Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot 306 1.4 1996 r. - Gaśnie, nie odpala.

04 Maj 2018 18:46 333 7
  • Poziom 15  
    Witam, mam następujący problem. Samochód po odpaleniu chodzi czasem dłużej, czasem krócej, ale w końcu gaśnie. Po ponownym odpaleniu chodzi krócej i gaśnie i tak aż do momentu w którym już nie chce odpalić. Nie ma wtedy sterowania na wtryskiwaczu. Pompa paliwa daje stałe 1 bar ciśnienia niezależnie czy silnik działa czy nie. Czujnik położenia wału daje sygnał, w momencie kręcenia rozrusznikiem sinusoida jest trochę rozciągnięta, ale chyba prawidłowa.
    Czasami zdarza się, że po włączeniu zapłonu nie świeci żółta kontrolka silnika i nie chodzi wtedy pompa paliwa, wtedy silnik już kategorycznie nie odpala.
    Chcę sprawdzić zasilanie sterownika, ale trochę boję się odłączać wtyczkę, bo samochód ma klawiaturę kodową, odłączoną, i nie znam kodu.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Najczęściej uszkodzeniu ulega przekaźnik podwójny pod maską.
    Możesz także zmasować dodatkowym przewodem obudowę sterownika silnika.
    Kiedyś kiedyś miałem przypadek uszkodzenia wiązki elektryki sterownika silnika, chyba biały kabel szarpnij za kable na odpalonym silniku i zobaczy czy bd reakcja.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 17  
    marszałekkom napisał:
    Pompa paliwa daje stałe 1 bar ciśnienia niezależnie czy silnik działa czy nie.
    Wydaje mi się, że powinno być coś ok 2,5. Trzeba by w autodacie sprawdzić.

    Moderowany przez ociz:

    Mi się wydaję że wypowiadać się powinno tylko jak się ma o tym jakieś pojęcie.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 15  
    Wg autodaty 0,9 -1,1 bar.
    Rozebrałem ten przekaźnik, wygląda na sprawny, ale kto wie. Z tym sterownikiem mam problem, myślicie że gdybym go odłączył może później być jakaś nieciekawa sytuacja z immobilizerem?
  • Poziom 35  
    Z jakim sterownikiem? Bosch czy MM?
    A przekaźnik jest sterowany przez komputer.
    Czujnik temperatury sprawdzony? (profilaktycznie).

    Jeżeli nie zapali się na zapłonie kontrolka silnika, to nie ma możliwości odpalenia.
    Wtedy trzeba sprawdzać instalację. Może kostka stacyjki już przestaje łączyć?
  • Poziom 15  
    Dobra, nie ma co jeszcze przesądzać, ale możliwe że problem ogarnięty. Dzisiaj w ogóle nie chciał odpalić, sprawdziłem instalację, kable, napięcia i masy, wszystko wskazywało na usterkę sterownika (MM). Rozebrałem go, po dokładnym obejrzeniu zauważyłem jakby jedna nóżka z układu scalonego takiego kwadratowego, Toshiba chyba, jakby była oderwana od płytki. Z wielkimi problemami przylutowałem ją, i samochód odpalił, co więcej, pompa paliwa zaczęła pracować tylko przez sekundę po włączeniu zapłonu (bo wcześniej po włączeniu zapłonu deptała cały czas). Potem już odpalał i nie gasł. Na razie nie zamykam tematu, samochód trochę pojeździ i zobaczymy co będzie.
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany, przyczyna tak jak napisałem.