Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

mateo120 04 May 2018 18:27 6870 30
  • #1
    mateo120
    Level 6  
    Witam,
    Piszę do Państwa z wielką prośbą o pomoc. Potrzebuje przerobić baterię NICD na LIION. Będzie mi ona służyć we wkrętarce. Potrzebuje zrobić to do ok 8 sztuk bo chciałbym u siebie przerobić tak wszystkie wkrętarki. Niestety moje wszystkie pomysły już się skończyły. Kupiłem kilka różnych układów BMS niestety każdy z nich rozłącza pod większym obciążeniem , oprócz jednego. Podłączyłem również ze sobą 3 ogniwa bez układu ale rozładowały się ogniwa do zera. Proszę o pomoc w przerobieniu układu bądź może schemat jakiegoś nowego. Opis układów które kupiłem.Będę je ładował ładowarką do baterii liion co rozłącza jak osiągnie bateria napięcie 12.6v czyli płytki potrzebuje z balanserem.

    1.Układ wyciągnięty ze starej wkrętarki gdzie skończyły się ogniwa. Radzi sobie nawet nieźle tylko przy biegu 2 przy większym obciążeniem trzymając ręka rozłącza się.
    2. Układ radzi sobie znakomicie przy obciążeniach, ale niestety przy włączaniu nie da rady ruszyć silnika bardzo powoli trzeba wciskać włącznik i jak się rozbuja wytrzymuje bardzo duże obciążenia.
    3.Układ działa prawidłowo tylko praktycznie nie wytrzymuje żadnego obciążenia.
    4. Układ znakomity wytrzymuje potężne obciążenia. Niestety kupiłem cały gotowy pakiet za duże pieniądze wartości wkrętarki a ogniwa posiadam jedynie potrzebuje płytki bms.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcieTest Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcieTest Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcieTest Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
  • #2
    płetwa
    Level 32  
    Podstawowe pytanie. Cóż to są za ogniwa?
  • #3
    mateo120
    Level 6  
    płetwa wrote:
    Podstawowe pytanie. Cóż to są za ogniwa?


    nowe ogniwa samsung inr18650 - 25r oraz samsung inr18650 - 15L
  • #4
    krzysiek_krm
    Level 40  
    mateo120 wrote:
    nowe ogniwa samsung inr18650 - 25r oraz samsung inr18650 - 15L

    z danych katalogowych wynika, że mają dość duży ciągły prąd obciążenia 18 - 20 A, chyba że dałeś sobie wcisnąć podróbki.
    Pytanie, czy ten prąd jest wystarczający, mierzyłeś go jakoś pod obciążeniem Twojej wkrętarki ?
    mateo120 wrote:
    ładowarką do baterii liion co rozłącza jak osiągnie bateria napięcie 12.6v

    Czyli będziesz używał konfiguracji 3S, czy to nie za mało ?
    Rozładowane ogniwo Li-Ion ma napięcie około 2.9 V, w pełni naładowane około 4.2 V, czyli Twój pakiet będzie miał napięcie od 8.7 V do 12.6 V, czy ta dolna granica nie jest zbyt mała ?
  • #5
    mateo120
    Level 6  
    krzysiek_krm wrote:
    mateo120 wrote:
    nowe ogniwa samsung inr18650 - 25r oraz samsung inr18650 - 15L

    z danych katalogowych wynika, że mają dość duży ciągły prąd obciążenia 18 - 20 A, chyba że dałeś sobie wcisnąć podróbki.
    Pytanie, czy ten prąd jest wystarczający, mierzyłeś go jakoś pod obciążeniem Twojej wkrętarki ?
    mateo120 wrote:
    ładowarką do baterii liion co rozłącza jak osiągnie bateria napięcie 12.6v

    Czyli będziesz używał konfiguracji 3S, czy to nie za mało ?
    Rozładowane ogniwo Li-Ion ma napięcie około 2.9 V, w pełni naładowane około 4.2 V, czyli Twój pakiet będzie miał napięcie od 8.7 V do 12.6 V, czy ta dolna granica nie jest zbyt mała ?


    Nie, są to w pełni oryginalne baterie. Niestety nie sprawdzałem jakie obciążenie ma wkrętarka, jutro to sprawdzę. Ogniwa sobie poradzą bez problemu ponieważ podłączając wkrętarkę bezpośrednio pod ogniwa to prędzej spali się silnik niż rozłączy urządzenie. Pakiet nr 4 jest doskonały ponieważ ładuje się idealnie każde ogniwa do 4.2v a rozładowuje się do 10v jako cały pakiet. Wytrzymuje każde obciążenie. 3s nie jest za mało bo daje sobie rade również pakiet nr 1 oraz 2 tylko ma problem z uruchomieniem silnika jak już ruszy to się nie da go zatrzymać.
  • #6
    płetwa
    Level 32  
    mateo120 wrote:

    1.Układ wyciągnięty ze starej wkrętarki gdzie skończyły się ogniwa. Radzi sobie nawet nieźle tylko przy biegu 2 przy większym obciążeniem trzymając ręka rozłącza się.
    2. Układ radzi sobie znakomicie przy obciążeniach, ale niestety przy włączaniu nie da rady ruszyć silnika bardzo powoli trzeba wciskać włącznik i jak się rozbuja wytrzymuje bardzo duże obciążenia.
    3.Układ działa prawidłowo tylko praktycznie nie wytrzymuje żadnego obciążenia.
    4. Układ znakomity wytrzymuje potężne obciążenia. Niestety kupiłem cały gotowy pakiet za duże pieniądze wartości wkrętarki a ogniwa posiadam jedynie potrzebuje płytki bms.


    Ad.1 Czy ten układ, po regeneracji pracuje z tą samą wkrętarką z której został wymontowany? Jeśli tak, to ogniwa są oszukane i pod obciążeniem napięcia spada, co powoduje rozłączanie.
    AD.2 Wychodzi na to że BMS nie radzi sobie z prądem udarowym przy starcie. Przy starcie może popłynąć prąd kilkanaście razy wyższy od nominalnego.
    Ad.3 Co oznacza- działa prawidłowo?
    Ad.4 Nie rozumiem z tego nic.
  • #7
    mateo120
    Level 6  
    płetwa wrote:
    mateo120 wrote:

    1.Układ wyciągnięty ze starej wkrętarki gdzie skończyły się ogniwa. Radzi sobie nawet nieźle tylko przy biegu 2 przy większym obciążeniem trzymając ręka rozłącza się.
    2. Układ radzi sobie znakomicie przy obciążeniach, ale niestety przy włączaniu nie da rady ruszyć silnika bardzo powoli trzeba wciskać włącznik i jak się rozbuja wytrzymuje bardzo duże obciążenia.
    3.Układ działa prawidłowo tylko praktycznie nie wytrzymuje żadnego obciążenia.
    4. Układ znakomity wytrzymuje potężne obciążenia. Niestety kupiłem cały gotowy pakiet za duże pieniądze wartości wkrętarki a ogniwa posiadam jedynie potrzebuje płytki bms.


    Ad.1 Czy ten układ, po regeneracji pracuje z tą samą wkrętarką z której został wymontowany? Jeśli tak, to ogniwa są oszukane i pod obciążeniem napięcia spada, co powoduje rozłączanie.
    AD.2 Wychodzi na to że BMS nie radzi sobie z prądem udarowym przy starcie. Przy starcie może popłynąć prąd kilkanaście razy wyższy od nominalnego.
    Ad.3 Co oznacza- działa prawidłowo?
    Ad.4 Nie rozumiem z tego nic.


    1. Układ wymontowany z jakieś baterii z utylizacji. Pracuje z każdą wkrętarką bardzo dobrze tylko przy większym obciążeniu na biegu 2 rozłącza układ.
    2. zgadzam się z Panem ponieważ bez żadnego obciążenia na żadnej wkrętarce nie da rady ruszyć
    3. Ładuje każde ogniwo do 4.2v i rozładowuje do 10v. W każdej wkrętarce na biegu 1 działa nawet ok , niestety przy biegu 2 jakiekolwiek
    obciążenie to rozłącza
    4. Pakiet idealny kupiony nowy gotowy ale cena niestety za wysoka. Nie rozłącza przy obciążeniach w żadnej wkrętarce, po prostu jest idealny , tylko niestety nigdzie go nie mogę znaleźć jako gotowy jakby był produkowany na zamówienie
  • #8
    krzysiek_krm
    Level 40  
    Może rzuć okiem na układy zabezpieczające Li-Ion 3S
    https://www.bto.pl/kat/242/108v111v-(3s)
    są tam w wersji do 30 A obciążenia ciągłego i około 60 A szczytowego.
    Niektóre z nich mają balansowanie, mam jednak wrażenie, że jest ono dość mało efektywne. Moim zdaniem powinieneś zaopatrzyć się w porządną ładowarkę z możliwie sensownym i efektywnym balansowaniem.
    Pakiety powinieneś zbudować korzystając ze zgrzewanych blaszek o dostatecznie dużym przekroju, połączenia muszą być rzecz jasna możliwie krótkie.
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    Chyba popełniasz błąd dopasowując BMS do wkrętarki, zamiast do akumulatorów. BMS ma być dobrany tak by chronił ogniwa. Skoro te wytrzymują 20A i chwilowo 100A to trzeba takiego BMS poszukać. Te drugie trochę słabsze.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcieTest Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
  • #10
    mateo120
    Level 6  
    kkknc wrote:
    Chyba popełniasz błąd dopasowując BMS do wkrętarki, zamiast do akumulatorów. BMS ma być dobrany tak by chronił ogniwa. Skoro te wytrzymują 20A i chwilowo 100A to trzeba takiego BMS poszukać. Te drugie trochę słabsze.


    A mógłby Pan zaproponować jakieś BMS bo wszystkie jakie do tej pory testowałem z chin do 20 zł to żadne nie spełniły moich oczekiwania. Dopiero jak kupiłem gotowy pakiet za ok 200 zł to spełnił moje oczekiwania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    krzysiek_krm wrote:
    Może rzuć okiem na układy zabezpieczające Li-Ion 3S
    https://www.bto.pl/kat/242/108v111v-(3s)
    są tam w wersji do 30 A obciążenia ciągłego i około 60 A szczytowego.
    Niektóre z nich mają balansowanie, mam jednak wrażenie, że jest ono dość mało efektywne. Moim zdaniem powinieneś zaopatrzyć się w porządną ładowarkę z możliwie sensownym i efektywnym balansowaniem.
    Pakiety powinieneś zbudować korzystając ze zgrzewanych blaszek o dostatecznie dużym przekroju, połączenia muszą być rzecz jasna możliwie krótkie.


    Napiszę do tej firmy może coś polecą.
    Pakiety buduję za pomocą zgrzewów i taśmy niklowej.
  • #13
    płetwa
    Level 32  
    Ad.1 i Ad3 układy nie dopasowany do mocy silnika we wkrętarce.

    Ad4. Czyli to był układ dedykowany do wkrętarki kupiony w gotowym pakiecie.

    Jak widzisz tanie chińskie układy nie nadają się do wkrętarek.

    Powiedz ty mi kolego czym się trudnisz na co dzień? Wykończeniówka budowlana czy mechanika? Pracujesz sam czy masz ekipę? Poco Ci 8 wkrętarek?
    Wiem że moje pytania odbiegają od tematu, ale to co robisz to krótko mówiąc "rzeźba w gównie". Wpakowałeś w to już z 500zł, a efektu niema. I prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie pracy tak ulepionymi maszynami. Jeżeli prze wymiarujesz te te układy BMS to będziesz palił silniki w tych wkrętarkach albo rwać przekładnie.
    Jak długo chcesz w to brnąć?
  • #14
    mateo120
    Level 6  
    płetwa wrote:
    Ad.1 i Ad3 układy nie dopasowany do mocy silnika we wkrętarce.

    Ad4. Czyli to był układ dedykowany do wkrętarki kupiony w gotowym pakiecie.

    Jak widzisz tanie chińskie układy nie nadają się do wkrętarek.

    Powiedz ty mi kolego czym się trudnisz na co dzień? Wykończeniówka budowlana czy mechanika? Pracujesz sam czy masz ekipę? Poco Ci 8 wkrętarek?
    Wiem że moje pytania odbiegają od tematu, ale to co robisz to krótko mówiąc "rzeźba w gównie". Wpakowałeś w to już z 500zł, a efektu niema. I prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie pracy tak ulepionymi maszynami. Jeżeli prze wymiarujesz te te układy BMS to będziesz palił silniki w tych wkrętarkach albo rwać przekładnie.
    Jak długo chcesz w to brnąć?


    Ja to robię hobbystycznie. Nie mam żadnej firmy budowlanej. Chce po prostu zbudować sam taki pakiet jak kupiłem żeby był uniwersalny do każdej wkrętarki czyli kwestia dobrania dobrego układu. Pieniądze nie są aż tak istotne po prostu chcę sam to zrobić i testuje poszczególne układy. Gotowy pakiet również kupiłem w chinach tylko sprzedający pakietu nie chce sprzedać samego układu bo takowych nie posiada tylko jako całość . Najdroższe w tym pakiecie to same ogniwa , a aktualnie posiadam ich sporą ilość.

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    A czy da się jakieś układy z tej tańszej płytki powymieniać na jakieś mocniejsze ?
  • #15
    wojtek 9007
    Level 39  
    Witam - układ z #12 ma silniejsze mosfety ( P75N02LPG ) oraz rezystory szeregowe
    2 x R004 poprzedni 2 xR005 oraz mosfety ( AOD514 ).

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tu jest schemat ;
    https://mysku.ru/blog/aliexpress/55176.html
  • #16
    daroin
    Level 9  
    Wszystko zależy od mocy wkrętarki,
    pierwszy i trzeci BMS są za słabe. Nie nadają się do wkrętarek. Poza tym nie mają w sobie balansera.
    Drugi jest w miarę (ma wbudowany całkiem sensowny balanser) OK i często wkrętarki na nim chodzą -oczywiście jak moc wkrętarki jest duża to przy starcie jest pik prądowy i BMS rozłącza układ. Problem może rozwiązać kondensator między wyjściami B+ i B-. Ale ja bym zasugerował zastosowanie BMSa z balanserem 3s 40A - powinno chodzić bezproblemowo.

    Czwartego niestety nie znam :( ale zapewne był też do jakiejś słabszej wkrętarki.
  • #17
    maniek1979
    Level 12  
    Moja makikta 6270 z BMS na 25A też się wyłączała (akumulatorki sony VTC5). Moim zdaniem min to 40A a najlepiej 100A. Przerobiłem swojego BMSa według informacji z poniższego linka.
    https://mysku.ru/blog/aliexpress/55176.html
    Dałem kondensator pomiędzy B- oraz S1 oraz wymieniłem rezystory pomiarowe w obudowie 2512 z 5mΩ na 3mΩ (takie miałem pod ręką). Można dołożyć też dodatkowy rezystor szeregowo. Pojemność należy dobrać eksperymentalnie od 0,5uf zaczynając, ja wstawiłem 4,7uf. Układ pomiarowy mierzy spadek napięcia na rezystorach i przy zaprogramowanej granicy odcina zasilanie, a kondensator opóźnia jego zadziałanie. Przy starcie oraz pod obciążeniem silnik wkrętarki pobiera duży prąd. Obecnie na 2 biegu jak trzymam na maxa uchwyt to BMS czasami odcina zasilanie, a na pierwszy nie zdarzyło to się.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
    Moim zdaniem najlepszy jest BMS na 100A. Ten ze zdjęcia może obsługiwać od 3 do 5 ogniw szeregowo oraz termistor NTC. U mnie działa w pakiecie 4S2P z ogniwamy Sony VTC5 we wkrętarce hilti SF-151. Nie darzyło się by ją odciął przy trzymaniu ręką.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
  • #18
    juniorK123
    Level 18  
    Witam.
    Próbował ktoś rozwiązać problem odłączania BMS 6s 15a podczas rozruchu?
  • #19
    djmarco83
    Level 11  
    maniek1979 wrote:
    Moja makikta 6270 z BMS na 25A też się wyłączała (akumulatorki sony VTC5). Moim zdaniem min to 40A a najlepiej 100A. Przerobiłem swojego BMSa według informacji z poniższego linka.
    https://mysku.ru/blog/aliexpress/55176.html
    Dałem kondensator pomiędzy B- oraz S1 oraz wymieniłem rezystory pomiarowe w obudowie 2512 z 5mΩ na 3mΩ (takie miałem pod ręką). Można dołożyć też dodatkowy rezystor szeregowo. Pojemność należy dobrać eksperymentalnie od 0,5uf zaczynając, ja wstawiłem 4,7uf. Układ pomiarowy mierzy spadek napięcia na rezystorach i przy zaprogramowanej granicy odcina zasilanie, a kondensator opóźnia jego zadziałanie. Przy starcie oraz pod obciążeniem silnik wkrętarki pobiera duży prąd. Obecnie na 2 biegu jak trzymam na maxa uchwyt to BMS czasami odcina zasilanie, a na pierwszy nie zdarzyło to się.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
    Moim zdaniem najlepszy jest BMS na 100A. Ten ze zdjęcia może obsługiwać od 3 do 5 ogniw szeregowo oraz termistor NTC. U mnie działa w pakiecie 4S2P z ogniwamy Sony VTC5 we wkrętarce hilti SF-151. Nie darzyło się by ją odciął przy trzymaniu ręką.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie


    A patrz co się u mnie dzieje.

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Pytanko. Co może być przyczyną, że po ponad miesiącu użytkowania baterii te BMSy tak się palą? Ładowarka zrobiona z zasilacza laptopowego plus przetwornica stepdown i ustawione napięcie 22V i prąd 1A. Te baterie są używane na pile tarczowej ręcznej DeWalt. Przez miesiąc użytkowania jest wszystko ok a później o takie kwiatki. Baterie ładowane raz dziennie.
  • #21
    maniek1979
    Level 12  
    Ten BMS jest przystosowany do 5 ogniw, wiec powinien wytrzymać napięcie 5x4,2V (21V) + zapas. Są dwie wersje na 3,6V i 4,2V.(różnią się układem scalonym.) Przewody do równoważenia ogniw nie muszą być aż tak grube jak na zdjęciach. Szkoda by przy instalacji odpadł kawałek miedzi od laminatu. Ja swoją wkrętarkę Hilti 4s2p ładuję napięciem 16.8V i prądem koło 3A. Działa 4 miesiące, ładowana max 1-2 razy w tygodniu.
    W tym przypadku przyczyną usterki mogą być trzy.
    1. Tranzystory nie mają deklarowanych parametrów, ale jeżeli to któryś BMS z kolei to raczej nie to.
    2. Może być tak, że piła nie ma soft startu i od razu idzie maksymalny prąd przez tranzystory co po miesiącu możne je wykończyć.
    3. Zwarcie spodu BMSa z ogniwami. ( miałem tak u siebie. Przy lutowaniu przegrzałem izolację w baterii)
    Widziałem też, że niektórzy cynowali spód laminatu by mniej się grzał przy większych prądach.
    Wymienić na inny model.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
  • #22
    wojtek 9007
    Level 39  
    Witam - obciążenie powinno być pod pady B+ oraz P- ;

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Natomiast C- to jest ładowanie .
    Wszystkie mosfety palą się w tym jednym szeregu .
  • #23
    djmarco83
    Level 11  
    wojtek 9007 wrote:
    Witam - obciążenie powinno być pod pady B+ oraz P- ;

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Natomiast C- to jest ładowanie .
    Wszystkie mosfety palą się w tym jednym szeregu .


    Ale ten BMS obsługuje ładowanie i obciążenie pod jednym pinem (P-) można zastosować oddzielne ładowanie na C-. Chyba, że ja czegoś nie rozumiem. Jeśli ładowanie i obciążenie idzie jednym pinem to gdzie podłączyć?

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
  • #25
    kinatS
    Level 9  
    djmarco83 wrote:
    No i co? Zero pomysłów?

    Trochę nie w czas, ale może dla potomnych zostanie.
    Ja mam jeden. Ustaw poprawne napięcie ładowarki tak na początek. 4 ogniwa, max 4,2 na ogniwo, czyli 16.8 max
    Jeśli masz 5 ogniw, to ustaw 21.

    Gadanie że BMS powinien dać radę, bo jest przystosowany na 5 ogniw i zapas, to raczej nie o to chodzi.

    BMS nie służy do regulowania napięcia przy ładowaniu. To rodzaj bezpiecznika z funkcją balansującą. Najczęściej awaryjnie odcinają ładowanie kiedy któraś z cel ma więcej niż 4.25 dla lion
    Takie odcinanie nie jest normalną jego pracą. Przy wyższym napięciu na ładowarce, do końca jest pakowany wysoki prąd ładowania, aż do przeładowania ogniwa, kiedy BMS rozpina (4,25 najczęściej). Gdyby BMS sfajczył się tak że by nie zadziałał, ryzykujesz fajerwerki z ogniw. Pomijając że przy takim ładowaniu ogniwa się grzeją, a to nie za dobrze wpływa na ich kondycję ogólną.
  • #26
    djmarco83
    Level 11  
    kinatS wrote:
    djmarco83 wrote:
    No i co? Zero pomysłów?

    Trochę nie w czas, ale może dla potomnych zostanie.
    Ja mam jeden. Ustaw poprawne napięcie ładowarki tak na początek. 4 ogniwa, max 4,2 na ogniwo, czyli 16.8 max
    Jeśli masz 5 ogniw, to ustaw 21.

    Gadanie że BMS powinien dać radę, bo jest przystosowany na 5 ogniw i zapas, to raczej nie o to chodzi.

    BMS nie służy do regulowania napięcia przy ładowaniu. To rodzaj bezpiecznika z funkcją balansującą. Najczęściej awaryjnie odcinają ładowanie kiedy któraś z cel ma więcej niż 4.25 dla lion
    Takie odcinanie nie jest normalną jego pracą. Przy wyższym napięciu na ładowarce, do końca jest pakowany wysoki prąd ładowania, aż do przeładowania ogniwa, kiedy BMS rozpina (4,25 najczęściej). Gdyby BMS sfajczył się tak że by nie zadziałał, ryzykujesz fajerwerki z ogniw. Pomijając że przy takim ładowaniu ogniwa się grzeją, a to nie za dobrze wpływa na ich kondycję ogólną.

    Ale mi pali mosfety podczas pracy a nie ładowania.
  • #28
    dede19adi
    Level 11  
    djmarco83 wrote:
    maniek1979 wrote:
    Moja makikta 6270 z BMS na 25A też się wyłączała (akumulatorki sony VTC5). Moim zdaniem min to 40A a najlepiej 100A. Przerobiłem swojego BMSa według informacji z poniższego linka.
    https://mysku.ru/blog/aliexpress/55176.html
    Dałem kondensator pomiędzy B- oraz S1 oraz wymieniłem rezystory pomiarowe w obudowie 2512 z 5mΩ na 3mΩ (takie miałem pod ręką). Można dołożyć też dodatkowy rezystor szeregowo. Pojemność należy dobrać eksperymentalnie od 0,5uf zaczynając, ja wstawiłem 4,7uf. Układ pomiarowy mierzy spadek napięcia na rezystorach i przy zaprogramowanej granicy odcina zasilanie, a kondensator opóźnia jego zadziałanie. Przy starcie oraz pod obciążeniem silnik wkrętarki pobiera duży prąd. Obecnie na 2 biegu jak trzymam na maxa uchwyt to BMS czasami odcina zasilanie, a na pierwszy nie zdarzyło to się.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie
    Moim zdaniem najlepszy jest BMS na 100A. Ten ze zdjęcia może obsługiwać od 3 do 5 ogniw szeregowo oraz termistor NTC. U mnie działa w pakiecie 4S2P z ogniwamy Sony VTC5 we wkrętarce hilti SF-151. Nie darzyło się by ją odciął przy trzymaniu ręką.
    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie


    A patrz co się u mnie dzieje.

    Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie

    Pytanko. Co może być przyczyną, że po ponad miesiącu użytkowania baterii te BMSy tak się palą? Ładowarka zrobiona z zasilacza laptopowego plus przetwornica stepdown i ustawione napięcie 22V i prąd 1A. Te baterie są używane na pile tarczowej ręcznej DeWalt. Przez miesiąc użytkowania jest wszystko ok a później o takie kwiatki. Baterie ładowane raz dziennie.


    Odpowiedź jest prosta zbyt wysokie napięcie ładowarki 22V na 5S to wychodzi 4,4V na ogniwo a powinno byc 4,2V na ogniwo max.
    BMS nie spali trakcie ładowania z powodu wysokiego napięcia ale jest skutek uboczny po przekroczeniu 4,25V na ogniwo.
    BMS ma zabezpieczenie jak przekroczy napięcie ładowania powyżej 4,25V na ogniwo wyłącza prąd od ładowarki inaczej mówiąc rozłącza mosfety ale tu jest problem jak rozłącza mosfet prąd nie płynie do ogniw ale z ogniw popłynie na rozładowanie ale przez diody wewnątrz tranzystora MOSFET i te diody nie są tak odporne na prąd rozruchu silnika i palą sie bardzo szybko.

    Żeby działał BMS bez awarii powinno nie dopuszczać napięcia powyżej 4,2V na ogniwo dla 5S to jest 21V a nie 22V jak u Ciebie.
  • #29
    xxxmiloszxxx
    Level 11  
    daroin wrote:
    Ale ja bym zasugerował zastosowanie BMSa z balanserem 3s 40A - powinno chodzić bezproblemowo.

    Te 40chA (China A) to za mało.
  • #30
    PPK
    Level 28  
    NAWIĄZUJĄC.... Mam taki układ jak na rysunku. Problem jest z prądem obciążenia - rozładowania. Z deklarowanych przez sprzedawcę : "Maksymalny prąd pracy: 5-8 A" - osiągam max 0,6A (żarówka). Powyżej, działa ogranicznik prądowy i trzeba go resetować ładowarką. Przerzuciłem zakupione 4 szt, wszystkie tak samo. Sugerowany schemat podłączenia OBCIĄŻENIA i ŁADOWANIA pod P+ ; P- jest prawidłowy? Test Układów 12v BMS LIION rozłączają się pod obciążeniem , proszę o wsparcie