Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nice shel 50 - ustawienie pozycji krańcowych

kayper 13 Maj 2018 09:02 492 3
  • #1 13 Maj 2018 09:02
    kayper
    Poziom 2  

    Dzień dobry,
    zakupiłem garaż z uszkodzonym napędem Nice Shel 50, wymieniłem w nim wózek,uchwyty i wypoziomowełem pokrzywioną prowadnicę (po uszkodzeniu mechanicznym). Automat jest sprawny.
    Wg. instrukcji obsługi i informacji znalezionych na forum mechaniczny wyłącznik krańcowy ma być ustawiony tylko na otwarciu i potrzebny jest do przeprowadzenia pierwszego testu na ustawienie krańcówek. U mnie natomiast wyłącznik krańcowy był już ustawiony na zamknięciu bramy. Brama po moim serwisie po otwarciu pilotem chciałaby przejść poza wyłącznik krańcowy na zamknięciu, a na otwarciu musiałem ja wyłączyć z prądu bo chciała się przegiąć. Po włączeniu procedury ustawiania pozycji krańcowych brama przegina się za bardzo i muszę wyłączać ją z prądu bo uszkodzi prowadnice i powyrywa kołki.
    W jaki sposób powinno się programować krańcówki i czy rzeczywiście powinna być tylko jedna mechaniczna zamontowana na otwarciu (a nie na zamknięciu jak to u mnie zrobił poprzedni właściciel) ? Jeżeli jest jedna krańcówka mechaniczna to co zatrzyma bramę na zamknięciu jeżeli krańcówkę przeniesiemy na otwarcie?
    Pozdrawiam,
    Kacper

    0 3
  • Pomocny post
    #2 13 Maj 2018 14:44
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Napęd podczas ustawiania położeń krańcowych wykrywa (przynajmniej powinien) opór skrzydła na otwarciu i zamknięciu. Za opór na zamknięciu służy dociśnięcie skrzydła do progu, odbojnik na otwarciu montowany do szyny jest potrzebny, bo zdarza się, że szyna napędu jest krótsza niż prowadnice drzwi i napęd ciągnie wózek, aż ten wlezie do środka i oprze się o obudowę napędu lub zębatkę (co na zdrowie mu nie wychodzi) a jeśli nawet wszystko jest tak ustawione, że rolki dojeżdżają do odbojów w prowadnicach akurat na prawidłowej pozycji otwarcia bramy, to (jak sam zauważyłeś) - rolki są delikatne, górna rama drzwi gnie się w kabłąk i wszystko trochę nie halo.

    Może brama jest superdelikatna, może coś z napędem.

    Na zamknięciu drzwi mogą się nieco (1-2 cm) wykabłęczać górą i po to, coby na stałe nie były górą wygięte, jest ustawialna funkcja odprężania - po domknięciu napęd minimalnie cofa wózek i drzwi się prostują.

    Jeśli faktycznie na oko napęd za mocno gnie bramę na zamknięciu (na otwarciu, jeśli jest odbój - nie ma prawa się nic dziać) to dorób albo dokup drugi odbój, załóż na zamknięcie i z głowy.

    0
  • #3 13 Maj 2018 14:50
    kayper
    Poziom 2  

    Super, dzięki za pomoc. Czyli najlepiej by było dokupić jeszcze jedną krancówkę mechaniczną żeby była i na otwarciu i na zamknięciu bo akurat u mnie na otwarciu się cała brama wygina. Wtedy puszczam z centrali automatyczne programowanie punktów zamknięcia i otwarcia i automat zapamiętuje miejsca gdzie mial opory, tak?

    0