Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G vs Golf IV różnice w zawieszeniu

DominikCynik 09 Maj 2018 17:44 486 17
  • #1 09 Maj 2018 17:44
    DominikCynik
    Poziom 4  

    Witam,
    mam pytanie czy między Oplem Astrą G a Golfem 4 generacji są jakieś znaczące różnice w zawieszeniu?
    Kumpel ostatnio nabył Asterkę G z PL salonu z 2004, a ja przemieszczam się Golfem 4 i widzę sporą różnicę w zawieszeniu.
    Tzn ta Astra jeździ przyjemniej, mniej "taczkowato", a przecież też to samo McPherson przód i belka tył zgadza się?

    Wszystko na bieżąco wymieniałem, nie wiem co powoduje te różnice.
    Chyba że ta Astra ma 90% części z fabryki a mój Golf to w 90% już auto na częściach ze sklepu i tu jest problem.
    Co prawda nie wkładałem do niego Topranów czy Maxgear ale nie wiem czy Lemforder albo TRW kupione w sklepie to jest to samo co na 1 montaż.

    Po prostu zawieszenie ma luzy i jeździ tak bardzo kiepsko, oczywiście przegląd przechodzi, wszystko ok ale na jazdę to się nie przekłada.

    Zdziwiony jestem bo ta Astra G jeździ bardzo przyjemnie jak kilkuletnie auto.
    A przecież tam nie ma wielo-wahaczu no nie?

    0 17
  • #2 09 Maj 2018 19:15
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Następny , który odkrył, że przereklamowany golf to taczka...
    Jak faktycznie masz jakieś luzy to napraw zawieszenie kompleksowo, a nie po kawałku raz a dobrze.

    0
  • #3 09 Maj 2018 19:18
    rozales
    Poziom 24  

    Ja mam taką Astrę G kombi.
    Potwierdzam, że zawieszenie jest bardzo przyjemne (190k przebiegu).
    Służbowe peugeoty chowają się pomimo ogromnej różnicy wieku.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 09 Maj 2018 21:07
    DominikCynik
    Poziom 4  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    Jak faktycznie masz jakieś luzy to napraw zawieszenie kompleksowo, a nie po kawałku raz a dobrze.


    Tzn mam wymieniać rzeczy które są dobre? To co miałem do roboty zrobiłem na częściach z górnej półki, inna sprawa że poziom usług u nas w kraju to jest jak Afryka, więc nie wiem czy tuleje dobrze zamontowali, czy amortyzatory dobrze poskręcali i czy widzą jakiekolwiek problemy realne.

    0
  • #5 09 Maj 2018 22:20
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Sprzedaj golfa , kup astrę, jeszcze Ci zostanie... :D Tak po prostu są zrobione, wystarczy, ze wahacze są krótkie, inna charakterystyka amortyzatorów itd.

    0
  • #6 09 Maj 2018 22:37
    DominikCynik
    Poziom 4  

    Ok, zamiana nie była by głupia gdyby nie jeden drobny szczegół...
    Ten Golf jest w wersji GTI 1,8T ponad 170 koni bo poprzedni właściciele coś kombinowali chyba ma większe turbo, wkładkę sportową filtra powietrza i chyba wtryski ciut większe..
    Ale to nie o to chodzi, w tej Asterce są korbki i nie ma klimy w Golfie grzane fotele, elektryczny szyby, climatronic.

    Bezsensu zamiana chyba że na OPC ale z tym nie będzie łatwo.

    I tu sie kółko zamyka bo z PL salonów auta to właśnie 1,4 korbki i zamykanie na klucz jak fiata CC a z Niemiec, Szwajcarii mają zawsze coś więcej.


    Chyba na razie pojeżdżę tym golfem a potem kupie coś młodszego, innego kompletnie.

    A tak apropo jakie są lepsze amortyzatory? gazowe czy olejowe?
    i co lepiej wybrać, bo spróbuje jeszcze na tylnej osi wymienić - zastanawiam się nad Sachs, Monroe albo Bilstein B4 np.

    0
  • #7 10 Maj 2018 04:20
    iron64
    Spec Overclocking

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Następny , który odkrył, że przereklamowany golf to taczka...

    Całkowicie się z tym zgadzam, a skoro kombinowany był to tym bardziej nie wiadomo co z zawieszeniem, może poliuretan wstawiony.
    DominikCynik napisał:
    w tej Asterce są korbki i nie ma klimy w Golfie grzane fotele, elektryczny szyby, climatronic.

    No i uważasz, że w żadnej Astrze takiego wyposażenia nie ma? ;)

    2
  • #8 10 Maj 2018 07:01
    qs300
    Poziom 27  

    Poziom wyposażenia zawsze zależy od zasobności portfela. Gdyby Twojemu kumplowi zależało na lepszym wyposażeniu, to musiałby jeszcze trochę dołożyć kaski, żeby kupić auto w takim stanie i w elektryce.

    0
  • #9 10 Maj 2018 16:10
    DominikCynik
    Poziom 4  

    iron64 napisał:

    Całkowicie się z tym zgadzam, a skoro kombinowany był to tym bardziej nie wiadomo co z zawieszeniem, może poliuretan wstawiony.

    Nie ma poliuretanu, poza tym to coś złego? Słyszałem właśnie odwrotnie że lepiej się prowadzi.
    Auto jest z Niemiec, jeździła Niemka z salonu kupiony, potem kupił Polak od handlarza, pojeździł 2 lata i teraz ja.
    Auto ma seryjne zawieszenie, ale nie wiem jaki stan maglownicy, bo przecież też może powodować dziwne stuki, albo tylne amortyzatory.
    Poprzednik tuleje na belce robił, co prawda Ruville czy jakoś tak ale robił.
    iron64 napisał:

    No i uważasz, że w żadnej Astrze takiego wyposażenia nie ma? ;)

    Owszem tylko chodziło mi o to że Andrzej Lukaszewicz pisał ze mi zostanie, raczej wątpie biorąc pod uwagę że taka Astra G w lepszych wersjach z mocniejszymi silnikami to okolice 10 tys i w górę.

    A może lepiej incognito umówić się z kimś kto sprzedaje takiego golfa z moich stron? Udać klienta że chce obejrzeć, umówić się na jazdę i porównać? Ale co mi to da jeśli okaże się że lepiej wybiera nierówności?

    Z tym golfem przereklamowanym to wg mnie wynik tego, że większość nie zakłada takich tematów jak ja, po prostu jeżdżą i mają to gdzieś, przechodzi przegląd, skręca, przyspiesza hamuje i tyle.
    A mnie to wkurza że budżetowa tandetna Astra też na zasadzie plastik is fantastic, lepiej jeździ po "dziurach".

    0
  • #10 10 Maj 2018 18:08
    iron64
    Spec Overclocking

    Lepiej się prowadzi na poliuritanie na kjsach, nie w normalnym życiu.
    No i pewnie twój golf ma przebieg w okolicy 400-500 tysięcy, a to już zmęczenie materiału. Wiem o czym piszę, bo sam mam auto z przebiegiem ponad 700 tysięcy. I pomimo tego że wymieniam wszystko na bierząco to skrzypi i piszczy sobie. Nie poradzę na to, bo raz że kombi nie jest tak sztywne jak sedan, a dwa przebieg.

    0
  • #11 10 Maj 2018 18:18
    robokop
    Moderator Samochody

    Skoro masz "170KM", to pewnie i zawieszenie było modyfikowane - na twardsze, sportowe. Więc czego oczekujesz? Golf w oryginale wcale nie najgorzej jeździł, jak na auto klasy budżet.

    1
  • #12 10 Maj 2018 18:40
    rozales
    Poziom 24  

    iron64 napisał:
    Nie poradzę na to, bo raz że kombi nie jest tak sztywne jak sedan,

    Jak miałem kiedyś passata b3 kombi i wsiadłem do taxi b3 sedan to byłem w szoku.
    Zagadałem taryfiarza, a on od razu do mnie -"Wali, tłucze i skrzypi, bo masz pan pewnie kombi - to normalne".

    0
  • #13 10 Maj 2018 19:34
    iron64
    Spec Overclocking

    Gra i trąbi bo to kombi;)
    Dokładnie tak to wygląda, przy czym ja nie mam vw bo ich nie lubię, po prostu. Tak czy siak kombi takie jest, podobnie kabrio, przy czym jednak kabrio więcej sobie skrzeczy, gra i trąbi ;)

    1
  • #14 11 Maj 2018 19:33
    DominikCynik
    Poziom 4  

    robokop napisał:
    Golf w oryginale wcale nie najgorzej jeździł, jak na auto klasy budżet.


    No może zdrowy tak ale u mnie coś jest raczej nie w porządku, bo dla mnie to on jeździ jak Fiat CC/SC i to po solidnej dawce zapierniczu w Pizzerii

    Może i mam 400 tys chociaż jak na benzynę to trochę dużo wydaje mi się.
    No ale to znaczy ze co?
    Wymiana drążków kierowniczych czy tulejek wahacz to tylko po to by diagnosta dał pieczątkę do dowodu?

    Nie wiem też czemu wszyscy uważają ze jak auto ma 170 koni to musi wyglądać w ten sposób:
    Opel Astra G vs Golf IV różnice w zawieszeniu

    To auto wygląda normalnie i zawias ma taki jaki powinien być, wymienione w większości rzeczy na TRW/ Lemforder czasem Ruville czy Febi.

    Chyba że poliuretany władowała babka w Niemczech, która ma już dziś pewnie z 50 lat.

    0
  • #15 11 Maj 2018 20:27
    rozales
    Poziom 24  

    No to opowiem Wam jeszcze jedną historię.
    Kupiłem Renault Scenic 2003 na oponach zimowych 15 cali i wszystko było super, letnie dostałem piękne, szerokie 17 na alufelgach. Nie mogłem się wprost doczekać wiosny, żeby zmienić gumki. Po wymianie sezonowej tak zaczęło tłuc, że natychmiast samochód sprzedałem. Kupujący sprawdzał przed zakupem auto na stacji diagnostycznej i wszystko było ok.

    Pozdrawiam ze słonecznego Szymkentu :)

    0
  • #16 11 Maj 2018 20:46
    robokop
    Moderator Samochody

    DominikCynik napisał:
    To auto wygląda normalnie i zawias ma taki jaki powinien być, wymienione w większości rzeczy na TRW/ Lemforder czasem Ruville czy Febi.

    A kółka łaskawco jakie masz?

    0
  • #17 11 Maj 2018 20:57
    DominikCynik
    Poziom 4  

    205/55 R16 Fulda Ecocontrol

    0
  • #18 12 Maj 2018 22:32
    Kantylena
    Poziom 14  

    Ja bym odpuścił temat, auta salonowego się z tego nie zrobi, po co porównywać do Astry biednej której i tak się łatwo nie odsprzeda a do tego podstawowa wersja żeby cennik się tanio otwierał.
    Taka Astra 1,4 to jest target dla starszego pana, inni to kupują albo większe auta albo coś nowszego, mocniejszego.
    Dzisiaj benzyna bez turbo w aucie kompakt to przeżytek, głupia Fabia ma 1,2 tsi i zamiata ogonem, pomijam żywotność tych wszystkich ecooboostów tsi thp..itd..

    Pewnie mniej zjechana ta Astra bo i gdzie ktoś nią miał jeździć? na działkę? do kościoła?... ale jak Golf mechanicznie jest spoko, silnik dobrze ciągnie, trzyma moc, turbo zdrowe, oleju nie bierze, nie gotuje się wszystko, uszczelnienia spoko, kompresja ok, to cóż chcieć więcej?
    Nie oczekujmy od ala sportowego auta a przynajmniej takiej jego wersji że po 20 latach będzie igłą, chyba że z Niemiec za 5 tys € ale to raczej nie opłacalne.

    Niejedna Celica, E36/E46 BMW, Focus ST 170, Astra OPC itp są gorzej wyjechane.
    Grunt to znaleźć coś pomiędzy.

    Gorzej jak sprzęgło ślizga, ubywa oleju, pali się konewka, masę błędów, turbo kapeć to wtedy zaczyna się robić problem.

    0