Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 91 EFI

21 Sie 2005 20:09 2538 10
  • Poziom 2  
    Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK.
    Skutek jest taki że jak silnik jest gorący to czasami są problemy z uruchomieniem.Rozrusznik się blokuje nie mogąc obrócić wałem.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Zapłon wyższy o 6 stopni nie blokowałby rozusznika. Sprawdź sam rozrusznik. Taki objaw występuje. gdy po nagrzaniu rozrusznik dostaje zwarcia do masy. Najczęściej jest to wirnik, choć stojan czasami też. Może też być banalna sprawa, kiepski akumulator. Działa jak drut oporowy jak się nagrzeje. Sprawdź to tak: podjedź drugim wozem i podłącz się z przewodami. Jak będzie lepiej to raczej akumulator, jak nie to rozrusznik.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Tak czy inaczej stawiałbym na sprawy akumulatorowo, masowo, plusowo, rozrusznikowe.
  • Poziom 34  
    Sprawdziłbym jeszcze spięcie rozrządu,przy nadmiernym wyprzedzeniu zapłonu silnik się przegrzewa.
  • Poziom 25  
    Silnik to nagrzewa się bardziej przy zbyt póżnym zapłonie, gdyż spalanie przeciąga się na suw wydechu i nagrzewa bardziej ścianki cylindra. Wręcz nawet czasami cały kolektor wydechowy.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Jaką lampą sprawdzałeś zapłon ?
    Miała przełącznik DIS , Normal lub cos w tym rodzaju ?
    Miałem dokładnie takiego samego ESCORTA 91r LJF
    Jak u siebie sprawdzałem zapłon zwykłą lampą to miałem 20 stopni.
    podzielić przez 2 = 10 . Zapłon DIS


    Sprawdź tak jak radzą koledzy masę silnika , oczyść końcówki na przewodzie plusowym.
    Jeżeli masz okrągłe słupki na AKU to w miejscu podpięcia blachy z bezpiecznikami głównymi do klemy też często puszcza.
    Jak to nie poskutkuje to obok bezpieczników przy aku masz kostkę która spina jeden gruby kabel.
    jeżeli dalej rozrusznik stuka a nie kręci rozepnij ją podaj na część idącą w stronę silnika bezpośrednio z + AKU prąd .
    Sprawdź wcześniej czy auto jest na luzie bo możesz narobic bałaganu.
    Jeżeli teraz rozrusznik sie odezwie i będzie kręcił to albo nie trybi ci na tej kostce , albo masz problem nie z rozrusznikiem a z instalacją w pojeździe.
    Ta usterka to standard w escorcie i to nie tylko benzynie ale i w dislu.
  • Poziom 2  
    Witam

    Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim za zaineresowanie się
    moim problemem.
    Tak jak wszyscy stwierdzili będą dwie usterki.
    1. Sprawa masy lub + zasilania.
    2. Prawdopodobnie nie ma żadnej usterki w zapłonie.
    Podziękowania dla kolegi ;elektrykpp". Z tego co napisał o
    lampie stroboskopowej wywnioskowałem że to mógł być błąd pomiaru.
    Jaka to była lampa tego nie wiem , bo to było w warsztacie.Ale mogę założyć
    ,że była to zwykła lampa.Nie wiedziałem że są lampy z przełącznkiem DIS.
    I wszystko by się zgadzało.Ten układ zapłonowy ma podwójną cewkę.
    A więc na świecy w danym cylindrze iskra występuje dwa razy.
    Raz przy końcu sprężania , a raz przy końcu wydechu ,a więc częstotliwość
    impulsów zapłonowych jest dwa razy większa niż w układzie tradycyjnym.

    Prosiłbym o skomentowanie mojej wypowiedzi -czy mam rację?

    Zastanawiam się tylko czy jeżeli częstotliwość jast dwa razy większa
    nie powinno być widać dwóch znaków na kole. Jeden od pierwszego impulsu
    a drugi od drugiego . Pierwszy 20 stopni a drugi 10 lub odwrotnie.
  • Poziom 12  
    Nie ponieważ iskra zawsze występuje w tym samym położeniu wału.
    Decydującą rolę odgrywa tu cisnienie w cylindrze.
    Teoretycznie powinno to być na znaku 10 stopni , praktycznie pokazuje 20.
  • Poziom 25  
    Po pierwsze to czuję sie urażony, bo to ja pierwszy zakwestionowałem sprawę z zapłonem. Po drugie to w tych silnikach zapłon żadko występuje w tym samym punkcie. W sterowniku jest zaprogramowana siatka zapłonów i zapłon występuje w zalażności od obrotów i obciążenia, także od czujnika spalania stukowego. Po trzecie nie jest prawdą, że iskra przeskakuje na świecy w tak zwanym zwanym zwrocie wewnętrznym. Nie ma w tym momencie warunków do przeskoku iskry.