Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 tdci, 100KM 74kw, 2003r. Błędy P0251 C1302 i C1100

Angelina123 04 Maj 2018 19:24 846 2
  • #1 04 Maj 2018 19:24
    Angelina123
    Poziom 2  

    Witam,

    Mam problem z Fordem Focusem 1.8 tdci 100KM 2003 284tys km,
    auto kupione miesiąc temu, po przejechaniu ok 400km , auto zaczęło gasnąć przy większej prędkości ok 120km/h na autostradzie stało się to po raz pierwszy. Dzieje się tak po chwilowej jeździe po ok 30 minutach jak się zagrzeje, zapala się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie, na szczęście nie ma problemu z ponownym odpaleniem, zapala od razu, czasami wyświetla mi kontrolkę świec żarowych ale nie gaśnie tylko wyłącza się turbina i ma mniejszą moc, wystarczy zgasić i zapalić to działa normalnie. W zeszłym roku była regenerowana pompa paliwa i wtryski, był także przy okazji podkręcony do 120KM. ABS nie działa w ogóle.

    Poprosiłam kolegę by podpiął pod komputer i sprawdził co się tam dzieje. Wyskoczyły błędy:
    - P0251 zawór regulacji dawki paliwa pompy wtryskowej A
    - C1302 lewy przedni zaczep - usterka w obwodzie
    - C1100 włącznik pompy ABS - usterka w obwodzie

    Chciałam się zapytać czy ktoś już miał podobny problem i czy błędy są ze sobą jakoś powiązane, co należy zrobić, sprawdzić? To moje pierwsze auto, zakupiłam je od rodziny i zapewniano mnie, że oprócz wymiany olejów i filtrów nie będę musiała nic dokładać przez najbliższe 50 tys km.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 2
  • Texa Poland
  • #2 04 Maj 2018 20:49
    decybel91
    Poziom 39  

    Najważniejsze do pokonania jest p0251

    zexel napisał:
    Witam
    Kod błędu P0251 w fordzie 1.8 tdci.
    Objawy:
    w przypadku normalnego odpalania silnika można wykluczyć uszkodzenie wtryskiwaczy. Należy skupić się na wydatku pompy ciśnieniowej CR ( pompy wtryskowej). Przeprowadzić badanie wydatku pompy można na dwa sposoby:
    1. Poddać pompę badaniu na stanowisku probierczym w specjalistycznym warsztacie ( to sposób pewny lecz nie wykonalny w "domowych" warunkach),
    2. Sprawdzenie wydatku pompy na podstawie wykresu wzrostu ciśnienia na szynie rail ( do tego niezbędny jest tester diagnostyczny, który pozwoli na odczytanie wartości rzeczywistych parametrów pracy silnika. Podczas obciążenia silnika ( w trakcie jazdy i gwałtownego przyśpieszania) odczytać wartość ciśnienia na szynie rail- Powinno wynosić około 1350-1700bar. W przypadku nie osiągnięcia takiego ciśnienia ( przy założeniu wtryski sprawne) wymienić lub naprawić pompę CR.
    Zawór regulacji ciśnienia wymieniłem tylko 1 na około 500 naprawianych pomp CR.

    0
  • Texa Poland
  • #3 04 Maj 2018 21:09
    Angelina123
    Poziom 2  

    [quote="decybel91"]Najważniejsze do pokonania jest p0251

    Czyli jest z tym dużo zabawy i koszta naprawy pewnie spore? Na pewno sprawdzę, jeszcze nie dzieje się to bardzo często i mam nadzieję, że uporam się z tym problemem szybko.

    0