Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p - Słabe ładowanie alternatora.

marianpompa2 09 May 2018 19:34 1905 26
  • #1
    marianpompa2
    Level 9  
    Witam, mam problem z alternatorem gdyż napięcie na nowym akumulatorze i z wymienionymi szczotkami bez wł. świateł i np. dmuchawy mam około 14.30/40. Po wł. świateł i dmuchawy napięcie na akumulatorze spada do 12.70, po przygazowaniu rośnie do 14.00. Teraz pytanie, co jest przyczyną, że tak spada napięcie? Jak to naprawić? Próbowałem wymienić regulator napięcia, efekt ten sam. Pomocy!
  • #2
    Pedros050
    Level 43  
    Witam. Sprawdzić stan przewodu dodatniego który zasila alternator, rozrusznik, akumulator i tak samo masa karoserii i masa silnika. Oczywiście proponowałbym sprawdzić stan przewodów masy od reflektorów oczywiście.
  • #3
    żałosna udręka
    Level 33  
    Niestety ten typ tak miał. Nic nie zrobisz.
  • #4
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    marianpompa2 wrote:
    po przygazowaniu rośnie do 14.00.
    Napięcie ładowania powinno zawierać się pomiędzy 13,6-14,3V , więc te14,0V pod obciążeniem, nie jest złym wynikiem zważywszy na długość przewodu łączącego alternator z akumulatorem. Niemniej jednak (Jak kolega wyżej zasugerował) warto przyjrzeć się połączeniom pomiędzy akumulatorem, alternatorem oraz masami na silnik i nadwozie ( plecionka pomiędzy "budą" a silnikiem jest w tym pojeździe piętą achillesową.
  • #5
    harlejowiec
    Level 25  
    Zrób jeszcze takie pomiary. Po wł. świateł i dmuchawy zmierz napięcie na alternatorze. Jeżeli jest ok to zmierz spadek napięcia na przewodzie plus czyli zacisk B+ alternatora i + akumulatora. Następnie spadek na masie czyli masa alternatora i minus akumulatora. Wtedy będziesz wiedział co poprawić. Do pomiaru spadku napięcia będziesz musiał użyć dodatkowego przewodu.
  • #6
    marianpompa2
    Level 9  
    Plecionka ta która łączy alternator z nadwoziem wyczyszczenie i styki tez może diody się przepadły?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Masa z akumulatora do nadwozia tez wyczyszczona
  • #7
    Megawe
    Level 34  
    Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania.
    Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze, nakrętka na klucz 10. Odpal silnik i sprawdź jak teraz zachowuje się napięcie. PO PRÓBIE ODŁĄCZ DODATKOWY KABELEK. i załóż wyjście z mostka. Jak napięcie się poprawiło to dioda w mostku do wymiany. Diody prądowe można zdiagnozować po odkęceniu plastikowej obudowy.
  • #8
    mod22
    Level 28  
    Megawe wrote:
    Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny styk na szczotkotrzymaczu z plusem na alternatorze
    Świetny pomysł, odpalenie alternatora na maxa z pominięciem regulatora. Gratuluję. Maluchy tak mają. Jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie obrotów alternatora na jałowym. Ale to wiąże się ze zmianą fabrycznego koła pasowego i paska. Nie opłaca się.
  • #9
    eurotips
    Level 38  
    Daj większy prąd wzbudzenia na odczep D+.
    Fabrycznie idzie przez lampkę 4W ale czasami dawali tylko 2W żarówki i rezystor 47R równolegle.
    Spróbuj podać napięcie zza stacyjki na D+ przez rezystor 10R i zobacz czy podskoczy napięcie na biegu jałowym.
  • #10
    marianpompa2
    Level 9  
    A jakie prawidłowe, normalne napięcie w maluchu powinno być na jałowym bez ssania, na wł. świateł i np. dmuchawy jednocześnie? Nie powinno być niższe niż 13.6, chyba że maluchy mają inaczej?
  • #11
    mod22
    Level 28  
    Maluchy miały nikłe ładowanie na jałowym spowodowane niskimi obrotami.Zjawisko powszechne w tym wozidle które notabene miałem ale na prądnicy i też się dało żyć :D
  • #12
    eurotips
    Level 38  
    Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego, na osi alternatora siedzi jeszcze wiatrak dlatego zwiększenie przełożenia jest ryzykowne bez dokładnego wyważenia tego wirnika.
    Prawidłowe napięcie ładowania nie powinno być niższe niż 13.8V
  • #13
    marianpompa2
    Level 9  
    Pasek wymieniony i napiety

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pytanie czy jak będę jeździł z tym to nie padnie mi aku ?
  • #14
    harlejowiec
    Level 25  
    Pomiary zrobiłeś jak pisałem?
  • #15
    eurotips
    Level 38  
    Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie, nie będzie po prostu doładowywany w momencie jak masz włączone światła i dmuchawę na wolnych obrotach. Możesz spróbować dać regulację nawiewu na przełączniku od Poloneza, będziesz zmniejszał obroty wentylatora jak staniesz w korku, przy otwartym oknie nie ugotujesz się w środku.
  • #17
    mod22
    Level 28  
    Jak będziesz normalnie jeździł to będzie ok, jak będziesz pykał na wolnych to może być problem.
  • #18
    marianpompa2
    Level 9  
    Ok to oddam auto do elektromechanika żeby zrobił co trzeba
  • #20
    zibi581
    Level 22  
    Czy masz za dożo kasy ,normalnie używaj auta i po sprawie,jest wszystko ok.
  • #21
    marianpompa2
    Level 9  
    Mechanik mówi ze tak jest w małych i nie ma co ruszać lepiej nie będzie można pozmieniać żarówki na ledy i ewentualnie zamontować jakieś do jazdy dziennej auto jest używane raz na tydzień w weekend do przejażdżek a kupiłem nowy aku niechcialbym znowu za chwile nowego kupowac

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wolne obroty pokręcone są już łożyska hucza na altku
  • #22
    kierbedz4
    Level 36  
    Mechanik miał rację sugerując montaż świateł LED do jazdy dziennej .Jeżdząc na światłach mijania uzyskujesz duży spadek napięcia a co za tym idzie znacznie mniejszy prąd ładowania. Jazda na światłach mijania gdy moc żarówek wynosi 2x50W stanowi prąd poboru rzędu 8.5A gdy jazda z zamontowanymi światłami LED obciąża akumulator prądem rzędu 1,5 do 2A skutek jest taki że masz akumulator w pełni naładowany w trakcie jazdy.
  • #23
    żałosna udręka
    Level 33  
    eurotips wrote:
    Daj większy prąd wzbudzenia na odczep D+

    Tylko przypomnę, że po wzbudzeniu lampka nie świeci, więc nie płynie przez nią prąd. Co ma dać zwiększenie mocy żarówki?
    eurotips wrote:
    Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie

    Daję gwarancję że padnie, jak popyrkocze tak za długo na wolnych obrotach.
    Reasumując tak to jest zaprojektowane, żeby alternator nie zdusił silnika, bo w gaźniku malucha nie było korekcji otwarcia przepustnicy względem obciążenia silnika.
  • #26
    kot mirmur
    Level 33  
    Możesz mieć uszkodzone diody wzbudzenia. Tam siedzą 1N4004 / nie jestem do końca pewien.Ostatni , taki altek naprawiałem bardzo dawno. Poza tym, przy wyłączonym silniku podłącz amperomierz do akumulatora, tak jak wspomniał kolega Dr.master. W ten sposób można sprawdzić czy alternator nie ma przebicia na diodach prostowniczych.One i tak czasami dostają przerwy, bez obciążenia pojedyńczo każdej z nich, jest to ciężkie do znalezienia.