Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Peugeot / 307cc / 2004 - Grzanie się oleju oraz grzanie się płynu chłodzącego

14 Maj 2018 08:23 462 6
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich!

    W zeszłym roku kupiłem 307cc i wkrótce po kupnie w upalny dzień, gdy przejechałęm obwodnicą prędkością ok. 150 km/h nie dość, że oba wskaźniki temperatury: płynu chłodzącego oraz oleju osiągnęły maksimum. Stało się to po klasycznym serwisie auta wraz z wymianą płynów. Wydawało mi się nawet, że w lusterku wstecznym zauważyłem dymek przy dodaniu gazu na ostatnim odcinku drogi.

    Minął rok i stwierdziłem, że temperatura nadal się podnosi, mimo wymiany termostatu z płukaniem układu, zbiorniczka wyrównaczego. Podobno nie działa drugi bieg wentylatora (stwierdzenie mechanika po miesiącu trzymania auta), ale jak to sprawdzić? Ponadto okazało się, że jest różnica 10 st. pomiędzy wskazaniem deski rozdzielczej a podpiętego komputera, tzn. płyn jest chłodzniejszy o 10 st., wierząc komputerowi.

    Co do temperatury oleju zastanawiam się czy to nie wina pompy oleju? A może powinienem zacząć od wymiany czujnika tempereratury oleju? Zastanawia mnie czy ten objaw może być powiązany z utrudnionym zapalaniem i trzęsieniem silnika zimą do chwili złapania temperatury.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Spróbuj włączyć nagrzewnice podczas jazdy , będzie gorąco ale , zaobserwujesz czy następuje spadek temperatury . Jeżeli tak , to wina termostatu lub nie włączają się wentylatory lub zatkana chłodnica jak kolega wyżej wspomniał . A pro po chłodnicy to sprawdź czy nie jest za syfiona z zewnątrz między żeberkami , bo wtedy nie ma przepływu powietrza .?? :|
  • Poziom 3  
    Może wypożyczę kamerę termowizyjną i tak dokładnie prześwietlę kwestie termiki?

    Póki co jadąc 150 km/h przez 10 minut przy 16 st C , czyli przy ok. 4 tys. obrotów temperatura oleju skacze o jeden poziom powyżęj 100 st. C (czyli ok. 120 st C), a po dojechaniu do korka na drodze spada na 100 st. C.
  • Poziom 3  
    RFN - 2.0 16v 136 KM

    W związku z tym, że w zimę po uruchomieniu miał straszne drgawki, zanim się rozgrzał chciałem, po przejrzeniu forum, oddać go do wymiany szklanek, bo podobno kanaliki lubią się zapychać, ale ostatecznie mi odradzili w warsztacie (warsztatu nie polecam z innych powodów).

    Z kolei jak się zrobiło ciepło pojawił się ostatnio znów antipollution fault, mimo że pompa powietrza chodzi i zmieniłem katalizator na nowy. Zatem Pug jest bardzo wrażliwy na temperaturę albo.... wymaga wymiany czujników temperatury.
  • Poziom 3  
    Wymienilem ostatecznie wszystkie elementy systemu chlodzenia i nie widzialem znavznych wychylow wskazowki, choc to nie tak jak w japonczykach, ze wskazowka stoi jak murowana.