Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć przewód koncentryczny do Baofeng UV 82?

12 Maj 2018 09:22 1242 23
  • Poziom 4  
    Cześć wszystkim. Z góry mówię, że jestem kompletnie zielony z takich tematów i to mój pierwszy tego typu projekt :) Zrobiłem dipola półfalowego na pasmo 150 MHz, którego chcę podpiąć teraz do radiotelefonu Baofeng UV 82 przez kabel koncentryczny 75 ohm. Nie wiem jednak jak to zrobić, ponieważ z radia wychodzi złączka męska i szukałem już po paru sklepach w mieście i powiedzieli mi, że nie mają takiej złączki pod to.
    Jak podłączyć przewód koncentryczny do Baofeng UV 82?baofen..png Download (11.44 MB)
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Łatwiej może będzie znaleźć przelotkę: złącze radia(SMA-F?) -> BNC lub UC-1/PL259. I druga uwaga, jesteś pewien, że 75Ohm, a nie 50?
  • Poziom 4  
    Czytałem na innych postach, że ma być 75 ohm, nikt nie wspominał o 50...
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Witam,

Szukaj tego: REDUKCJA SMA-F gn BNC DO BAOFENG UV-5R złącze na wiadomym portalu aukcyjnym. Tak to wygląda:

Do kabla wtyczka BNC i powinno banglać :D

• Poziom 19  
    hertz_76 napisał:

Przy przewodzie 75 Ω będziesz miał SWR na poziomie 1,5 czyli przy nadawaniu 4% mocy będzie wracać z powrotem do radia. W Twoim przypadku do zignorowania. :D

Choć jak możesz to zastosuj przewód 50 Ω.
  • Poziom 4  
    jmnlabs napisał:
    hertz_76 napisał:

Przy przewodzie 75 Ω będziesz miał SWR na poziomie 1,5 czyli przy nadawaniu 4% mocy będzie wracać z powrotem do radia. W Twoim przypadku do zignorowania. :D

Choć jak możesz to zastosuj przewód 50 Ω.

No okej. W takim razie zostanę przy przewodzie 50 Ω. Akurat w domu mam przewód o oznaczeniu H155, nada się taki ?
  • Poziom 18  
    jmnlabs napisał:
    Przy przewodzie 75 Ω będziesz miał SWR na poziomie 1,5

Optymista z kolegi ;)
    H-155 nadaje się.
  • Poziom 4