Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transformator wn z panasonic

Kacper1392922 11 May 2018 19:28 267 9
    Kacper1392922
    Level 2  
    Witam wszystkich elektroników:) Mam pewien problem. Dostałem od kolegi taki oto transformator wn, lecz nie wiem jaka część do czego służy. Byłbym niezmiernie wdzięczny, gdyby ktoś mi napisał, do czego co to są za części, gdzie jest uzwojenie pierwotne a gdzie wtórne :) PS jestem początkujący. Jest to transformator z panasonic. Z góry dziękuję za pomoc:)
  • Helpful post
    DiZMar
    Level 43  
    Zacznijmy od tego, że to nie jest transformator WN TV Panasonic. No może od elektryzatora albo jakiegoś innego urządzenia ale też wątpię. Uzwojenie pierwotne a wtórne to sprawa umowna. Pierwotne jest to do którego podłączamy napięcie przemienne a wtórne z którego pobieramy prąd o zmienionym i oddzielonym galwanicznie napięciu. W zależności czy potrzebne nam wyższe czy niższe napięcie od posiadanego to odpowiednio podłączamy transformator. Transformator ten sam może działać w dwie strony. Raz podwyższać albo obniżać napięcie w zależności od podłączenia.
    Kacper1392922
    Level 2  
    Tzn chciałbym się trochę pobawić i zrobić no. drabinę jakuba
    zybex
    Helpful for users
    Według mnie to transformator z kuchenki mikrofalowej. Ma on na wyjściu zapewne około 2000V.
    Kacper1392922
    Level 2  
    To do czego mam podłączyć kable z prądem, by otrzymać wyższe napięcie ?
    zybex
    Helpful for users
    Idąc tropem oznaczenia na górze transformatora, znalazłem taki sam tu Link.
  • Helpful post
    DiZMar
    Level 43  
    zybex wrote:
    Według mnie to transformator z kuchenki mikrofalowej. Ma on na wyjściu zapewne około 2000V.