Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito W639 - Interface diagnostyczny pokazuje niepokojące błędy

08 Maj 2018 13:14 1317 3
  • Poziom 2  
    Witam,
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mimo że dosyć często korzystam z tego forum, to jest to mój pierwszy post, dlatego prosiłbym o wyrozumiałość, jeżeli pytanie zadaję w nieodpowiednim dziale.
    Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mercedesa Vito W639 115 CDI (150KM) z 2006 roku po przebiegu 400 tys. km. Kupiłem go delikatnie "pukniętego" w przód od strony pasażera. Blacharsko auto jest zrobione, jednak problem pozostaje z dosyć dziwnymi błędami, które wskazuje interface Delphi DS150E.
    W całym systemie znajdują się następujące kody błędów:

    Zakładka SILNIK:
    P2013 - Czujnik temperatury zewnętrznej (Stały)

    Zakładka HAMULCE:
    7208 - Kod odmiany transmitowany przez elektroniczny moduł sterujący pracą silnika przez magistralę CAN; nieodpowiedni (nieciągły)
    4804 - Nieprawidłowe zakodowanie wersji (stały)
    44B0 - Czujnik obrotu kół tylnych - zwarcie lub obwód przerwany (stały)
    475D - Brak lub nieprawidłowa odpowiedź CAN ze sterownika EIS (stały)
    5106 - Komunikat CAN z modułu sterującego zestawem wskaźników; temperatura zewnętrzna mało prawdopodobna (stały)
    P5106 - Jednostka czujnika ESP; uszkodzenie (stały)

    Sprawdziłem dokładniej paramtery, jakie są przekazywane do komputera i wynika, że:
    Prędkość tylnego prawego koła wynosi 4080 km/h
    Temperatura zewnętrzna wynosi 82 st. C.

    Czy ktoś z Was spotkał się może z takim problemem? Kiedyś coś słyszałem, że taśma pod kierownicą może mieć znaczenie (poduszka w kierownicy była wystrzelona, wymieniłem na całą, ale taśmy nie wymieniłem...), natomiast nie wiem czy to prawna. Biorąc pod uwagę, że ABS, ESP i ASR są bardzo spokrewnione, to z tego co mi wiadomo, to własnie ABS może być głównym problemem.

    Czujnik temperatury sprawdziłem omomierzem, jednak mimo że wydawał się sprawny to sprawdziłem na nowym (nadal błąd), dlatego wnioskuję, że to wiązka mogła się gdzieś uszkodzić.

    Aktualnie świeci mi się 5 kontrolek:
    ABS, ESP, ASR (tak mi się wydaje - jest to pomarańczowe koło z dwoma strzałkami - w górę i w dół), Check Engine oraz BREAK.

    Prosiłbym o sugestie i własne spostrzeżenia :)
  • Poziom 2  
    Nikt z Was nie ma pomysłu co może być nie tak?
  • Poziom 40  
    Moduł abs/esp do wymiany/naprawy.
  • Poziom 36  
    Zrób diagnozę Star Diagnosis , Xentry