Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak przewinąć cewkę krok po kroku.

romet2 06 May 2018 14:34 3003 16
  • #1
    romet2
    Level 9  
    Witam, przymierzam się do przewinięcia cewki zapłonowej i mam odnośnie tego kilka pytań, wiem było sporo tematów o tym, ale nie znalazłem nic konkretnego, a więc przechodząc do sedna. Wiadomo, że trzeba odwinąć stary drut i ją oczyścić, ale co dalej przed nawinięciem nowego trzeba przygotować jakoś tą podstawę i boki, żeby nie było zwarcia, czy można użyć taśmy izolacyjnej, żeby to odizolować, a zostawić stare boki jeśli są dobre, czy trzeba użyć jakiegoś innego tworzywa. Przed przewijaniem cewki trzeba ją przylutować do obudowy , czy można zaprasować na drucie konektorek z oczkiem i dać pod śrubę do przykręcania. Następnie wyczytałem, że trzeba lakierem bezbarwnym każdą warstwę osobno trzeba lakierem polać, a inni, że trzeba nawinąć całą i na ok 30 min włożyć do lakieru, a potem przez parę godzin w ciepłym miejscu trzymać ją , żeby lakier dobrze wysechł. Na koniec, żeby zabezpieczyć cewkę można ją zaizolować taśmą izolacyjną, czy trzeba użyć jakieś specjalnej, a na koniec po nawinięciu przylutować do niej jakiś przewód i ostatnie, czy można użyć lakieru, np do drewna.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    web69
    Level 31  
    Nie można dostać oryginalnej sprawnej? Przewijanie cewki HV to nie taka prosta sprawa. Ja całą cewkę wkładałem w małym pojemniku do żywicy i w komorę próżniową. Wtedy miałem pewność, że usunąłem całe powietrze i jest prawidłowo zaizolowana.
  • #3
    romet2
    Level 9  
    web69 wrote:
    Nie można dostać oryginalnej sprawnej? Przewijanie cewki HV to nie taka prosta sprawa. Ja całą cewkę wkładałem w małym pojemniku do żywicy i w komorę próżniową. Wtedy miałem pewność, że usunąłem całe powietrze i jest prawidłowo zaizolowana.


    Można, ale muszę jej zmienić napięcie, bo do zapłonu CDI jest mi potrzebna.
  • #4
    kortyleski
    Level 42  
    Gotowa cewka będzie że 20 zeta kosztować. A zrobienie takiej w domu ze 200 albo więcej.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    romet2
    Level 9  
    kortyleski wrote:
    Gotowa cewka będzie że 20 zeta kosztować. A zrobienie takiej w domu ze 200 albo więcej.

    100ml drutu miedziane go ok 40zl, a takiej cewki nie da się kupić.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    ray_bones wrote:
    Wtórne chcesz nawijać ? Robi się to na karkasie z odspearowymi sekcjami co np 2kV jak na foto niżej:
    Jak przewinąć cewkę krok po kroku.

    Jak zrobić taki karkas ? Kawałek np. teflonu, tekstolitu w tokarkę, noż przecinak, wiertło i 30 minut wolnego czasu.


    Nie nie, ja chcę oryginalną przewinac, a nie nowe robić.
  • #7
    teskot
    Level 34  
    A nie chodzi czasem o cewkę iskrownika tak dla ścisłości?
  • #8
    romet2
    Level 9  
    No tak cewka zaplonowa iskrownika.
  • #9
    teskot
    Level 34  
    No to sprawa się trochę upraszcza. Na oryginalnym karkasie (o ile ocalał) po usunięciu oryginalnych uzwojeń wtórnego i pierwotnego nawijasz warstwami nowe uzwojenie. Każdą warstwę izolujesz przekładką np z estrofolu. Pierwsza i ostatnia warstwa nie powinna dochodzić do końców karkasu. Nie używaj taśmy izolacyjnej bo ona nie wytrzyma temperatury. Napięcie na takiej cewce nie przekracza 200-300V to i izolacja nie musi spełniać jakiś szczególnych warunków. Użyj dobrego drutu nawojowego przeznaczonego do pracy w podwyższonej temperaturze. Koniec cewki połączony z masą możesz zakończyć oczkiem.
  • #10
    kortyleski
    Level 42  
    A może pokaż co chcesz przerabiać?
  • #12
    kortyleski
    Level 42  
    Nadal nie wiem co chcesz Przerabiać. Pokaż co masz i co chcesz podłączyć.
  • #13
    Pedros050
    Level 43  
    Chcesz przewijać cewkę zapłonową z motoru jakiego JAWA?
  • #14
    romet2
    Level 9  
    kortyleski wrote:
    Nadal nie wiem co chcesz Przerabiać. Pokaż co masz i co chcesz podłączyć.

    Cześci będę miał w przyszłym tygodniu przez majówkę i chce dać tam drut miedziany 0,2mm ok 50m musze nawinac jej, żeby zwiększyć napięcie, bo oryginalna daje za mało v.
  • #15
    teskot
    Level 34  
    Jeśli masz dosyć cierpliwości to dasz radę. Pamiętaj, żeby nawijać zwój przy zwoju i warstwy izolować od siebie. Wartość dydaktyczna takiej mrówczej roboty bezcenna. Ale jeśli mogę Ci coś doradzić to odpuść sobie. Zapłon CDI nie poprawi Ci osiągów w sposób zadowalający. Owszem, silnik będzie trochę elastyczniejszy, trochę lepiej będzie odpalał, ale nic poza tym. Wiem, bo sam miałem Jawę 50 i długo kombinowałem z układem zapłonowym. Ostatecznie zrobiłem bateryjny zapłon bezstykowy w oparciu o transoptor szczelinowy i tarczkę z otworem.
  • #16
    romet2
    Level 9  
    teskot wrote:
    Jeśli masz dosyć cierpliwości to dasz radę. Pamiętaj, żeby nawijać zwój przy zwoju i warstwy izolować od siebie. Wartość dydaktyczna takiej mrówczej roboty bezcenna. Ale jeśli mogę Ci coś doradzić to odpuść sobie. Zapłon CDI nie poprawi Ci osiągów w sposób zadowalający. Owszem, silnik będzie trochę elastyczniejszy, trochę lepiej będzie odpalał, ale nic poza tym. Wiem, bo sam miałem Jawę 50 i długo kombinowałem z układem zapłonowym. Ostatecznie zrobiłem bateryjny zapłon bezstykowy w oparciu o transoptor szczelinowy i tarczkę z otworem.



    Mocy mam dosyć, bo jest po paru modyfikacja, chodzi mi o to, żeby był bez awaryjny, czyli jak nawinę warstwę przez całą szerokość to co trzeba to lakierem pomalować lub takim środkiem specjalnym do tego, np 3m Scotch 1601?