generalnie silnik jest w dobrym stanie, jak pisałem wcześniej jest po remoncie (nowy cylinder, regenerowany wal itp). Olej zamierzam wymienić gdzieś koło wakacji.

    I takie jeszcze jedno pytanie, zauważyłem, ze olej hydrauliczny troszkę się pieni, poza tym ile powinno być go w zbiorniczku wyrównawczym, bo teraz mam go około 3/4 zbiornika .

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Maj 2018 22:15
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Jeśli olej w zbiorniku się pieni to jest źle wykonany zbiorniczek wyrownawczy lub oleju jest za mało. Aby olej się nie pienił wszystkie przyłącza powinny być wykonane poniżej poziomu oleju czyli możliwie jak najniżej. W ładowarkach, koparkach itp. przyłącza oleju w zbiornikach są wspawane własnie na samym dole dzięki czemu olej się tam nie pieni. Olej może się też pienic gdy jest gorący choć to raczej mało prawdopodobne. Układ z pompą rozepnij i sprawdź ale jeśli nie będzie lżej dla silnika to zostaw tak jak było. Oleju w zbiorniku powinno być ponad połowa zbiorniczka czyli 3/4.

    Ogólnie jest to mały silniczek więc albo maszyna jest mega ciężka albo remont wykonany błędnie. Przy masie całego traktorka wynoszącej 500-600kG powinien sobie bez problemu radzić na 3 biegu bez obciążenia typu przyczepka.

    Ogólnie silniki andorii to bardzo dobre silniki ale nie ma do nich już części więc jakoś tak nie do końca chce wierzyć w ten nowy cylinder. No chyba, że jestem nie doinformowany ale kiedyś jak szukałem nowego cylindra do andorii to nie udało mi się znaleźć go.

    0
  • #10 06 Maj 2018 08:42
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Tzn na prostej to bardzo ładnie się zbiera, ale już pod niewielkie wzniesienie nie daje rady na trzecim biegu.
    A jak bez rozkręcania silnika mogę sprawdzić czy silnik był regenerowany?

    Dodano po 10 [godziny] 14 [minuty]:

    I mam takie jeszcze może głupie pytanie, mam rozumieć , że zbiornik wyrównawczy musi być baaardzo szczelny , nie powinien w żaden sposób być nie szczelny?

    0
  • #11 06 Maj 2018 09:02
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Regeneracja to dla jednej osoby wymiana zużytych czesxi na nowe, malowanie, szlifowanie itp. A dla drugiej osoby regeneracja to tylko i wyłącznie malowanie także każdy irterpretuje to inaczej. Najprościej sprawdzić czy silnik był po regeneracji poprzez zmierzenie kompresji sprężania co bardzo wiele wyjaśni i o ile w silniku samochodowym diesla jest to możliwe o tyle w tym modelu andorii nie wiem czy jest taka możliwość, musiałby się wypowiedzieć ktoś kto zna ten silnik od góry do dołu. Czy silnik kopci na niebiesko? Ubywa oleju(przepala olej)?
    Pisząc zbiorniczek wyrownawczy masz za pewne na myśli zbiorniczek do hydrauliki. Otóż takowy zbiorniczek powinien mieć na samej górze korek odpowietrzający lub w przypadku jego braku dziurkę średnicy 1-2mm aby w środku zbiornika nie wytwarzało się nadmierne ciśnienie. Istnieją oczywiście instalacje ciśnieniowe z zbiornikami szczelnie zamkniętymi spotykane w ładowarkach przegubowych na przykład ale tam panują inne ciśnienia i są deczko grubsze zbiorniki przystosowane do wytrzymywania odpowiednich ciśnień. Pamiętaj, że dziurką nie może być zbyt duża bo gdy będzie za duża to olej szybko straci swoje właściwości smarne i zrobi się jak woda.

    0
  • #12 06 Maj 2018 09:57
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Ogólnie rzecz biorąc siwy dym pojawia się tylko podczas odpalania ( jak jest zimny) i to bardzo rzadko, za to jak mu docisnę gazu, lub jest obciążony to lekko kopci na czarno. Oleju nawet nie zauważyłem, aby ubywało, lub żeby go przepalał stan nawet dobrze się utrzymuje, za to zauważyłem malutki wyciek oleju od spodu pokrywy wałka rozrządu, ale to zaledwie kilaka kropelek.

    W zbiorniczku nie mam żądnego otworu w korku , także będę musiał takowy wykonać, aby tego zbiornika nie rozsadziło.

    0
  • #13 06 Maj 2018 11:28
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Zbiorniczek zapewne masz zrobiony z jakiejś gasnicy albo butli gazowej więc raczej go nie rozsadzi ale za to może Ci wywalić uszczelniacz na pompie lub gdzieś się rozszczelnic układ pomiędzy pompą a zbiornikiem. No chyba, że ten zbiornik jest jakiś strasznie cieniutki to bez problemu go rozsadzi lub uszkodzi.
    Jeśli oleju nie ubywa a przy odpalaniu kopci na siwo to biorąc pod uwagę wiek silnika uważam, że jest to dopuszczalne choć kopcenie na siwo przy odpalaniu oznacza, że kompresja nie jest idealna.

    0
  • #14 06 Maj 2018 12:21
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Rozumiem, no tak silniczek jest z 1975 takze lekkie kopcenie mu mozna wybaczyć.
    Kurcze zastanawiam sie czy nie zmienic mu jednego kola pasowego zamotowanego na wyjsciu z wałka rozrzdu . Teraz mam zamontowane 100mm a myslalem nad zamontowaniem 70mm . Glownie zależy mi na sile uciagu.

    0
  • #15 06 Maj 2018 19:10
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Jeśli na silniku założysz koło mniejsze nić 65mm (6,5cm) to paski zaczną ci się ślizgać przy większym obciążeniu gdyż zmniejszy się kąt oraz opasanie paskiem koła dlatego 70 jeszcze ujdzie choć jeśli paski się będą grzać przy większych ciężarach to będziesz musiał wtedy coś wymyśleć. Ja przy projektowaniu swojego od razu wsadziłem 3 paski klinowe 17mm i mimo to zauważyłem, że przy mocnym męczeniu sprzętu(rozpychanie ziemi np) paski są dosyć ciepłe choć nie zauważyłem by się ślizgały, przy wożeniu ciężkich rzeczy na przyczepie są zimne.
    Ogólnie możesz zrobić w ten sposób, że na silniku dać koło 70 a na sprzęgle dać koło 250mm.

    0
  • #16 06 Maj 2018 19:22
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Rozumiem, narazie bym zastosował tylko to 70mm .
    Ciekaw jestem jak to mu wpłynie na siłe uciagu.

    Zastosowanie 70mm +250mm chyba znacząco by wplynelo na sile uciagu? Za to prędkość pewnie by bardzo spadła.

    0
  • #17 06 Maj 2018 19:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Pitros 18 napisał:
    a mianowicie zauważyłem,że na 3 biegu jest dosyć slaby

    A czego się spodziewałeś po 7KM i 24NM?

    Silnik 126p ma ok 22KM i 43NM i wyżej się kręci więc na jedno by ci wyszło jak byś go zastosował PnP do Twojej konstrukcji.

    0
  • #18 06 Maj 2018 20:29
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Cytat:
    Silnik 126p ma ok 22KM i 43NM i wyżej się kręci więc na jedno by ci wyszło jak byś go zastosował PnP do Twojej konstrukcji.


    PnP czyli . . .? Mógłbyś to wyjaśnić.

    0
  • #19 06 Maj 2018 22:56
    wojtek1234321
    Poziom 29  

    Pitros 18 napisał:
    PnP czyli . . .? Mógłbyś to wyjaśnić.

    PnP czyli chodzi o Plug and Play, czyli "podłączasz i jedziesz". :D

    0
  • #20 06 Maj 2018 23:47
    E8600
    Poziom 34  

    Kolego coś czarno widzę ten remont, że był robiony chyba na zasadzie rozbiorę wyczyszczę i złoże na tych samych częściach.

    Paski się nie ślizgają?
    Przełożenie też mi nie pasuje coś w twoim silniku miałem styczności a takimi wynalazkami i miały one 1:1 z tym, że miały przekładnię odwracającą kierunek obrotów.
    Kolega niech napisze za ile kupił to będzie wiadomo czy był remont czy nie. Te silniki są słabe i drogie w naprawie już silnik malucha mocniejszy.

    Wujek ma takie cudo z silnikiem S301 czyli słabszym od S301d ale do wożenia drzewa daje radę a silnik też już zajechany.

    0
  • #21 07 Maj 2018 10:08
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Dziś zrobiłem mała próbę, a mianowicie pojeździłem nim po nie małych górkach, i zauważyłem z założonym paskiem od pompy hydrauliki, jest zauważalnie słabszy. Bez paska dużo szybciej zbiera się na obroty i jest znacząco mocniejszy. Nawet na trzecim biegu całkiem fajnie się zbierał, i jest troszkę chyba za szybki , także chyba na pewno, wymienię mu jedno z kół pasowych a mianowicie z 100m na 70mm.
    Gdzieś w przyszły weekend będę miał u się małą ścinkę w lesie i tam wypróbuje jego możliwości, a teren jest niełatwy i górzysty.

    0
  • #22 07 Maj 2018 12:38
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Pitros 18 napisał:
    Gdzieś w przyszły weekend będę miał u się małą ścinkę w lesie i tam wypróbuje jego możliwości, a teren jest niełatwy i górzysty.

    Nie chcesz chyba przez to powiedzieć, że będziesz drzewa nim targał? :-D
    Pitros 18 napisał:
    Dziś zrobiłem mała próbę, a mianowicie pojeździłem nim po nie małych górkach, i zauważyłem z założonym paskiem od pompy hydrauliki, jest zauważalnie słabszy.

    Olej zwłaszcza gdy gęsty lub zimny stawia na prawde spore opory dla pompy hydraulicznej dzięki czemu ten silnik bez problemu zahamowuje. Jakie masz przełożenie względem pompy hydraulicznej? Gdy olej się rozgrzeje stawia mniejszy opór ale skoro bez dotykania dźwigni rozdzielacza ci zdławia silnik to przy dotknięciu dźwigni(podnoszenie czegoś) za pewne silnik mocno słabnie lub gaśnie, zgadza się?
    Ja osobiście sam mam traktorka z silnikiem benzynowym i uważam, że silniki benzynowe się do takich konstrukcji nie za bardzo nadają. Zdecydowanie bardziej nadawałby się jakiś dieselek od samochodu osobowego, na przykład od poloneza traka o pojemności 1.9 lub chociażby o pojemności 1.6 od starego golfiaka lecz takowy już ciężko dostać. Dieselek w stosunku do benzyniaka nawet chyba mniej pali.

    0
  • #23 07 Maj 2018 13:01
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Cytat:
    Nie chcesz chyba przez to powiedzieć, że będziesz drzewa nim targał? :-D


    Tzn nie przesadnie duże, tak max grubość 10,15cm ;)

    Cytat:
    Jakie masz przełożenie względem pompy hydraulicznej?


    Jest tak, napęd pochodzi z koła pasowego (jeden pasek 13) 140mm zamontowanego na kole zamachowym, a na pompce mam koło pasowe wielkości 70mm. Pompa to a18x.

    Cytat:
    Gdy olej się rozgrzeje stawia mniejszy opór ale skoro bez dotykania dźwigni rozdzielacza ci zdławia silnik to przy dotknięciu dźwigni(podnoszenie czegoś) za pewne silnik mocno słabnie lub gaśnie, zgadza się?


    Podczas jak coś podnoszę na podnośniku ( max 100kg), i gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, to tak silnik lekko słabnie, za to na pełnych obrotach i większych obrotach nie zauważyłem zmiany. Oczywiście jak próbowałem podnieś coś naprawdę ciężkiego to nawet na wysokich obrotach silnika słychać,że ma jakiś opór.

    0
  • #24 07 Maj 2018 13:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    LENIWIEC_PL napisał:
    Ja osobiście sam mam traktorka z silnikiem benzynowym i uważam, że silniki benzynowe się do takich konstrukcji nie za bardzo nadają.


    Czemu nie, sąsiad ma właśnie 126p i koła 16 jodełka i spokojnie sobie radzi z 2 wozami drzewa po asfalcie, na ziemi 1 wóz ciąga bez problemu.

    Inny ma forda 1,8D i powiem że szału nie robi jest dużo mocniejszy ale d... nie urywa.

    0
  • #25 07 Maj 2018 14:35
    marek49ae
    Poziom 23  

    Posiadam takowy sprzęt, na podzespołach żuka z silnikiem S301d. Napęd jest przekazywany z wałka rozrządu z szajbą 130mm na wałek z szajbą 270mm na 3 paski 17 , połączony ze sprzęgłem żuka i skrzynią 3-biegową żuka i mostem żuka, na kołach 16 jodełka. Prędkość nie jest powalająca, ale siły mu nie brakuje, bardziej masy. Na 1 biegu nie ma możliwości go zdusić, tylko dołki kopie. Największy ładunek jaki wiozłem to 2 tony piachu na przyczepce jednoosiowej, na trójce trochę dymił, na dwójce bez problemu. Napęd na pompę olejową z c-330 mam zrobiony na wale korbowym z zębatką motorową 75mm, przekazywany na pompę łańcuchem. Pompa jest na wałku ze sprzęgłem kłowym i ma zębatkę 170mm. Nie ma odczuwalnej różnicy przy jeździe z pompą i bez. Jest tylko odczuwalne gdy przytrzymam na rozdzielaczu i siłownik całkiem się schowa lub wysunie. Podnosi bez problemu co posiadam, nawet sam siebie( siłownik dwustronny). Co do części do silnika to są dostępne wszystkie jakie istnieją. Posiada je gość z Sędziszowa Małopolskiego, ogłasza się na OLX. Robiłem tamtej zimy kapitalny remont silnika ( wał z łozyskami, tłok i pierścionki, cylinder, głowica, pompa wtryskowa, wtryskiwacz) koszt ok 1300zł, wszystkie części ma w domu. Po tym remoncie silnik jak nowy, przed remontem był w stanie agonalnym, 10 lat stał na polu nieodpalany. Jeżeli kolego potrzebujesz fotek, lub wymiarów jak mam rozwiązane, pisz.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pitros 18 napisał:
    Tzn nie przesadnie duże, tak max grubość 10,15cm
    Takie brzozy to ja nim wyrywałem z korzeniami, po kilkukrotnym szarpnięciu.

    0
  • #26 07 Maj 2018 15:06
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Cytat:
    Posiadam takowy sprzęt, na podzespołach żuka z silnikiem S301d. Napęd jest przekazywany z wałka rozrządu z szajbą 130mm na wałek z szajbą 270mm na 3 paski 17 , połączony ze sprzęgłem żuka i skrzynią 3-biegową żuka i mostem żuka, na kołach 16 jodełka.


    Czyli układ identyczny jak i u mnie z tym, że jak wcześniej pisałem u mnie jest tak : 100mm koło pasowe na kole od strony wałka rozrządu i 200mm ok strony wałka do sprzęgła. Czyli wychodzi na to, ze jak bym mu zmienił koła pasowe np na 70mm i zostawił 200m to troszkę na sile by zyskał ? Jak sadzisz ?

    Tak to wygada :
    Sam 301d - Traktorek sam słaby na trzecim biegu

    Sam 301d - Traktorek sam słaby na trzecim biegu

    Czy mógłbyś mi przesłać tutaj na forum swoje fotki jak jest rozwiązany napęd ?

    0
  • #27 07 Maj 2018 16:12
    E8600
    Poziom 34  

    Pitros 18 napisał:
    100mm koło pasowe na kole od strony wałka rozrządu i 200mm

    Przełożenie jest ok wnioskuje po tym gdyż robiąc napęd od strony koła zamachowego robiło się 1:1 natomiast na wałku rozrządu masz niższe obroty o połowę względem wału. Jeśli dasz mniejsze koło paski się będą bardziej ślizgać (mniejsza powierzchnia styku). Jedyne zwiększenie ilości pasów mogło by pomóc.

    Wadą twojego rozwiązania jest właśnie napęd od strony rozrządu mianowicie są tam 2 razy niższe obroty to 2 razy większy moment czyli większe ryzyko ślizgania paska. Stosując połączenie pasowe od strony koła zamachowego już wtedy paski się lubiły ślizgać natomiast od strony rozrządu będą się ślizgać jeszcze bardziej.

    Mój wujek ma połączenie na łańcuchu od strony koła zamachowego jak pisałem 1:1 (ta sam skrzynia i ten sam most brak podnośnika).

    Jeszcze jedno jak był remont to sprawdź czy masz dobrze dokręcone i zabezpieczone koła zamachowe gdyż lubią pękać.

    0
  • #28 07 Maj 2018 18:47
    LENIWIEC_PL
    Poziom 15  

    Autorze tematu sądząc po zdjęciach dodanych przez ciebie stwierdzić mogę jedynie tyle, że masz źle dobrane przełożenie względem pompy hydraulicznej. Pompa ta jest zębata i będzie dawać ciśnienie już od 1 obrotu jeśli jest sprawna oczywiście. Z reguły w konstrukcjach własnych z silnikami andorii przełożenie względem pompy hydraulicznej wynosiło 1:1 czyli takie same kółko na silniku jak i pompie hydraulicznej w silnikach benzynowych zaś przełożenie dla takiej pompy to zapewne gdzieś 1:3. Pompa ta pochodzi od wózka widłowego i ma wydajność 8cm3/obr oraz ciśnienie jakie jest w stanie wytworzyć to 200 bar z czego może pracować na obrotach max 3500.

    0
  • #29 08 Maj 2018 12:26
    Pitros 18
    Poziom 14  

    Czyli krótko mówiąc czeka mnie jeszcze wymiana kół pasowych na pompie .
    Jednak wpier będę chciał wymienic na silniku , aby zwiekszyc mu siłe uciągu, bo teraz bardziej mi na tym zależy.

    0