Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 - Obrotomierz nie działa, kontrolka oleju i ręcznego się świeci

elektroinformatyk 03 Maj 2018 17:19 903 7
  • #1 03 Maj 2018 17:19
    elektroinformatyk
    Poziom 4  

    Witam serdecznie,
    Posiadam samochód VW Golf 4 1.9 TDI 110KM i dzisiaj po jego odpaleniu i ruszeniu z miejsca zapaliła się czerwona kontrolka oleju wraz z sygnałem dźwiękowym, kontrolka nie migała tylko paliła się cały czas.
    Wyłączyłem silnik i sprawdziłem poziom oleju - w normie.

    Po ponownym odpaleniu silnika sytuacja ta sama. Do póki nie ruszę z miejsca kontrolka się nie świeci, dopiero po ruszeniu, zapala się.
    Co więcej wczoraj zauważyłem, że mam cały czas twardy pedał hamulca, poprzenio miałem taki efekt jak mechanik odpiął wężyk od podciśnienia na trójniku, więc sprawdziłem czy i tym razem przyczyna nie jest podobna, okazało się że wszystko jest na swoim miejscu.

    Od jakiegoś czasu zdarza się, że po zgaszeniu silnika i próbie zapalenia go spowrotem w krótkim odstępie czasu (do dwóch minut) rozrusznik kręci ale nie chce odpalić, dopiero po odczekaniu kilku/kilkunastu minut odpala bez najmniejszego problemu, ale zdarza się to bardzo rzadko.


    Czy te problemy mogą mieć ze sobą jakiś związek? Jakieś pomysły co to może być? W najbliższym czasie udam się do mechanika w celu sprawdzenia ciśnienia oleju, jednak zastanawia mnie fakt dlaczego kontrolka zapala się dopiero przy ruszeniu i nie mruga.

    0 7
  • #2 03 Maj 2018 17:29
    yanes
    Poziom 23  

    Też mam taki objaw w Octavii ale przy minusowych temperaturach, nawet ASO nie wiedziało co to jest.Ciśnienie oleju dobre, czujnik też,rozłożyli ręce. Najadłem się strachu a w moim przypadku ten komunikat powodują zabrudzone lub uszkodzone sondy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. U mnie pomaga dolanie dolanie Borygo do stanu max .

    0
  • #3 03 Maj 2018 17:39
    elektroinformatyk
    Poziom 4  

    yanes napisał:
    Też mam taki objaw w Octavii ale przy minusowych temperaturach, nawet ASO nie wiedziało co to jest.Ciśnienie oleju dobre, czujnik też,rozłożyli ręce. Najadłem się strachu a w moim przypadku ten komunikat powodują zabrudzone lub uszkodzone sondy w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. U mnie pomaga dolanie dolanie Borygo do stanu max .


    Wszystkie płyny sprawdzam na bieżąco(no może poza tym od wspomagania, ale nie czuję żeby coś się ze wspomaganiem działo), płyn chłodniczy jest mniej więcej w 8/10 między wskazaniem minimum a maksimum, oczywiście spróbuję dolać do maksimum ale nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak poziom płynu chłodniczego może powodować zapalenie kontrolki ciśnienia oleju a nie zapala kontrolki od poziomu płynu chłodzącego. Czy jest to może jakoś ze sobą powiązane?
    I czy w przypadku Skody kontrolka również odpalała się dopiero po ruszeniu z miejsca?

    0
  • #4 03 Maj 2018 17:44
    yanes
    Poziom 23  

    Oczywiście, odpaliłem silnik pochodził chwilkę, wsteczny i po chwili pii,pii,pii wielka czerwona kontrolka.Co prawda już za drugim odpaleniem nic się nie zaświecało i mogłem jechać.Też w to nie wierzyłem ale na forum OCP większość już wie dlaczego świeci się akurat ta kontrolka.W Twoim przypadku nie upieram się, że może tak być ale warto spróbować.

    0
  • #5 03 Maj 2018 19:43
    Dawid W
    Poziom 14  

    A czy ta kontrolka nie zapala się przypadkiem powyżej 2000 obrotów? I nie lekcewazył bym jej Miałem przypadek że silnik się zatarł i czujnik pokazywał ciśnienie znaczy gasła kontrolną podłączona na krótko Co do pedału hamulca nie szukał bym wspólnego mianownika

    0
  • #6 03 Maj 2018 19:52
    elektroinformatyk
    Poziom 4  

    Dawid W napisał:
    A czy ta kontrolka nie zapala się przypadkiem powyżej 2000 obrotów? I nie lekcewazył bym jej Miałem przypadek że silnik się zatarł i czujnik pokazywał ciśnienie znaczy gasła kontrolną podłączona na krótko Co do pedału hamulca nie szukał bym wspólnego mianownika


    Faktycznie przed chwilą sprawdziłem i kontrolka zapala się dopiero po dodaniu gazu ale nie sprawdziłem ile obrotów było. Jaka była przyczyna w tamtym przypadku?

    0
  • #7 03 Maj 2018 20:06
    Dawid W
    Poziom 14  

    Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów

    0
  • #8 04 Maj 2018 12:30
    elektroinformatyk
    Poziom 4  

    Dawid W napisał:
    Nie mam pojęcia Silnik stanął i z punktu ekonomicznego się nie opłaca dalej robić VW ma tak dziwnie że zaczyna mierzyć ciśnienie od 2000 obrotów


    Rozumiem.. w takim razie czekam na kolejne podpowiedzi do czasu aż udam się do mechanika.

    Dodano po 16 [godziny]:

    Dziś zauważyłem że nie działa obrotomierz (nie wiem jak mogłem to przeoczyć) a co więcej kontrolka od oleju zapala się po chwili nawet jak gazu nie dodam. Zaraz po niej zaczyna migać kontrolka od ręcznego, więc obstawiam że to wina licznika. To by mogło tłumaczyć również problemy z zapaleniem, co więcej dzis jak go za pierwszym razem zapaliłem i obrotomierz działał to kontrolka od oleju się nie zapaliła.

    Czy to faktycznie może być licznik, czy może coś innego?
    Jeśli licznik to co mogło się uwalić? Idzie to dokupić i wymienić bez ingerencji w immo i inne tego typu rzeczy, czy zostaje elektryk?

    0