Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mariner Mercury - ładowanie w silniku zaburtowym

07 Maj 2018 15:13 1146 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM.
    Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie?
    Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm.
    Po podłączeniu do akumulatora przez mostek bez regulatora zaczyna ładować dopiero od połowy obrotów silnika. Dla porównania na cewce do zapłonu jest na wolnych obrotach ok 35V a opór 118ohm.
  • Poziom 28  
    Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania
  • Poziom 9  
    web69 napisał:
    Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania


    To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora?
    Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
  • Poziom 11  
    Może tak być że ci nie będzie ładowało.
    Chyba producenci mają różne koncepcje ładowania :-)
    W Johnson/Evinrude napięcie od wolnych obrotów przekracza 13.5V
    a w Tohatsu/Nissan/Mariner - trzeba mu dać obrotów żeby ruszył - no na trollingu nie poładujesz ..
    Regulator do skutera zapewni ci bardziej "cywilizowane" traktowanie akumulatora.
    Tylko zwróć uwagę czy to jest regulator z stabilizatorem do układu z cewką umasowaną - czy nie.
    Ty masz ładowanie nieumasowane.
    Od Fiata na bank nie bo tam się reguluje napięcie poprzez regulację prądu wzbudzenia - ty masz regulator samowzbudny (magnesy stałe)
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany, zamontowałem regulator używany w silnikach briggs&stratton w traktorkach i agregatach. Na wolnych obrotach nie ładuje ale wystarczy dodać lekko gazu i pojawia się 13V przy średnich 13,6V. Orientujesz się może czy w silnikach Johson jest taka sama cewka do ładowania czy coś bardziej zaawansowanego?
    Czy na zwykłej cewce da się uzyskać wyższe napięcie na wolnych obrotach?
    To kwestia średnicy drutu, liczby zwoi?
  • Poziom 11  
    Pewnie się da.
    Napięcie w takim ładowaniu zależy od właśnie liczby zwoi - prąd chyba od średnicy drutu nawojowego i siły elektromagnetycznej i od liczby magnesów stałych.
    Tylko... ja bym chyba nie dążył do tego.
    Górne napięcia przy obrotach są dość wysokie a regulacja napięcia odbywa się w regulatorze stratnym (zamieniasz na ciepło).
    Więc jak podniesiesz napięcie całości układu - regulator może (chyba) mieć pod górkę?
    Weź też pod uwagę że przy takim stałym układzie może dojść do sytuacji ze zwiększysz napięcie - spadnie prąd.
    No jak dział - ja bym nie kombinował :-)
    Możesz podesłać jakieś bardziej szczegółowe info jaki regulator zastosowałeś? Bo też walczę z podobnym tematem :-)
    Jakie napięcie masz po regulacji? Pod obciążeniem akumulatorem i bez? Bo mnie przeraziło to jak stwierdziełem że tam i ponad 50V się pokazuje :-(
  • Poziom 9  
    Zostawie tak jak jest, pytałem z ciekawości.
    Regulator to B&S 84907 ma zapas do 16A, podłączony bez mostka.
    Bez akumulatora nie da się zmierzyć napięcia, zaczyna ładować dopiero po podpięciu pod aku.
    W sobotę uruchomiłem ładowanie więc dopiero testuje. Na podpiętym aku przy średnich obrotach 13,6V. Akumulator był częściowo rozładowany więc liczę że dobije do książkowego 14,5V.
    Zanim kupiłem regulator to sprawdzałem w traktorku i na wejściu miał 35V a na wyjściu 14,2V (dużo mniejszej pojemności aku i na bieżąco naładowany).
    Myślałem też o regulatorze od paneli słonecznych + mostek, mają duży zakres jeżeli chodzi o napięcie na wejściu.
  • Poziom 11  
    jesu jaki drogi... :-(
    Ja nabyłem taki przeznaczony do łodzi na Ali...
    ale mam też "na tapecie" taki od maxi skutera tylko jeszcze nie miałem czasu :-)
    No pogoda "w teren" a nie do prac warsztatowych .
    Ciekawe dlaczego nie działa bez obciążenia akumulatorem?
    Przecież to stabilizator napięciowy?
  • Poziom 9  
    Drogi bo to markowy chinczyk 😀
    Z regulatorem od skutera jest problem bo nie ma opisu pinow. kupiłem taki za 20zl i po kilku próbach różnych podlaczen dalem sobie spokój.
    Z alibaby troche czasu potrzeba nim przyplynie.
    Pewnie można znaleźć tańszy regulator ale jest ryzyko ze sie zostanie ze startą różnych nie dzialajacych nim sie trafi.