Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault laguna 1.6 16v 99r. - Nierówna praca silnika

07 Maj 2018 18:38 987 16
  • Poziom 4  
    Witam

    Silnik w lagunie 1.6 16v 99r. Pracuje nierówno.
    Poczytałem na forum o tym problemie i stwierdziłem, że sprawdzę cewki... mianowicie przy odpięciu kabli od 2 skrajnych cewek auto dławi się i gaśnie. Natomiast dwie pozostałe przy odpięciu delikatnie się zadławi i nadal silnik pracuje... czy tak ma być?

    Zakupiłem dodatkowo nowe świece które jutro mam zamiar wymienić.

    Co prócz tych rzeczy może być przyczyną takiej pracy silnika - nierówna praca, brak mocy i dlawienie się...

    Czytałem też coś kolektorów ssacym, że można psiknąć plakiem? Tylko w co i jak żeby to sprawdzić?

    Dodam ,że tydzień temu wymieniłem tłumik środkowy i końcowy lecz rzecz działa się już wcześniej. W tym tygodniu wymieniam również wszystkie filtry i olej

    POMOCY
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 17  
    Jeśli nierówna praca i brak mocy to wygląda że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, np z powodu uszkodzenia jednej z cewek zapłonowych, ale niekoniecznie. Czytałeś o nieszczelności na kolektorze ssącym, tez jest przyczyną nierównej pracy.
  • Poziom 4  
    To już wiem, że nie pracuje na wszystkie cylindry i mniej więcej wiem jakie mogą być przyczyny... Pytanie co z tymi cewkami- czy tak ma być? Jak sprawdzić szczelność kolektora plakiem
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 28  
    Dajesz w okolice kolektora . Jak obroty w którymś momencie wzrosną chwilowo masz nieszczelność. Co do cewek to odpięcie którejkolwiek ma mieć taki sam wpływ na pracę silnika.
  • Poziom 4  
    Z tego wynika ,że 2 skrajne są ok ponieważ przy ich dołączeniu silnik po chwili się dławi i gaśnie a pozostałe 2 nie działają gdyż odłaczając je silnik nadal chodzi nawet jeśli odłącze je 2 na raz...

    Z tym plakiem to w miejsce gdzie filtr powietrza? Chciałbym już sprawdzić wszystko i więcej nie szukać.
  • Poziom 17  
    tabakook napisał:
    przy odpięciu kabli
    nie odpinaj tylko unoś cewki!!
    tabakook napisał:
    Z tym plakiem to w miejsce gdzie filtr powietrza?
    Dookoła kolektora ssącego
  • Poziom 4  
    Dzisiaj sprawdzę to jeszcze raz tym razem uniosę cewki. A co może się stać przy odpinaniu kabli? W Internecie widnieje masa filmików jedni odpinają inni unoszą cewki


    Może nagrań filmik
  • Poziom 28  
    brani napisał:
    nie odpinaj tylko unoś cewki!!

    Nie wprowadzaj w błąd, odpina się cewki. Przy unoszeniu możesz uszkodzić cewkę.

    Co do sprawdzania cewek, odpinaj je pojedynczo. Jeśli na którejś odpiętej praca silnika się nie zmieni, to będzie oznaczało, że to ta cewka. A co do cewek, mam 2 sprawne do sprzedania.
  • Poziom 4  
    I weź bądź tu mądry ? A co powiesz na opisaną przeze mnie reakcję poszczególnych cewek na odpięcie, to że 2 skrajne powodują zaśnięcie, a pozostałe nie...
  • Poziom 28  
    Jeśli osobno je odpinasz i jak odepniesz gaśnie, to jest uszkodzona. Jak na jednej i drugiej gaśnie po odłączeniu, to do wymiany. Mówię, jak chcesz, to mam 2 cewki sprawne w dobrej cenie, gdybyś potrzebował.
  • Poziom 43  
    Tam cewki są po dwie w szeregu, odpięcie jednej to brak pracy na dwóch cylindrach
    tabakook napisał:
    mianowicie przy odpięciu kabli od 2 skrajnych cewek auto dławi się i gaśnie.

    Problem na cylindrze 2 lub 3, do sprawdzenia cewka,świeca, kompresja ,wiązka.
  • Poziom 4  
    Witam

    Dzisiaj wymieniłem świece, wszystkie filtry oraz olej.
    Przy odłączaniu kabli od cewek, przy każdej taka sama reakcja - silnik się dławi.

    Nic to jednak nie zmieniło, dalej silnik nierówno pracuje i pierdzi z wydechu... przy ruszaniu z 1 biegu trzeba mu przygazować żeby nie zgasł, przy wchodzeniu w skręt na skrzyżowanie, redukcja do 2 i znowu muł i zgasł, żeby tak nie było trzeba przygazować.

    Wyczytałem w Internecie o silniczku krokowym i przepustnicy, żeby ją wyczyścić, co mam zamiar zrobić jutro.
    Było też coś o przewodach podciśnienia- które to i jak je sprawdzić?

    Co jeszcze może być przyczyną?
  • Poziom 17  
    pita1988 napisał:
    Nie wprowadzaj w blad
    Tak, ty nie rób tego!
    tabakook napisał:
    Przy odłączaniu kabli od cewek
    to szukaj dalej ja już nic nie napiszę
  • Poziom 18  
    Albo unoś cewki albo odpinaj wtryskiwacze, ale przede wszystkim podepnij CLIP-a
  • Poziom 39  
    Unoszenie cewki jest zdejmowaniem obciążenia uzwojenia. Potencjał na uzwojeniu szuka drogi ujścia i realizuje przez izolację a może nawet przez uzwojenie pierwotne i dalej przez sterownik. Widuje się cewki z wypalonymi ścieżkami na korpusie. Więc chyba niezdrowa metoda.
  • Poziom 43  
    Jak będziesz z podniesioną cewką latał wokół auta to pewnie coś padnie, podnosisz lekko i nasłuchujesz charakterystycznego ,,strzelania,, łuku elektrycznego, tyle wystarczy żeby ocenić cewkę a łuk nie przejdzie poza świecę. Co do odpinania to powtarzam jeszcze raz-odpinasz jedną cewkę i wyłączasz dwa cylindry.
  • Poziom 4  
    Okazało się, że 1 cewka była zepsuta. Widać było to dopiero gdy wyciągnąłem cewki po kolei z włożonymi świecami i sprawdzeniu czy daje iskre. Poprzez wyciąganie kabli czy całych cewek wszystkie wydawały się być sprawne.