Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria silnika w traktorku do koszenia trawy Viking 13,5 kM

05 Maj 2018 21:28 945 4
  • Poziom 3  
    Witam. Bardzo prosze o radę - podczas koszenia kosiarka Viking (traktorek) straciła moc silnika i przestała wchodzić na obroty. Po ściągnięciu filtra powietrza silnik odpalił, ale nie wchodził na obroty i strzelał. Sprawdziłem świece, iskra jest, paliwo dochodzi, silnik się kręci, ale nie chce zapalić. Sprawdziłem na forum, że przyczyną może być ścięty klin w kole magesowym. Proszę o pomoc w ustaleniu jaka może byc przyczyna awarii kosiarki, jak wygląda klin w kole magnesowym w traktorku Viking oraz jak ustawić zapłon. Także proszę o wskazanie innych przyczyn, które mogą powodować, że silnik nie odpala. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ zależy mi na czasie. Serdecznie dziękuję za udzielone podpowiedzi.
  • Moderator Samochody
    Tolek123456 napisał:
    jak wygląda klin w kole magnesowym
    Jak zdejmiesz koło magnesowe to zobaczysz...

    Tolek123456 napisał:
    Także proszę o wskazanie innych przyczyn, które mogą powodować, że silnik nie odpala.
    Piszesz, że jest iskra i jest paliwo... to pozostaje sprawdzić czy jest kompresja i czy iskra jest we właściwym momencie (klin).

    Tolek123456 napisał:
    jak ustawić zapłon
    W tego typu silnikach zapłon nie posiada regulacji (jak koło zetnie klin to się przestawi zapłon).
  • Poziom 3  
    Dziękuję za wskazane rozwiązania. Po sprawdzeniu kompresji i klina widzę, że wszystko jest w porządku. Odkręcilem teraz świece i widzę, że jest sucha, tak jakby nie podawalo do niej paliwa. Co w tej sytuacji zrobić?
  • Poziom 35  
    Kolego jeśli twierdzisz, że klin nie został ścięty i kompresja jest ok. (czym sprawdzałeś i jaki wynik) oraz sucha jest świeca po próbie uruchomienia silnika, to gaźnik do przeglądu. W szczególności udrożnij dysze i kanaliki a także sprawdź filtr paliwa, który może znajdować się na przewodzie paliwowym lub w zbiorniku paliwa.
    W przypadku "kiepskiej" kompresji silnika sprawdź szczelność zaworów i pierścieni tłokowych.
  • Poziom 1  
    Witam!
    Sprawdz kolego ustawienie zaworów bo to jest częstą przyczyna takiego zachowania sie silnika .

    Pozdrawiam