Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancji

zajaca 09 May 2018 18:11 7554 18
  • #1
    zajaca
    Level 1  
    Witam, w telewizorze LG została uszkodzona matryca. Jest na gwarancji, a pan z serwisu kazał sobie przesłać zdjęcia. Na podstawie zdjęć stwierdził, że uszkodzenie jest mechaniczne. Ja się z tym nie zgadzam. Czy ktoś wie co mogłabym dalej zrobić? Bardzo proszę o jakieś podpowiedź.
    Dziękuję.
    Telewizor LG LED 55UJ635V UHD ,55cali
    uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancjiIMG_201805...155222.jpg Download (2.18 MB)
  • #2
    osiniak75
    Level 34  
    Skontaktuj się z innym serwisem, zgłoś sprawę do biura obsługi klienta na stronie LG. Przedstaw sprawę na facebooku LG, każda firma stara się dbać o swój dobry wizerunek i tym sposobem można czasami coś ugrać. Pozdrawiam
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    grubas
    Level 40  
    Pokaż zdjęcie to uzyskasz odpowiedź.
  • #5
    mirex
    Level 43  
    mihal2002 wrote:
    A od kiedy stwierdzenie usterki TV jest na podstawie zdjęcia?

    Bardzo często w takich przypadkach. Bo obrazek może być jednoznaczny!

    Dodano po 1 [minuty]:

    mihal2002 wrote:
    Kontakt z centrum obsługi klienta LG i tyle.

    A myślisz, że ten serwisant to skąd był w związku z tym telewizorkiem? Z serwisu "za rogiem", czy z autoryzowanego LG? ;)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    TELMOR_PL
    Level 32  
    No z tego zdjęcia to rzeczywiście widać uszkodzenie na kilometr. Serwisant ma jakieś nadprzyrodzone zdolności.
    Kolejność raczej powinna być odwrotna. Serwis (a nie klient) robi zdjęcia do dokumentacji usterki w razie jakieś kontroli (żeby nie było przekrętów). Przy dzisiejszej technice zdjęcie można "podrasować" więc serwisant najpierw musi obejrzeć urządzenie, które ma być serwisowane, dokonać oględzin, opisać i ew. sam zrobić zdjęcia. Ten pracownik serwisu to jakieś nieporozumienie...
  • #8
    mirex
    Level 43  
    TELMOR_PL wrote:
    Ten pracownik serwisu to jakieś nieporozumienie...

    Chyba twój post to większe nieporozumienie.
    Serwisant chociaż widział zdjęcie ekranu. Wy nie widzicie nic, a "mądrzycie" się.
    Chociaż, tak przypuszczam, doskonale wiecie, że są tak charakterystyczne objawy uszkodzeń mechanicznych szkła, że wcale nie trzeba widzieć tego w naturze, aby wydać jednoznaczną opinię.
    Bo jeśli tego nie wiecie, to już całkiem nie rozumiem, po co zabieracie głos w tym temacie.

    Poza tym mamy XXI wiek! Serwis nie musi dyliżansem zaiwaniać do każdego przypadku, bo w wielu może pomóc zdalnie.
    Opcję "podrasowania" zdjęć łaskawie pominę milczeniem.
  • #9
    TELMOR_PL
    Level 32  
    A Ty widziałeś zdjęcia? Resztę pominę...
    To że mamy XXI wiek nie oznacza, że zdalnie również naprawimy TV lub wymienimy matrycę.
    Zdalnie (przez telefon) to można zapytać klienta czy włożył wtyczkę do gniazdka lub czy ma zasilanie. Zdalnie możemy wysterować urządzenie np. stacje czołową lub wzmacniacz jeśli oczywiście są do tego przystosowane. Dotyczy to również sprawdzenia czy sygnał (Internet, CATV) dochodzi do Klienta lub go zablokować bo nie płaci abonamentu.
  • #10
    mirex
    Level 43  
    Już dobrze, dobrze ... przestańcie się ośmieszać.
    TV jest na gwarancji i dobrej wierze oraz dla dobra klientki i szybkości obsługi serwis gwarancyjny poprosił o dokumentację fotograficzną uszkodzenia.
    Na jej podstawie stwierdził uszkodzenie mechaniczne matrycy. Jak widać "pomagierzy" jednak nie mają pojęcia, że na podstawie zdjęcia można jednoznacznie stwierdzić uszkodzenie mechaniczne matrycy. ;)
    Pewnie też pan serwisant wyjawił orientacyjny, ewentualny, koszt naprawy, o ile klientka zapytała.
    Jeśli się ta diagnoza klientce nie podoba, to ma pełne prawo odesłać TV do serwisu autoryzowanego na pełną diagnozę. Oczywiście odpłatną, jeśli się jednak okaże, że uszkodzenie nie podlega gwarancji.
    Może też prosić, mimo wszystko, o wizytę domową, co pewnie obciąży ją dodatkowymi kosztami, jeśli wezwanie okaże się bezpodstawne. ;)
    Coś jeszcze wyjaśnić, panowie fachowcy?

    Kto mnie tutaj zna, to wie, że jestem jednym z ostatnich, którzy sławią serwisy autoryzowane (choć i tam bywają fachowcy, co potrafią coś innego, niż tylko wymieniać moduły. ;) Pewnie w większości to już zapewne lekko starsi panowie, możliwe nawet, że ze względu na procedury pozapominali wiele albo nie mieli powodów, by się dokształcać, dociekać. ;) )
    W tym przypadku dyskusja jest jałowa, zwłaszcza, że użytkowniczka nie ma zamiaru ujawnić usterki.
    Mam zatem - bez oglądania - pełne prawo przypuszczać, że serwis ma rację.
    TELMOR_PL wrote:
    Zdalnie (przez telefon) to można zapytać klienta czy włożył wtyczkę do gniazdka lub czy ma zasilanie.

    Doprawdy??
    Można też zaproponować strategię odwrotną, czyli wyjęcie wtyczki z gniazdka. A potem ponowne włożenie.
    Można zaproponować samodzielną "naprawę" poprzez pouczenie o tym, co jest napisane w instrukcjach obsługi. Na przykład zresetowanie sprzętu.
    Można także w uzasadnionych przypadkach pouczyć o możliwości wgrania oprogramowania, a nawet przekazać odpowiedni plik użytkownikowi.

    Można jeszcze parę innych rzeczy zdalnie załatwić! A będzie można niedługo, poprzez bezpośredni zdalny dostęp do TV, który jest komputerem, jak wiele innych, fizycznie ustalić prawdopodobną usterkę ;)
    To tylko (prawie tylko) kwestia oprogramowania.
  • #11
    TELMOR_PL
    Level 32  
    Sarkazmem aż kapie,.. choć muszę przyznać że kolega ma wiele racji odnośnie do "zdalności" telefonicznej obsługi Klienta.
    Tyle, że mowa tu o awarii/uszkodzeniu mechanicznym (bądź elektronicznym) matrycy, tego nie wiemy.
    Produkujemy różne urządzenia z możliwością zdalnego sterowania, serwisowania, programowania czy strojenia poprzez bezpośredni dostęp do Internetu. Ale sprzętu nie naprawimy gdy jest uszkodzenie na poziomie elektronicznym. Możemy jedynie stwierdzić fakt takiego uszkodzenia i ew. obszar, gdzie ono występuje. Serwis na miejscu bądź wysyłka jest koniecznością.
  • #12
    Pan Rak
    Level 12  
    Zakładam że serwisant dostał zdjęcie pękniętej matrycy. Z dalszą dyskusją wstrzymałbym się do czasu, aż autorka pokaże co tam wysłała serwisowi.
  • #13
    TELMOR_PL
    Level 32  
    Nareszcie jakiś głos rozsądku. Dzięki...
  • #14
    lisek
    Service technician RTV
    :idea: Autor tematu prześle to fot. tutaj na forum (to samo co wysłano serwisantowi) i .. będzie po sprawie.
    _____________________________________________
    TV, ten model to ok. 2500pln, lub 500-550 euro
    Matryca 55" zależy jaka ( RGB lub RGBW) bo takie stawiano od poł.2017r. to cena "kosmiczna" dla poj. uzytkownika
    Lepiej kupic nowy .

    uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancji
    uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancji uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancji
    Quote:
    How can I identify LG TVs with RGBW panels?
    The characteristics of such panels indicate the type " M+". In addition, TVs with such matrices do not have the "Super UHD TV"logo. As they write on the sites, in 2016 on all models of LG 6 - series UH6 * (plus model UH755V), which uses the "native" matrix from LG (IPS), the matrix structure - RGBW. "Real" RGB matrices with a resolution of 3840x2160 come from the model UH770V and above.

    :!: In the line of LG TVs 2017 all models 4K LCD (UJ630*, UJ650*, UJ770* and SJ800*), except series SJ850* and SJ950*, are equipped with RGBW matrices.


    Wojna Samsung vs.LG w tej sprawie
    Link_ od S.
    Link_riposta LG
  • #15
    mirex
    Level 43  
    TELMOR_PL wrote:
    Możemy jedynie stwierdzić fakt takiego uszkodzenia i ew. obszar, gdzie ono występuje. Serwis na miejscu bądź wysyłka jest koniecznością.

    Czy ja napisałem coś innego?

    Ale się namnożyło "mądrych", choć już w 4 wiadomości specjalista od matryc (motto - uszkodzona matryca, TV na złom) napisał, co należy zrobić. ;)
    A tu nagle pan dyskutant @TELMOR_PL oświadcza
    TELMOR_PL wrote:
    Nareszcie jakiś głos rozsądku. Dzięki..

    :)
  • #16
    arko100
    Admin of RTV group
    Ech.. Koledzy, Koledzy...
    Dobrze, że to dział "po godzinach" ;) .
    Lubię te Wasze przepychanki o własnej słuszności, gdyż czasami wychodzą z tego ciekawe tematy.
    Szkoda tylko, że to są przepychanki o własnej słuszności (bez zapoznania się z faktami), a nie konstruktywna dyskusja.

    Ponieważ jest to dział "Po godzinach":

    Spotyka Jasio Małgosię i się przechwala:
    J: A mój tata bardzo dużo zarabia
    M: Moja mam też
    J: A mój tata ma kabrioleta
    M: Moja mama też
    J: A mój tata ma siusiaka!
    M: Moja mama też
    J: Przecież twoja mama jest dziewczyną?!
    M: Widziałam! Ma w szufladzie!

    Wybaczcie, ale tak jak każde z tych dzieci miało swoją rację, tak każdy z Was ma swoją.
    Poprosiłem wczoraj założycielkę tematu o wstawienie zdjęć przesłanych serwisantowi. Już są zaktualizowane.
    Dla jasności sytuacji, było zdjęcie tabliczki znamionowej.
  • #17
    Pan Rak
    Level 12  
    Quote:
    Na podstawie zdjęć stwierdził, że uszkodzenie jest mechaniczne. Ja się z tym nie zgadzam.

    A ja zgadzam, ale co ja tam wiem.
  • #18
    grubas
    Level 40  
    Uszkodzenie mechaniczne. Gwarancja tego nie obejmuje. Naprawa odpłatna a raczej zakup nowego TV a tego można sprzedać na części. Ktoś uderzył w matrycę ( lewy górny róg - widoczny ślad ).
  • #19
    lisek
    Service technician RTV
    Kol.grubas ma rację ... całkowitą.

    uszkodzona matryca w LG LED 55UJ635V UHD 55 cali na gwarancji