Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G kombi 1.6 16v - Szarpanie, falowanie obrotów

12 May 2018 22:32 3921 18
  • Level 4  
    Witam forumowiczów.

    Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany.
    Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do domu zaświecił się check więc od razu podłączyłem pod kompa no i wywalił błąd egr. Od tamtej pory problem się pogarszał. Zaczęły falować obroty, podczas jazdy przy dodawaniu i ujmowaniu gazu auto 3 razy szarpnie i dopiero obroty spadają, podczas spokojnej jazdy (1000-1500 obrotów) auto szarpie/kangurzy, na biegu jałowym podczas postoju wyraźnie widoczny oraz słyszalny spadek obrotów np: 755 rpm -> 550 rpm -> 800rpm i od nowa. Przy przepustnicy otwartej na 2% (wskazania z kompa z TPS) obroty zaczynają falować. Drgania z silnika są mocno przenoszone na karoserie, przy otwartych drzwiach widać jak wibrują.

    Co zostało (s) - sprawdzone, (p) - podmienione, (w) - wymienione:

    - 2x EGR (w) (nowy maxgear a następnie używka oryg na każdym z nich to samo. również zaślepiałem lecz też było to samo ale troszkę mniej odczuwalne)
    - poducha silnika lewa oraz skrzyni (w) były oberwane
    - listwa DIS (moduł cewki zapłonowej) (p) (4 różne na każdej to samo)
    - świece NGK 2-elektrodowe (w)
    - czujnik powietrza zasysanego (p)
    - węże podciśnienia (s)
    - uszczelki koletora ssącego (w)
    - ECU (sterownik silnika) (w) mam 2 sprawny jakby ktoś chciał
    - silniczek krokowy (w)
    - przepustnica czyszczona
    - zawór odpowietrzania zbiornika paliwa (s) przewody przedmuchane, sprawdzana szczelność wszystko ok
    - 2x listwa wtryskowa + wtryski (p) na każdej to samo
    - sonda lambda (w)
    - termostat (w) ponieważ silnik się nie dogrzewał
    - czujnik temperatury (s) temp rośnie równo stopniowo w górę
    - kolektor wydechowy (w) pęknięcie na przeciwko grzałki sondy
    - TPS (s)
    - map sensor (w)
    - ustawienie rozrządu (s)
    - ciśnienie na cylindrach (s) 14.5
    - ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej (s) na biegu jałowym 2.5 Bar
    - filtr paliwa (w)
    - wtyczki sprawdzone zaimpregnowane styki (preparat isol) masa również sprawdzona


    Dodam jeszcze że silnik brał już za dużo oleju więc zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy i pierścieni zgarniających od tamtej pory oleju nie ubywa.

    Brak jakichkolwiek błędów w ECU.

    Ostatnio musiałem wymienić pompę wody ponieważ głośno hałasowała. Po 6tys km już słychać 2 pompę co mnie strasznie dziwi że tak szybko pada. Zauważyłem również że zaczyna głośno pracować alternator. W styczniu wymieniałem przy nim wirnik ponieważ uszkodzeniu uległy miedziane obrączki na wałku po których trą szczotki.

    Proszę pomóżcie. Siedziało przy tym samochodzie 5 mechaników i nikt nie wie co się z nim dzieje.

    Dodano po 39 [minuty]:

    A dodam jeszcze ze katalizator czysciutki
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 4  
    Ale czy w przypadku uszkodzenia czujnika wału nie powinien pojawic sie blad w ECU?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 43  
    Ja bym się zajął evap em i szczelnością dolotu.
    Mógł tez się uszkodzić ECU od strzała.
    Ale by najpewniej generował błąd któregoś komponentu.
  • Level 4  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Ja bym się zajął evap em i szczelnością dolotu.
    Mógł tez się uszkodzić ECU od strzała.
    Ale by najpewniej generował błąd któregoś komponentu.


    Evap sprawdzałem rozbieralem nawet cały układ wezowy żeby sprawdzic szczelność i drożność. Sam zawor podczas dodawania gazu tyka więc dziala. Szczelnosc ssacego sprawdzona wymieniłem dla pewności jeszcze uszczelki wiec odpada.
    Ecu rowniez wymieniłem :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    DriverMSG wrote:
    Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.


    Czujnik lepiej nowy czy moze uzywke jakaś?
    Na allegro znalazłem uzywke za 45zl a za nowy u siebie w intercarsie musiał bym wybulic ok 170zl
  • Admin of Computers group
    Jeśli nie pomyliłem modelu czujnika, to tu masz taniej:
    https://www.autoczescionline24.pl/topran-2727607.html
    Używany na "omoto.pl" można za 20zł trafić.

    Zanim kupisz, sprawdź dokładnie mocowanie swojego. Z tego co widzę w internecie, to jest na kawałku "łapy".
    Sprawdź, czy nie luźna, czy odległość czujnika od koła można zmienić.
  • Level 22  
    Czołem.

    Powożę rok starszy model, 1,4 16 V benzyna zagazowany, miałem identyczne objawy, winną okazała się być cewka, o ile tak to się fachowo nazywa :)

    Dokładnie to to:

    Opel Astra G kombi 1.6 16v - Szarpanie, falowanie obrotów


    Edit:
    No chyba że u Ciebie funkcję cewki pełni listwa DIS o której wspominasz w trzecim myślniku.
  • Level 4  
    Parowy wrote:
    Czołem.

    Powożę rok starszy model, 1,4 16 V benzyna zagazowany, miałem identyczne objawy, winną okazała się być cewka, o ile tak to się fachowo nazywa :)

    Dokładnie to to:

    Opel Astra G kombi 1.6 16v - Szarpanie, falowanie obrotów


    Edit:
    No chyba że u Ciebie funkcję cewki pełni listwa DIS o której wspominasz w trzecim myślniku.


    Dokładnie tak listwa dis to cewka :D

    Jutro bede miał czujnik polozenia walu korbowego to zamontuje i sprawdzę. Dzis jeszcze sie przejechalem i sprawdziłem dokladnie w ktorym miejscu wystepuje to nieszczesne kangurzenie podczas jazdy. Najgorzej na 2 biegu przy 1500 obrotow jest masakra. Czym wyższy bieg tym mniej jest to odczuwalne. Tak samo z puszczaniem i dodawaniem gazu.
    Przy zmianie biegów bez ruszania pedały gazu rowniez wystepuja te 3 szarpniecia.

    Ale mam jakies dziwne przeczucie ze to nie bedzie chyba czujnik polozenia walu
  • Level 22  
    Phoenix02955 wrote:
    Najgorzej na 2 biegu przy 1500 obrotow jest masakra


    Miałem dokładnie tak samo, wprawdzie odczuwalne to było dużo bardziej na gazie niż na benzynie ale to podobno tak jest. Szarpał i nie chciał jechać, w okolicy i powyżej 2 tys obrotów chodził normalnie.

    Piszesz że listwę/cewkę podmieniałeś, ja też :)

    Pojechałem w końcu do serwisu, wedle relacji serwisanta - zwilżyli cały silnik, strzelało z kabli piorunami jak w czasie burzy :)
    Wymienione kable a tu dalej szarpanina, zdecydowałem się na wymianę cewki na funkiel nówkę i jeździ normalnie. Teraz mam komplet kabli na sprzedaż :)

    P.S. Listwę podmieniałeś na nową?
  • Level 4  
    Parowy wrote:
    Phoenix02955 wrote:
    Najgorzej na 2 biegu przy 1500 obrotow jest masakra


    Miałem dokładnie tak samo, wprawdzie odczuwalne to było dużo bardziej na gazie niż na benzynie ale to podobno tak jest. Szarpał i nie chciał jechać, w okolicy i powyżej 2 tys obrotów chodził normalnie.

    Piszesz że listwę/cewkę podmieniałeś, ja też :)

    Pojechałem w końcu do serwisu, wedle relacji serwisanta - zwilżyli cały silnik, strzelało z kabli piorunami jak w czasie burzy :)
    Wymienione kable a tu dalej szarpanina, zdecydowałem się na wymianę cewki na funkiel nówkę i jeździ normalnie. Teraz mam komplet kabli na sprzedaż :)

    P.S. Listwę podmieniałeś na nową?


    Listwe podkladalem ze sprawnego auta i dodatkowo jeszcze załatwiłem na podmianke 2 ze szrotu. Myślałem moze jeszcze o okablowaniu silnika żeby wymienić ale juz nwm.
    Ja mam listwe dis to jest moduł cewek masz 4 faje wychodzace z listwy. Z tego co ty napisałeś to masz kopulke z kablami.
  • Level 4  
    Wymiana czujnika nic nie dala.
    Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań.
    Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym?
    Znalazlem na forum alfy ze przez koło pasowe występowały falujace obroty no i pasek piszczal.
    Ale te drgania i zuzywanie sie komponentow niby pasuje do usterki kola pasowego.
  • Level 22  
    Zauważasz różnicę w pracy silnika w zależności od pogody? A dokładniej od wilgotności powietrza? U mnie, zanim wymieniłem cewkę, przy suchym powietrzu dało się jako tako jechać ale jak popadało troche to była tragedia.

    Masz możliwość podmiany listwy na nową? Taka wypożyczka ze sklepu z częściami :)
  • Level 4  
    Wlasnie nie ma różnicy. Ogólnie to z tlumika slychac czeste takie gluche buchniecia
  • Level 22  
    Czyli dalej nic nie wiadomo, proponowałbym Ci odwiedzić serwis Opla, na auta powyżej 15 lat dają rabaty, z moją asteroidą jeżdżę regularnie.
    Jakiś rok temu wymieniałem rozrząd właśnie w serwisie, zapłaciłem o około 100 zł mniej niż wyliczył mi porządny warsztat z rachunkiem, gwarancją itp.

    Diagnostyka w gruncie rzeczy nie jest aż tak droga, a po stwierdzeniu przyczyny problemów zawsze możesz we własnym zakresie ją usunąć.

    Pozostaje życzyć powodzenia :)
  • Level 4  
    Panowie chyba znalazłem przyczynę takiego zachowania auta.
    Wczoraj wziąłem kompa i popatrzylem jeszcze na wartości rzeczywiste. Auto nie odpalone a tu mi pokazuje obciazenie silnika 6% i 50 obrotów.
    Czujnik położenia walu wymieniłem wczesniej wiec szybko zakupilem czujnik polozenia walka rozrzadu.

    Patrze jeszcze raz i dalej to samo w końcu sprawdziłem miernikiem wtyk od czujnika rozrzadu i co sie okazało na 1 po nie gdzie powinna byc masa jest masa i plus czyli idzie zwarcie. Zamowilem wiazke silnika wymienię i zobaczymy. Jak cos bede informował dla przyszłych pokoleń.
  • Level 4  
    Problem jednak nadal nie rozwiązany. Nowy evap, nowy czujnik położenia wału, nowa cewka beru, nowy tps. Teraz jest zima i zauważyłem że jak zimny to obroty bardzo mocno faluja, zdążyło się nawet ze mi zgasł na wolnych jak chodził. Dodatkowo czasami przy wysokich obrotach zapala się kontrolka ładowania i gaśnie.
  • Level 17  
    Witam, czy temat został rozwiązany?
    u mnie objawy podobne.
  • Level 4  
    Teoretycznie tak bo zmieniłem samochód 😁 ale praktycznie nie niestety do tej pory nie wiem co jest przyczyną