Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.6 Z16XE - Sonda przed kat. stoi w miejscu poniżej 100mV

05 Maj 2018 18:53 1200 38
  • Poziom 6  
    Witam, pacjent Vectra B 2000r, 1.6 16V, (Z16XE) - sonda 1V(4żyłowa). W wyszukiwarce nie znalazłem takiego samego problemu, a rzeczy wywnioskowane z podobnych tematów nic mi nie pomogły.
    A więc do rzeczy, 1-sonda lambda ta przed katalizatorem, stoi w miejscu ( w ogóle nie oscyluje). Na zimnym silniku stoi około 200-250mV i podczas nagrzewania napięcie spada, i na ciepłym stoi na 80-90mV. Brak jakiekolwiek reakcji na gaz. Mierzone op-comem oraz multimetrem, wynik ten sam.
    Sonda wymieniana kilka razy, nie ma znaczenia czy zamiennik czy oryginał- pomiary sondy wychodzą takie same.
    Nie ma to nic wspólnego z wiązką silnika ani ze sterownikiem silnika, bo sterownik wymieniałem ( na starym było to samo)- wiązka cała, zamieniałem sondę pierwszą z drugą wtyczkami i wyniki te same.
    Przepustnica, mapsensor, wtryski wykluczam bo podmieniałem ze sprawnego i to samo.

    Na kompie błąd p0400 (A)- Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartość poza wymaganym zakresem (zawór otwarty) - nie występuje
    Błąd raczej przez to że EGR jest zaślepiony, jak odślepie to nic nie zmienia - tyle że auto na ciepłym gaśnie jak schodzi z obrotów.

    Mam założone LPG, ale było zakładane już jak był ten problem, więc nie ma różnicy czy lpg czy pb.
    Auto jeździ normalnie, nie muli, trzyma ładnie obroty. Jedynie w cholerę pali, jakieś 15-16l lpg i z 13pb.

    Generalny remont silnika robiony jakieś pół rok temu, przed remontem też miałem ten problem tyle że sonda troche wyzej stała ( caly czas okolo 300mV).

    Pomoże mi ktoś co jeszcze mogę sprawdzić, zrobić? Żaden mechanik z okolic Rzeszowa, Jarosławia nie chce się tego nawet podjąć.. 2 się podjęło, wzięło kasę, a problem dalej jest.

    Z góry dzięki za pomoc i sory za długie wypociny.
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 41  
    Pierwsze co, to palnik na propan-butan i wypal sondę. Podłącz jej normalnie grzałkę i zobacz jaki prąd bierze, potem podłącz woltomierz i grzej palnikiem aż się czerwona zrobi. Zobacz czy zaskoczy i czy pokaże 1V, jak nie no to wiadomo, śmietnik.
  • Poziom 6  
    No tego nie próbowałem, ale już 3x kupowałem nową sonde (znaczy ja raz, reszte majstry z warsztatów) i 2x używke za grosze.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 41  
    Inaczej sondy nie sprawdzisz poza samochodem. No a wystarczy, że się sadzą zapcha ogniwo i już nie będzie prawidłowo reagować. Raz w starej Vektrze miałem tak, że te szczelinki były dokładnie zalepione czarną sadzą i spaliny nie wchodziły do środka do sondy.
  • Poziom 42  
    Może masa słaba?

    A przewód od sondy na czas testów odłączałeś od instalacji LGP co by ona nie mieszała we wskazaniach? Znaczy połączyłeś tak żeby szedł sygnał tylko do ecu auto z całkowitym pomnieciem ECU gazu? Przewód nie uszkodzony gdzieś po drodze?
  • Poziom 6  
    Skoro wymieniałem na nowe sondy to raczej nie jest to wina sondy. Jakby masa słaba była to sonda raczej stała by wysoko, ale brałem to pod uwagę i dokładalem dodatkową mase do sondy- niestety bez skutku. Tak odłączałem lpg, ale ten problem był już przed założeniem lpg- przez to nie da sie ustawić lpg bo auto chodzi cały czas na ubogiej mieszance.

    Przewód cały, ale tak jak pisałem wyżej nie jest to raczej wina wiązki. Wpiąłem sondę pierwszą we wtyczke od drugiej ( są takie same) i pokazywało te same wartości. Jeśli byłby uszkodzony przewód to pokazywało inną pracę drugiej sondy.
  • Poziom 41  
    Bo żeś złe na złe wymieniał.
  • Poziom 6  
    1x denso uniwersalna, 1x delphi dedykowana, 1x bosch uniwersalna.
    i 2x ori bosch używana - jedna była wyciągnieta ze sprawnego auta.
    Moim zdaniem problem leży gdzieś wcześniej, bo cały kolektor dolotowy mam już wsadzy.

    Jaką sonde Twoim zdaniem powinienem kupić?
  • Poziom 41  
    Oryginalną.
  • Admin grupy Samochody
    Psiknij delikatnie plakiem w dolot i zobacz czy zareaguje.
  • Poziom 6  
    Próbowałem plakiem i nawet nie drgnęła.
    Niby są te oryginalne sondy ale na zamówienie i końcówka do zarobienia- co jest troche dziwne, bo skoro dedykowana to powinna być z końcówką. A cena 360zł.
  • Poziom 41  
    Wyjmij sondę z auta, sprawdź na na stole, wtedy się okaże. A grzeje się grzałka chociaż?
  • Poziom 6  
    Nie sprawdzałem bo szczerze mówiąc nie wiem jak, poczytam gdzieś o tym i sprawdzę. Ale jest to możliwe żeby każda nowa sonda była uwalona?
  • Poziom 42  
    A jak jest podłączona sonda do instalacji LPG......czy przewód jest przecięty i przechodzi przez stację czy tylko "podlutowany"....na próbę odzyskaj fabryczne połączenie sondy do ECU....
  • Poziom 6  
    Tak kolektor szczelny, uszczelka nowa.
    Mam możliwość sprawdzenia ale dostęp do tej sondy jest bez sensu bo jest miedzy kolankami od kolektora i w drugim aucie na pewno jest ostro zapieczone i musiałbym odciąć kable przy samej sondzie.

    A jeśli chodzi o lpg to jest przecięte i zlutowane, w 100% pewny nie jestem. Ale ten problem był już przed założeniem lpg.
  • Poziom 6  
    Tak to ten silnik, z elektroniczną przepustnicą. Zmieniałem sterownik i na starym było to samo.. No nie wiem najlepiej byłoby mi przełożyć sterownik z innego auta i sprawdzić, bo szkoda mi już kasy ładować. Powoli robi się skarbonka bez dna.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tylko jeśli byłby uwalony sterownik to po podmienieniu wtyczek sondy 1 i 2 to ta na kompie pokazywałoby złe wartości tej 2. Czy nie?
  • Poziom 6  
    W poniedziałek sprawdzę, ale jak dla mnie nic on nie zmienia.
  • Poziom 41  
    Zaraz zaraz, to jak i gdzie ty mierzysz to napięcie?!
  • Poziom 6  
    No przy wtyczce od sondy, od strony ecu.
    Komputer pokazuje identyczne wartości. Ja jestem laikiem z elektroniki, pomiar sondy wykonywał mi też elektryk samochodowy i było to samo.
  • Poziom 41  
    No ale masz gaz nie.. to mierzysz między sondą a gazem czy między gazem a ecu?
  • Poziom 6  
    Mierzę między sondą , a ECU. Do sondy jest podpiety jeden kabel od gazu, do +.
  • Poziom 17  
    A jak wejdziesz w komputerze w parametry bieżące w napięcie lambdy to pokazuje to samo co miernik? Niskie napięcie oznacza za ubogą mieszankę, dlatego pewnie sterownik zwiększa dawkę paliwa i pali dużo, i dlatego zakopci kolektor. A może jakieś napięcie pasożytnicze się wkradło między kablami w masę lambdy? Spróbuj poucinać kable przy sterowniku i lambdę ze sterownikiem połączyć jakimiś zupełnie nowymi kablami. Albo spróbuj może wyeliminować ten błąd EGR, może to jakoś wpływa na sondę.
  • Poziom 6  
    Tak w komputerze pokazuje te same parametry co są na mierniku.
    Dokładałem dodatkową mase do sondy i nic nie pomoglo.
  • Poziom 17  
    Jeśli sygnał z sondy jest nieprawidłowy, ale sonda jest sprawna, bo już kilka wymieniłeś, i sterownik też jest sprawny, bo już wymieniłeś, to problem musi być gdzieś na drodze między sondą a sterownikiem. Ale mnie zastanawia jeszcze jedno. Druga sonda pokazuje to samo? Bo jeśli tak, to może spaliny gdzieś uciekają, może jakieś pęknięcie w kolektorze albo coś i rzeczywiście do sondy dociera za dużo tlenu. To by mogło tłumaczyć błąd EGR, bo jak czytam na jednym forum:

    Cytat:
    kod usterki P0400 informuje o nieprawidłowej masie spalin


    Może spaliny uciekają do kolektora ssącego. Słyszałem też o przypadkach pęknięcia kolektora, takiego że nie było go widać ani czuć, a spaliny uciekały. Ja na twoim miejscu pojechałbym na stację diagnostyczną żeby zmierzyć lambdę analizatorem spalin, będziesz miał czarno na białym czy sonda mówi prawdę czy nie.
  • Poziom 33  
    Zamieniłeś przewody od sondy.
  • Poziom 15  
    A dobra sonda tam jjest założona. Może się mylę ale w niektórych oplach chyba widziałem tytanowe. Może ktoś kiedyś zamontował nie ten typ i się teraz problem ciągnie. Jakie masz kolory kabli?