Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vivaro 2.5 DTi/CDTi - Brak wspomagania

10 Maj 2018 13:09 1572 8
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam takowy problem. Pojawił się dziwny dźwięk w silniku, po kilku minutach ustał. Chwilę później zniknęło wspomaganie kierownicy, ale... tylko na niskich obrotach. Powyżej 2 tys. Działa normalnie. Zerknąłem pod auto i okazało się, że pasek klinowy jest z jednej strony ścięty, a w okolicy paska rozrzucone jego wióry. Tak jakby ktoś nóż przyłożył z brzegu. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Dodatkowo rolka napinacza ma drgania i nie wiem czy to normalne, czy też ona się obluzowała?
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 40  
    Zwłoki paska wpadły pod pompę i ją uszkodziły. Do wymiany pompa wspomagania oraz sprawdzenie co uszkodziło pasek- najpewniej napiancz o którym napisałeś.
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedź! Też wydaje mi się, że pompę szlag trafił. Nie wiem tylko którędy te kawałki paska mogły się tam dostać, bo to raczej zamknięte jest szczelnie. Wiem, że wióry często demolują rozrząd, bo tam dojście mają piękne.
    Rolka napinacza podczas pracy silnika się kołysze, więc ona będzie wymieniona razem z paskiem. Pompę też nową założę, bo nie wiem ile tam a już przejechane, no i zobaczymy co dalej.
    Wiesz może jak dokładnie wygląda odpowietrzenie układu w tym silniku po zalaniu nowym płynem?
  • Poziom 21  
    Pasek i napinacz oczywiście wymień, ale zanim wymienisz pompę wspomagania zobacz ile masz płynu w zbiorniczku.
  • Admin grupy Samochody
    Sprzęgiełko alternatora sprawdź, jak jest w tym modelu.
  • Poziom 40  
    Resztki paska wpadły pod pompę i jej centralne uszczelnienie. Nawet jeśli zmieni sam pasek i tak pompa będzie nieszczelna.
  • Admin grupy Samochody
    decybel91 napisał:
    Resztki paska wpadły pod pompę i jej centralne uszczelnienie.

    Tu masz rację, znany temat. Chodzi mi o to skakanie napinacza.
  • Poziom 25  
    Odpowietrzenie układu wspomagania to kilkukrotne kręcenie do skrajnych położeń kierownicą na odpalonym silniku na wolnych obrotach i uzupełnianie poziomu płynu w zbiorniczku . Większość została już napisana do sprawdzenia cały układ pasowy głównie sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze (koło - czy nie jest zatarte) napinacz , rolki i czy pasek pracuje osiowo ....
  • Poziom 2  
    Po tym, jak auto postało dobę płyn zszedł z poziomu góry korka o jakieś 2 cm. Zbiorniczek niemalże pełny. Choć dziwne, bo okolice paska od samej góry były soczyście zachlapane. Dziś umyłem całość.
    Czy jest sprzęgiełko - nie wiem. Jutro sprawdzę podczas demontażu, czy jest ono, czy tylko zwykła rolka z wielorowkiem.
    Pompa już zamówiona, także jak to rozebrane to wymienię dla świętego spokoju.
    Napinacz tak czy owak wymieniam. bo wydaje mi się, że to jego wina, jako, że tuż pod nim jest główne koło napędowe (z wału) i to właśnie na nim pasek przeskoczył o ząbek w stronę silnika, a na reszcie kół jest tak jak powinien.