Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ibiza 1.4 mpi nie odpala - Auto nie odpala brak iskry

10 Maj 2018 06:33 1731 5
  • Poziom 6  
    Witam,
    Mam problem z Ibizą 1.4 mpi 8 zaworów 60km z 2001roku z instalacją sekwencyjną AEG. Auto zgaszone na parkingu już nie odpaliło. Przeszukałem forum i nadal nic nie wiem. Napiszę długo ale jak to wyglądało od początku.
    Jakieś 2 miesiące wcześniej zapaliła się kontrolka EPC auto ciężko odpalało , odcinało mu moc przy 3000obr, komputer pokazał tylko błąd sądy lambda, w odpowiedzi usłyszałem że przy LPG tak jest ale może z cewką jest coś nie tak,
    wymieniłem: cewkę,przewody,świece -objawy nie ustąpiły.
    Kolejna diagnoza światła bądź czujnik stop - po wymianie bez efektu.
    I na koniec auto dojechało swoim tempem pod blok i już nie odpaliło, przy włączeniu zapłonu wszystko jest ok, nie palą się jedynie kontrolki od przełącznika gazu (chociaż przy pierwszych 2-3 próbach zapalały się na ok 5 sekund) . Auto kręci nie odpala. po wizycie u gazownika(z racji nie działającego przełącznika) dowiedziałem się że:
    - nie ma iskry z cewki
    -po włączeniu zapłonu nie ma zasilania na 7 i 8 bezpieczniku
    -nie dochodzi prąd do listwy z wtryskiwaczami
    podejrzenia padły na czujnik Halla i immobilizer (cewka podmieniona do sprawdzenia).
    I teraz tak nikt nie wie gdzie tu jest czujnik Halla( próbowałem znaleźć w googole i też nie widzę( jak ktoś wie, ma możliwość proszę o jakieś namiary na niego)
    Immobilizera chyba nie ma bo kluczyk jest pusty. Ewentualnie gdzie szukać jakiś kombinacji?
  • Poziom 16  
    Popatrz na przepustnice rozruszaj ja.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    "Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
  • Poziom 6  
    Jutro podjadę kupię przekaźnik, bo jak dobrze rozumiem to on jest na pierwszym miejscu podejrzanych, przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka obrotomierza delikatnie się odchyla ku górze więc chyba czujnik jest dobry.
    Natomiast co do schematu u mnie przewody wychodzą tylko z SA5 , SA4 i SA1
  • Poziom 27  
    Może ktoś zamienił przewody przy bezpiecznikach, albo skrzynka np. od diesla.Przed wymianą przekaźnika poz. 8 (167) wyjmij i sprawdź czy w gnieździe odpowiadającym nóżce przekaźnika 30 (opis na obudowie przekaźnika) jest stały plus właśnie z tego zasilania z akumulatora. Jeżeli nie to do sprawdzenia instalacja.
  • Poziom 6  
    Tak jest dokładnie jak na zdjęciu.
    Winnym był przekaźnik, auto po wymianie odpaliło.
    Dziękuje Jacku za pomoc.

    Niestety pozostał problem kontrolki EPC i braku mocy powyżej 3000 obrotów, do tego ibiza ciężko pali( nie zawsze, czasami kontrolka zapala się dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu) macie Panowie jakieś pomysły? Tak jak pisałem światła stopu oraz czujnik hamulca są ok, komputer pokazuje jedynie błąd sondy lambda